Cale o jag i mc-olycka i onsdags

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
För dem som har vägarna förbi Huddinge Sjukhus, Cale ligger kvar där och är nog tillräckligt pigg nu för lite besök. Ortopedavd K83, rum 12 (längs bort).

Cale överraskade mig med att komma med hojen till mitt jobb i onsdags kväll. Han hade knölat ner alla mina mc-grejer inkl ryggskydd i sin ryggsäck :Bugar . Vi skulle bara ta en liten tur ner till Rosenhill. Eftersom jag jobbar på Novum (intill HS) skulle det bli en ultrakort tur dit. Jag sätter mig bakpå, vi svänger vänster vid Tullinge o kör den roliga vägen förbi Tullinge flygpl, över malmen och ner mot Slingerbulten. Men vi kom inte så långt. I en kurva uppe på malmen låg det totalt osynligt grus (sånt där som Vägverket har en viss förkärlek för att sprida ut över vägbanan när de har lagat vägen), Millen bara försvann under oss, studsade (tror jag) mot dikeskanten och slog till oss på tillbakavägen. Hastigheten bedömer jag som 60-70 km/h. Vi tog det lugnt eftersom Millen har ganska värdelösa och hala däck för tillfället. Jag tvivlar på att våra fd SV650:ars 160-däck hade betett sig så som detta gamla o slitna 190-däck.

Resultat: Räddningstjänsten, 2 ambulanser, helikopter, polis och akutbil kommer dit och vi får snöpligt åka tillbaka till HS igen. En ländkotefraktur på Cale och en bruten fot på mig. Midsommar tilbringad på Ortopeden :banana (NOT). Cale opererad igår, har fått börja äta nu och har tom fått stå upp idag.
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
jaa, vad ska man säga. Tur att ni båda klarade er såpass bra iallafall. Nu vet inte jag vad en ländkotefraktur innebär i långa loppet men hoppas att ni båda blir helt återställda och kör hoj snart igen :Bugar
 

Coola Ola

Guest
Oh fyfan... Då kom jag ju rimligt undan med fyra stygn i knät när jag rullgrusklotade förra året... Mitt i säsongen också, riktigt, riktigt surt... Lider med er! Hoppas tillfrisknandet går fort!
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Usch!!!! Trodde inte det var ni :( Nu blir jag ledsen :( :( Hur lång id tar det att löka kotor? Låter inte kul alls, tur att du klarade dig med en trasig fot :krama // Oljekyld som kollar GP hos Tom
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Lärdom? Tyvärr, det är svårt att se hur vi hade kunnat undvika vurpan. Jag brukar tycka att jag är världsbäst på att se grus i kurvor och att "det var väl ena klantarslen som inte såg gruset" om andra som gjort likadant. Men det finns tydligen osynligt fint grus, som i kombination med för breda och gamla däck gör att det bara säger swip... Det fanns ingen tid alls att reagera när det släppte.

Men ta det lugnt på både Tullingemalmen och Tungelstavägen tills ni vet att gruset är borta.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hällsa och be honom krya på sig...tur att det inte gick väre ivarjefall.Rullgruset är livs farligt i kurvorna halt som is. Har vait nära själv att farit åt skogen i kurvorna tack vare grus på vägen. Synd att man bor så lång bort så besök är tyvär svårt att göra.

/Blå millen
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jäla skiit!
Inser mer och mer vilken tur jag hade när jag vurpade SVn...
Hälsa Cale att han ska krya på sig och du får ta och bli bra riktigt fort!

//Anders aka UnderDOG på Fogertys login.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hoppas att ni kryar på er fort så ni inte missar sommaren, hälsa cale.


#%&%"! vägverket!!
Kan dom inte bara sopa undan sitt jäkla grus!!!!
Har själv varit mycket nära att klota, men tack vare att det var fritt rakt fram i kurvan gick det bra.
Hur gör man med såna här saker? Kan ni stämma vägverket för sabotage?

Mvh Jon
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Trist :(

Krya på sig!

Hoppas vägverket tar och skärper sig snart när det gäller uppskyltning och sopning i samband med väglagningar. Deras grus är livsfarligt. Ifall vi åtminstone lyckas få till stånd en liten förbättring i och med vår protestlista så kanske det räddar något liv under somrarna framöver.
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Vi ska ta tag i detta med Vägverkets fina väglagningar så fort Cale är på benen igen. En protestlista kanske är på plats också. Vi får återkomma om det.
 

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
tråkigt, är på jobbet nu (hs) men kan inte gå ifrån... krya på er!!
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ajfan.. inte kul alls att höra!!

Hoppas både du och cale kryar på er fort så man ser er på både ben och hojj snart igen..

När någon åker förbi sjukan får ni hälsa så mycket från mig!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top