Caferacer bygge - ett till

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Pratade precis i telefon med en gubbe som vill sälja ett stycke rickman kåpa, dunstall styre, ngn form av ställ(?) samt bakflyttade fotpinnar för 700:-(!) till mig.
Jag tackade ja på engång utan att sett det, allt var i bruksskick utan repor sprickor m.m.

I över 1 år har jag letat rickman kåpor på nätet och så visar det sig att han bor 2 gator ovanför mig :)

Håll tummarna för att det faktiskt är bra grejer.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Pratade precis i telefon med en gubbe som vill sälja ett stycke rickman kåpa, dunstall styre, ngn form av ställ(?) samt bakflyttade fotpinnar för 700:-(!) till mig.
Jag tackade ja på engång utan att sett det, allt var i bruksskick utan repor sprickor m.m.

I över 1 år har jag letat rickman kåpor på nätet och så visar det sig att han bor 2 gator ovanför mig :)

Håll tummarna för att det faktiskt är bra grejer.

sjukt :tummenupp

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...

Självklart så passade den inte, det kunde ju jag listat ut innan då Rickman mestadels gjorde grejer till Honda & Kawa.

Men!, det var en riktigt fräsch kåpa utan skavanker, och jag fick en låda godis till.
Och detta innebär väl att jag MÅSTE köpa en cb750?, kåpan kan väl inte bara ligga där o skräpa? :rolleyes:

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Självklart så passade den inte, det kunde ju jag listat ut innan då Rickman mestadels gjorde grejer till Honda & Kawa.

Men!, det var en riktigt fräsch kåpa utan skavanker, och jag fick en låda godis till.
Och detta innebär väl att jag MÅSTE köpa en cb750?, kåpan kan väl inte bara ligga där o skräpa? :rolleyes:

Självklart :tummenupp

Upp med bilder på grejorna du köpt så vi andra dödliga får oss något till livs!

Mvh
Danne

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

bygga om :tummenupp

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Självklart :tummenupp

Upp med bilder på grejorna du köpt så vi andra dödliga får oss något till livs!

Mvh
Danne

Här är lite bilder.

Fick ge 700:-, så det är en bra deal enligt mig. :tummenupp

Jag har kollat lite på nätet på olika räcing cb´s och många heter CR750(?) http://www.airtech-streamlining.com/hondaz/CR7501969-77SINCAM.htm
Vad är skillnaden? (Är det så enkelt att CR står för caferacer?)
Ngn som vet???

Suzukin har jag skrotat, det blev för många bakslag så tålamodet tog slut, framför allt så var det ingen maskin som var anpassad till att bli caferäcer, fanns inga delar, och om det fanns så var man tvungen att slakta halva ramen. Dyrt blev det också.

Den är alltså numera helt nermonterad för att säljas i delar, så är det ngn som behöver ett par gaffelben eller kanske en komplett motor (fungerar utmärkt som brevpress) så kan ni höra av er, nästan alla delar finns kvar som passar till just ditt nya projekt :rolleyes:

Så fort jag lyckas sälja några delar så kan ju en Cb inhandlas :)

Bifogat

• PICT0100.JPG
    PICT0100.JPG
    90.9 KB · Visningar: 99
  • PICT0105.JPG
    PICT0105.JPG
    102.5 KB · Visningar: 108

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
CR750 var en ren racing-version från fabriken. Sällsynt och mycket dyr idag[/QUOTE]

Aha.
Ja vanlig verkar den inte vara, vet du om ramen var likadan som cb´n?
Jag tycker att den är jävligt snygg och tänkte försöka efterlikna en sådan.

Det kanske finns ngn sida enbart om dessa maskiner?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024