Cale o jag i mc-olycka i onsdags

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Här har man varit borta från SH i ca 1,5 vecka och vad får man se?!

Fan asså... Surt som 17.

Hoppas ni blir bra fortare än vad som är möjligt!!!

Ta hand om er!

/Lucky9
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det finns fortfarande ingen varningsskylt från Tullingehållet, den från Pålamalmhållet sitter kvar fortfarande. Man kan ju alltid försöka med att sätta blåslampan i röven på VV om det här fallet, även fast det troligen är tröstlöst.

Börjar nu bli rejält trött på såväl "lösgruslagningar" som grusning av vägkant (grus som bilar drar upp) och i år verkar det nästan vara värre än någonsin... :mad:

Kan man (tex SMC) inte komma igång med en dialog med VV kring det här är det nog dags för "Franska metoder", bara åka till det lokala VV, stövla in och hälla ut lite fin sand i korridorerna och se dom halka omkring... :tungan

Men... råkade hitta en länk/produkt/sida, undrar om Vägverket testat den produkten som ett alternativ? Ser ju ut både gå använda till potthål, sprickor, vägkanter... http://www.matrexstar.com/matrex.html

PS/ Cale: Hoppas flytten till hemstaden gått bra! /DS

/B
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Att åka till VV i mc-kortege och hälla ut deras lagningsgrus i korridoren skulle kunna bli ett bra "jippo" som media antagligen gillar. Men det måste planeras noga och vi måste ordna detta i förväg:
1) Protestlistorna
2) Statistik på hur många skadedade/döda i mc-olyckor pga detta grus (ta hjälp av grävande journalist?)
3) Ev samordna med SMC
4) Insamling av det rätta gruset (inte vilket grus som helst!)
5) Se till att vi blir tillräckligt många i kortegen
6) Kontakta ABC el dyl media inför aktionen
7) Utse en frontfigur/talesman

Vi kan kanske göra aktionen i början av Augusti? Jag skulle kunna bilda en planeringsgrupp med ett par personer till. Vilka är intresserade av att ingå? Obs: vi ska se till att inte göra nåt vi får sota för sen.
 
Last edited:

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Var på platsen igår och slog fast att de alltså bemödat sig om att skylta för slirig vägbana åt andra hållet men inte från det håll vi kom från. Jag tror jag vet varför - det var nog med tanke på bilisterna, som riskerade att sladda ut i mötande fil på gruset från det hållet. Ska prata med ansvarig arbetsledare på VV/entrepenören. Har inte orkat förrän nu.

Cale är kvar på sjukhuset :(
 
Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
benkar skrev:
Men... råkade hitta en länk/produkt/sida, undrar om Vägverket testat den produkten som ett alternativ? Ser ju ut både gå använda till potthål, sprickor, vägkanter... http://www.matrexstar.com/matrex.html
/B

Det där skräpet känner jag igen! Istället för att göra riktiga lagningar så lägger man ut sånt där skit... i en korsning i västerås finns det en 6-8 lagningar, och fult med... vad ska man kalla det? - överblivet gucka som härdat vid sidan av = grus. Alltså hela korsingen full av grus i olika storlekar... ungefär som när man gör en det och den blir smulig. Dessutom blir det inte jämnt och fint, utan det blir en bula eller potthål efteråt.

Det är en billig genväg, något som vår trafikmiljö verkar vara överfull av. Gör RIKTIGA lagninar! Asfaltera om ! Det är det som borde göras, istället fuskar man - hela jävla tiden.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Pejo skrev:
Det där skräpet känner jag igen! Istället för att göra riktiga lagningar så lägger man ut sånt där skit... i en korsning i västerås finns det en 6-8 lagningar, och fult med... vad ska man kalla det? - överblivet gucka som härdat vid sidan av = grus. Alltså hela korsingen full av grus i olika storlekar... ungefär som när man gör en det och den blir smulig. Dessutom blir det inte jämnt och fint, utan det blir en bula eller potthål efteråt.

Det är en billig genväg, något som vår trafikmiljö verkar vara överfull av. Gör RIKTIGA lagninar! Asfaltera om ! Det är det som borde göras, istället fuskar man - hela jävla tiden.

Bättre eller sämre än dyngan med tjärfläck som dom droppar en hög grus i? "Riktiga" lagningar är givetvis bäst, men det där verkade i alla fall bättre än vad dom håller på med på småvägarna nu. Har en vag känsla av att vi inte kommer få småvägar med ban eller europaväg-standard, men bli av med lösgruslagningar skulle i alla fall vara ett steg i rätt riktning.. ?

