Inget snack om att det finns en bra marknad för sjyssta elhojar att jobbpendla på, samt dra ner till ICA för att köpa lite mjölk och en limpa gula Blend under sommarmånaderna. Jag använder frugans gamla Gilera från -98 dagligen för att kunna smita förbi ångesten med kilköer (tar cykelbanorna) till jobbet samt slippa sluka en liter soppa för att småhandla på ICA genom att åka V6:a ner. Men det måste vara på något som inte gör ont i hela själen att se på!
Det är så in i helvete fula styggelser så en stor andel mellanstadieelever med viss konstnärlig ådra hade gjort det många gånger bättre. Jag såg en i ett garage igår och blev förbannad av blotta åsynen! Min reflektion var att det ser ut som att en talanglös pappa med stor vilja och ett förråd av olika fyrkantsrör försökt hotta upp sin gamla bortglömda Cresent Compact för att sonen gråter och vill ha en nyare tuffare moppe att flexa med bland vännerna. Resultatet blir kvar i garaget och sonen flyttar till sin frånskilda morsa och börjar rida hästar istället.
Den variant som faktiskt ser ut som en Cresent Compact skulle jag kunna tänka mig att sitta på faktiskt. Den har en viss retrocharm, men den saknar helt packmöjligheter och faller därför på att vara helt opraktisk för både ICA, strandrepan eller jobbpendlingen.
Det har inte tänkts till i kaklandet...