Cagiva Mito vs Sachs zz125

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -99, Yamaha YZF450 -04, Honda 500 hydrostatic -03, Sachs ZZ125 -99 SÅLD , Yamaha YZ 125 -96 SÅLD
Igår var jag å min kompis ut å drog lite.
Han har en Mito -00.. så jag TRODDE inte att jag hade någon chans mot honom...men då hade jag fel... hängde av han lätt 0-100 km/h :tuttar
När det gäller att åka snabbt på små vägar så vet man ju vilken typ av hoj man ska ha... Supermotard... men på lite större vägar har man kanske inte så mycket att säga till om mot en sporthoj...
Men det är så grymt kul att bara åka runt å leka med sachsen.. jag hade en Aprilia RS125 -01.. den var rolig typ en kvart.. går ju inte leka med en sån på samma sätt..

men gott folk mitt råd i dag..
skaffa supermotard... :tuttar :yoparty :tuttar :yoparty

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -99, Yamaha YZF450 -04, Honda 500 hydrostatic -03, Sachs ZZ125 -99 SÅLD , Yamaha YZ 125 -96 SÅLD
cRoC skrev:
Maybe next year :)

härligt.. nästa är blir det ny för mig oxå..
typ ktm, husaberg eller honda :yoparty

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Inte så konstigt med tanke på utväxlingen (Du hade väl DT motor?)..

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Henkka skrev:
Inte så konstigt med tanke på utväxlingen (Du hade väl DT motor?)..

mmm det var ju det jag skrev.. "men på större vägar har man ju inte så mycket att säg till om mot en sporthoj" pgr utväxling och luftmotstånd..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nåt jag ogillar med motard är att man sitter så högt upp att, kan tänka mig att det känns instabilt i kurvor när man lutar endel??

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
zz-sm skrev:
Igår var jag å min kompis ut å drog lite.
Han har en Mito -00.. så jag TRODDE inte att jag hade någon chans mot honom...men då hade jag fel... hängde av han lätt 0-100 km/h :tuttar
När det gäller att åka snabbt på små vägar så vet man ju vilken typ av hoj man ska ha... Supermotard... men på lite större vägar har man kanske inte så mycket att säga till om mot en sporthoj...
Men det är så grymt kul att bara åka runt å leka med sachsen.. jag hade en Aprilia RS125 -01.. den var rolig typ en kvart.. går ju inte leka med en sån på samma sätt..

men gott folk mitt råd i dag..
skaffa supermotard... :tuttar :yoparty :tuttar :yoparty

Aprilian hade väl mycket bättre drag och toppfart?

Kanske är SM någonting för mig :D

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
cRoC skrev:
Nåt jag ogillar med motard är att man sitter så högt upp att, kan tänka mig att det känns instabilt i kurvor när man lutar endel??

nää inte alls.. .kan ta skarpa kurvur mycket snabbare och säkrare..

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Bojje skrev:
Aprilian hade väl mycket bättre drag och toppfart?

Kanske är SM någonting för mig :D

0-100 km/h drar jag nog en aprilia med sachsen.. min aprilia topped ju 180km/h... sachsen toppar ju typ 140..

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Jag har ju också en Sachs ZZ. Hade innan en Honda NSR. Tycker nog tyvärr tvärtom från dig. Sachsen var kul i början men sen blev den SJUKT trist. Jag tycker LÄTT att min Nsr var roligare. Men som sagt Smaken är som baken. Jag ska iallafall ha sporthoj som mellan igen, om jag nu kan fixa en hyffsad försäkring.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zz-sm skrev:
nää inte alls.. .kan ta skarpa kurvur mycket snabbare och säkrare..
Varför är det sporthojar i motoGP då? :va

Det borde bero mest på föraren, att du körde ifrån han, tycker jag, om det nu inte va överdrivet skarpa kurvor i typ 50 km/h, men där borde ändå sporthojen ta SM, en sporthoj är ju byggd för att svänga snabbt...

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
zz-sm skrev:
0-100 km/h drar jag nog en aprilia med sachsen.. min aprilia topped ju 180km/h... sachsen toppar ju typ 140..
ursäkta om jag är kanske tar i mkt nu, men hur i helvete kan du säga att en off-road (sm) ska kunna dra ifrån en aprilia rs?! är aprilian strypt eller?! du kan omöjligt mäta dig med dom viktförhållanderna, utväxlingen mm som finns på en SH !,,,

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
nicke skrev:
ursäkta om jag är kanske tar i mkt nu, men hur i helvete kan du säga att en off-road (sm) ska kunna dra ifrån en aprilia rs?! är aprilian strypt eller?! du kan omöjligt mäta dig med dom viktförhållanderna, utväxlingen mm som finns på en SH !,,,

jag vet ju inte.. jag har inte kört mot en aprilia.. men miton är i allafall inte strypt den drar jag ju.. och jag antar att miton o aprilian går ganska jämt.. eller har jag fel??

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
zz-sm skrev:
jag vet ju inte.. jag har inte kört mot en aprilia.. men miton är i allafall inte strypt den drar jag ju.. och jag antar att miton o aprilian går ganska jämt.. eller har jag fel??
ursäkta mito menar jag, aja, hur dåligt skick är miton i?, om ska räcka för att en off-road, SM, ska kunna köra ifrån den?

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
nicke skrev:
ursäkta mito menar jag, aja, hur dåligt skick är miton i?, om ska räcka för att en off-road, SM, ska kunna köra ifrån den?

jaja han har hatt uppe den i 185km/h så den går som den ska..

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
nicke skrev:

Men varför skulle en sporthoj vara snabbare 0-100km/h???
den blir ju slöare för att den går så snabbt.. eller?

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
zz-sm skrev:
Men varför skulle en sporthoj vara snabbare 0-100km/h???
den blir ju slöare för att den går så snabbt.. eller?

helt rätt, dessutom är det inte stor skillnad mellan olika 125or, alla ska ju ha samma förutsättningar, eller hur? 11 kw (strypt), 125cc, inte stora viktskillnader osv. min CRM på 27hk ostrypt skulle lätt kunna hävda sig mot en aprilia rs eller liknande tror jag. nån mer som inte håller med?

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
darth_igel skrev:
helt rätt, dessutom är det inte stor skillnad mellan olika 125or, alla ska ju ha samma förutsättningar, eller hur? 11 kw (strypt), 125cc, inte stora viktskillnader osv. min CRM på 27hk ostrypt skulle lätt kunna hävda sig mot en aprilia rs eller liknande tror jag. nån mer som inte håller med?
skojjjar du med mig nu eller? du hade ju inte haft en chans vare sig 0-100 eller på småvägar! din gör 0-100 på 9. Aprilian gör det på 7.4s! :fakta

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Men snälla någon!
Ni tror inte att förarna spelar in en del i det hela också?
Mito snubben är kanske inte så haj på att växla osv som zz-sm

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...