/B
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Pratade med ansvarig arbetsledare på VV i förra veckan. Han blånekade som en obstinat fjortis till att ha glömt sätta ut varningsskylt. Inte heller mindes han när på dagen den 23/6 han hade utfört jobbet; inte ens om det var förmiddag eller eftermiddag :kocko . Jag får snart polisrapporten hemskickad, så får vi se om de noterat att det inte fanns nån varningsskylt (hoppas att de hade hjärnan med sig så pass att de kollade detta). Men även om det inte är så troligt att nån snott skylten på några timmar så kan man ju aldrig vara riktigt säker, tyvärr.

Jaja, vi får se hur det går. Den obstinata arbetsledaren lät iaf lite chockad när han frågade hur det hade gått och fick reda på att jag har bruten fot och att föraren av hojen har skadat ryggen och fortf ligger kvar på sjukhuset.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Bra att han får veta vad hans handlande får för konsekvenser så direkt, och inte bara se en notis i en tidning.
Förhoppningsvis kommer iaf han att tänka efter mer nästa gång, men då är det ju ett par tusen till VV-anställda som behöver få upp ögonen.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Bikerbitch skrev:
Jag är på. Gud förbjude grus!

Tja, det kan väl inte skada. Vi är alldeles för flata i det här landet, jag är inget undantag. Att skriva insändare i all ära men ibland är nog direkt aktion att föredra. Sign me up.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Ska det göras nåt är jag med.
Hur är det med Cale?
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Ace Niki skrev:
Jaja, vi får se hur det går. Den obstinata arbetsledaren lät iaf lite chockad när han frågade hur det hade gått och fick reda på att jag har bruten fot och att föraren av hojen har skadat ryggen och fortf ligger kvar på sjukhuset.


hoppas ni snart blir friska! :tummenupp

Ligger själv hemma med brutet skenben efter att ha visiterat slingerbulten nogrannt i fredags... dock inte på eget bevåg.
Stod brevid och blev påkörd. han lyckades kapa mig under knäna och hojen fick sig en smäll på bakfälgen. (Jag stod brevid hojen).
Hans hoj hamnade tillslut i diket. han klarade sig bra! :tummenupp
Jag tog en luftvurpa och landade på skallen... dock klarat mig hyffsat. som sagt ett brutet höger skenben!

/KaZ
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
KaZ skrev:
hoppas ni snart blir friska! :tummenupp

Ligger själv hemma med brutet skenben efter att ha visiterat slingerbulten nogrannt i fredags... dock inte på eget bevåg.
Stod brevid och blev påkörd. han lyckades kapa mig under knäna och hojen fick sig en smäll på bakfälgen. (Jag stod brevid hojen).
Hans hoj hamnade tillslut i diket. han klarade sig bra! :tummenupp
Jag tog en luftvurpa och landade på skallen... dock klarat mig hyffsat. som sagt ett brutet höger skenben!

/KaZ

Ja, du såg inte så himla pigg ut när dom körde iväg med dig på båren. Hoppas att ni bägge två kryar på er och snart sitter i sadeln igen. :tummenupp
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
DAMN!!!

Inte sett detta förrens nu! Så jäkla onödigt trist. Ace & Cale krya på er nu, så ska vi ge VV en ordentlig dust sedan!

*Krya på er kramar*
 

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
Tjoball!!

Är hemma i lägenheten på en liten permis, blir nog inte kvar på sjukan så länge till men över helgen o nån dag till nästa vecka skulle jag tro..

Tar mig med möda fram på kryckor nu, kan stå utan stöd korta stunder o sitta i stol är jobbigt efter ett tag (man får skriva snabbt när man väl sitter vid datorn :tungan ).

Tack för allt besök, jättekul.. Var antagligen inte så pigg o social i huddinge, men det tror jag ni förstår :3freak
Det är mycket bättre nu..

Jag har börjat gnaga i mig lite av allt godis jag har fått :D
gott gott

Just nu ligger jag på Ortopeden 17 på Mälarsjukhuset här i Eskilstuna..
Om det är nån som vill hälsa på så är det bara roligt, finns inga fastslagna besökstider så det är bara att knalla in..
Men jag hoppas på att få komma hem snart så..

En kotfraktur är var jag har förstått att en kota (ländkota #1 i mitt fall) har tryckts ihop en aning, vilket gör att den inte tål nån belastning alls, därför har man skruvat i skruvar i kotorna över o under, en skruv på vardera sida bakåt o sedan länkas dessa ihop med plåtar eller nått.. Jag har inte sett några röntgenbilder än, så jag vet inte..

Känseln kommer sakta tillbaka (hoppas jag)

Nä nu börjar det bli jobbigt.. dags att återvända till tempurmadrassen på sjukan :p



PS. Alla gillar inte att man skriver folks riktiga namn här på forumet, tänk på det..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top