Cagiva W 16

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Nån som har några erfarenheter om denna hoj?
Skit?
Hyfs?
Kanonhoj?
Resevdelar?
Mm

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Tofte skrev:
Nån som har några erfarenheter om denna hoj?
Skit?
Hyfs?
Kanonhoj?
Resevdelar?
Mm

Hoj,

hade en sådan innan. Inte alls skit! Jättefin hoj med fina komponenter. Jämförbar med std KTM640, fast lite piggare trots uppgiven effekt på bara 34hkr. Detta var dock bara för att få den som mellanmc.
Hade mina finaste stunder på en sådan på gruvägarna. Sen är den ju mkt snyggare än en fesen 640...

Reservdelar kan vara knivigt, med det ska inte behövas något, den går inte sönder. Det enda problemet som alla får är startmotortillslaget som alltid blir utslitet. Dock så passar ovan nämnda KTMs dylika bolt-on. Problemet blir det när detta händer eftersom kick saknas, men som sagt, enkelt ingrepp.

Ett par bra offroaddäck och ett bra batteri så blir det en kanonhoj som funkar till allt. Kan hursomhelst varmt rekommenderas!

/Dave

ps. Slitdelar är inget problem! ds.

Bifogat

• CagivaW16.JPG
    CagivaW16.JPG
    57.1 KB · Visningar: 140

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Låter inte dumt alls!
Kollat runt lite på nätet om den,hittade en med motardhjul,ser ganska bra ut det med! :tummenupp
Men är dom strypta nåt med dom hkr, om så är fallet går göra nåt åt det?
Om man skulle jämföra med en xt som jag har,hur skulle den stå sig mot en sån tror ni?

Bifogat

• Anders_Cagiva.jpg
    Anders_Cagiva.jpg
    79.1 KB · Visningar: 224
Last edited:

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Tofte skrev:
Låter inte dumt alls!
Kollat runt lite på nätet om den,hittade en med motardhjul,ser ganska bra ut det med! :tummenupp
Men är dom strypta nåt med dom hkr, om så är fallet går göra nåt åt det?
Om man skulle jämföra med en xt som jag har,hur skulle den stå sig mot en sån tror ni?

Hoj,

tyvärr inga strypningar då den bara är strypt på papper. Är nog ingen större mening att byta bort en XT då jag kan tänka mig att de är ganska likvärdiga. Har aldrig kört någon, men går väl som en 640 kan tänkas. Skulle vara för att XTn e ful o Cagivan snygg... :hihi

Hittade förresten en gammal filmsnutt med polarn så kan du höra den:

http://www.motard.nu/sandbox01/Cagiva-backe.avi

Köper du så har jag lite böcker o info om den som kan vara svårt o få tag i.

/Dave, *gäsp* time 4 bed

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
David P. skrev:
Hoj,
tyvärr inga strypningar då den bara är strypt på papper. Är nog ingen större mening att byta bort en XT då jag kan tänka mig att de är ganska likvärdiga. Har aldrig kört någon, men går väl som en 640 kan tänkas. Skulle vara för att XTn e ful o Cagivan snygg... :hihi
/Dave, *gäsp* time 4 bed

XT600 är bra mycket slöare än en LC4 640 !!

Jag skulle lätt prova en Cagiva före en 640! Den bara Måste vara roligare än en XT600!!
(Jag har haft både XT600 och LC4 640, så jag har rätten att uttala mig!!)

//Grusmaistro

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
ingen
Tänk på att Cagivan torde vara i princip osäljbar i jämförelse mot XT.
Även reservdelstillgången är ett STORT frågetecken.

Jag hade en sån där på G en gång, men jag sket it. just på grund av ovan nämnda orsaker, samt att dom e jävligt slöa...

//T

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Tamtech skrev:
Tänk på att Cagivan torde vara i princip osäljbar i jämförelse mot XT.
Även reservdelstillgången är ett STORT frågetecken.

Jag hade en sån där på G en gång, men jag sket it. just på grund av ovan nämnda orsaker, samt att dom e jävligt slöa...

//T

Missförstå mig rätt, det går alldeles utmärkt att få tag i delar, fast man kan inte knalla ner till handlarn på gathörnet. Finns bra handlare i Tyskland och Danmark som är lätt att kontakta vi email.

Sen är det ju ingen raket som sagt, iaf jämfört med räshojar. Men tycker man att en 640 e pigg å är den iaf piggare. Effekten är perfekt för grusvägar, men ingen motorvägskryssare. Priserna har varit hyfsade för dom, var faktiskt lättsåld. Känner till en polare som oxå hade W16 o han blev av med sin snabbt till hyfsat pris. Dom är ju ganska ovanliga.

GruSDan skrev:
Jag skulle lätt prova en Cagiva före en 640! Den bara Måste vara roligare än en XT600!!
(Jag har haft både XT600 och LC4 640, så jag har rätten att uttala mig!!)
Vilket sänke en XT600 måste vara då! :D

/Dave

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Nja,det ända är väl bara att åka ner till jämjö och testa,det finns en här:
http://www.jonsonsbikes.com/

Vi får se om jag blir besviken eller lycklig :)

(Jag måste ändå säga att xt:n går ganska bra,det är hyfsat låg vikt och 44 gamla hästar,men den pinnar på rätt bra ändå!)

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Tofte skrev:
Nja,det ända är väl bara att åka ner till jämjö och testa,det finns en här:
http://www.jonsonsbikes.com/

Vi får se om jag blir besviken eller lycklig :)

(Jag måste ändå säga att xt:n går ganska bra,det är hyfsat låg vikt och 44 gamla hästar,men den pinnar på rätt bra ändå!)

Jag köpte min hos dom, om du vill veta vad jag tycker om den firman kan du skicka mig ett pm...

/Dave

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...