Cagiva w16 ??? Behöver råd...

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Har en fråga angående en hojj som jag kanske ska köpa i början på veckan som kommer... :yoparty

Jag funderar på att köpa den här http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1903, Cagiva w16 och skaffa mellanklasskort. Jag är bara 18 år och har det därför lite taskigt med ekonomin. Är det någon av er som har några erfarenheter av den här hojjen??? Ang priser på reservdelar, om det är lätt att få tag på delar, om den håller, kända fel mm....

Tycker ni priset är värt denna hojj??? (chrilleus får inte svara :arsele )

MYCKET tacksam för svar! /Niklas

Last edited:

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Jag vet ingenting om den hojen, men jag vet att Yamaha XT eller en Suzuki DR är säkra kort för samma pengar.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Om jag inte har heelt fel så tror jag de e sukkas snurra i den, så den delen borde hålla iaf :D (isåfall finns det strypkit oxo)

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
OlleR6 skrev:
Om jag inte har heelt fel så tror jag de e sukkas snurra i den, så den delen borde hålla iaf :D (isåfall finns det strypkit oxo)

Vad menar du??? Vad är sukkas snurra?

Visst kan jag köpa en dr eller liknande men jag har varit och kollat på cagivan och den känns mer personlig på nått sätt, eftersom den inte är så vanlig.

INGEN annan som vet något????

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crazy Camel skrev:
Vad menar du??? Vad är sukkas snurra?

Visst kan jag köpa en dr eller liknande men jag har varit och kollat på cagivan och den känns mer personlig på nått sätt, eftersom den inte är så vanlig.

INGEN annan som vet något????

Att det är en DR motor i den.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Den där annonsen har varit ute väääldigt länge (om inte bilden är tagen från någon annan)

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
cRoC skrev:
Den där annonsen har varit ute väääldigt länge (om inte bilden är tagen från någon annan)

Japp, den har varit ute väääldigt länge och jag har själv undrat varför han inte har fått den såld. Har varit och kollat på den och den är helt okej, lite sliten på utsidan men annars inget fel på den.

Antingen beror det på att annonsen har legat ute under vinter eller så är det så att det är ett h-vete att få tag i delar.(vilket jag misstänker)

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
är det verkligen en suzuki snurra i den :va

tycker det inte ser ut som så

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
enligt mig så e det rätt svårt att få tag i delar till cagiva ! men om det e som nån sa här innan att det e en suzuki motor i den så kanske det inte så svårt att hitta delar ! ring runt lite och hör innan du köper den !
annars blir ju närmaste cagiva återförsäljaren i danmark !

här e nummret till den danska återförsäljaren tror jag !
FI Motorcykler +4557833348
rätta mig om jag har fel !

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Att det skulle vara en suzuki-motor är bara nånting jag tycks minnas att jag läst, ta det med nypor av salt å kolla upp med cagiva-sverige. Våga inte lita på mig :)

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Crazy Camel skrev:
Har en fråga angående en hojj som jag kanske ska köpa i början på veckan som kommer... :yoparty

Jag funderar på att köpa den här http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1903, Cagiva w16 och skaffa mellanklasskort. Jag är bara 18 år och har det därför lite taskigt med ekonomin. Är det någon av er som har några erfarenheter av den här hojjen??? Ang priser på reservdelar, om det är lätt att få tag på delar, om den håller, kända fel mm....

Tycker ni priset är värt denna hojj??? (chrilleus får inte svara :arsele )

MYCKET tacksam för svar! /Niklas

Cagiva w16 är en mycket slitstark hoj, inte mycket som kan gå sönder. Italienska Armen använder den hojen och det säger en hel del om kvalite och pålitlighet. :)
Fråga om den är servad och sådär så ska det inte vara några probs.
Reservdelar har jag för mig www.biscaya.com säljer på postorder, ring dom och fråga.
Priset tycker jag verkar helt normalt för den typen av hoj, så det är bara att slå till :tummenupp
Lycka till. :cool:

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Ronny skrev:
Cagiva w16 är en mycket slitstark hoj, inte mycket som kan gå sönder. Italienska Armen använder den hojen och det säger en hel del om kvalite och pålitlighet. :)
Fråga om den är servad och sådär så ska det inte vara några probs.
Reservdelar har jag för mig www.biscaya.com säljer på postorder, ring dom och fråga.
Priset tycker jag verkar helt normalt för den typen av hoj, så det är bara att slå till :tummenupp
Lycka till. :cool:

HAHA, så du känner också en i tungelsta som har en cagiva till salu???
:7peta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...