Cardo Scala Rider Q4 - Samlingstråd

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Så tänkte jag också göra, alltså en G4 till mig och en enklare till tjejjens hjälm.
Det visade sig dock att det var ungefär samma pris om man köpte ett Scala G4 Powerset, alltså det kittet där man får två Scala G4 i samma kartong.
JAg köpte mina från fc-moto.de, riktigt bra pris och snabb leverans!

Jag har märkt att dom tidigare Scala modellerna inte är mycket billigare än g4 tyvärr så man skulle nog köpt ett powerset, men det är för sent nu.

Får se om man kan hitta nått billigt beg, annars blir det nog att jag köper ett till g4 ändå!

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte två. Tjejjen tycker det är mycket roligare att åka med när hon kan prata med mig. Själv hade jag kanske föredragit att få lyssna på min musik i fred :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Någon som vet ifall det är tänkt att man ska kunna lossa högtalarsladdarna från enheten på G9? Inte så pigg på att rycka i den om den nu sitter fast så att säga. Anledningen är att jag experimenterar lite om det går att dra sladden in vid kanten istället för runt sidokudden. Risken är att det är att det blir för tight = sladden nöts men jag vill inte behöva klippa i plastskenan på sidokudden för att kunna dra igenom högtalarna bara för att prova.

Vore bra om någon marodörator kunde ändra rubriken på tråden och lägga till G9 :tummenupp

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Tror inte den är löstagbar. De har bara nämnt micken. Skriv och fråga scala de svarar fort och bra.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Ska införskaffa ett G4 powerset till mig och tjejen. Tänkte beställa från CDON.com för 3990:-, någon som har lyckats hitta bättre pris?

Sen har jag funderingar kring om jag ska köpa med bom eller med sladdragen mick då vi båda har intergralhjälmar, vad tror ni?

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Helt klart med tråd menar jag. Då slipper man ha skit som hänger under hjälmen.

Bom är om man kan fälla upp hela fronten på hjälmen, typ som på touring hjälmar.

//K

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Satan så irriterande att alla återförsäljare som är reggade på Pricerunner och Prisjakt bara säljer Powersets med bom-mick! Jag vill ha ett G4 Powerset med sladdmick på inrådan av KEBARB.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Satan så irriterande att alla återförsäljare som är reggade på Pricerunner och Prisjakt bara säljer Powersets med bom-mick! Jag vill ha ett G4 Powerset med sladdmick på inrådan av KEBARB.

Lägg till några hundra och beställ G9, då får du både sladd och bom =0) Ska du köpa sladd löst efteråt så är du förmodligen uppe i samma pengar som G9 iaf.

Hur som haver jag tycker G9 är lite buggig, visst handlar det mycket om vana med knapparna men nja.. inte helt överens med den alla ggr. Hoppas på bra uppdateringar snart.

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Jag behöver kunna höra när min telefon ringer, funderar på skaffa G4 men hur mkt hör man igentligen om man kör med öronproppar o cirka 150km/h någon som provat?

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Hoj
Honda cbr 929 -00
Jag behöver kunna höra när min telefon ringer, funderar på skaffa G4 men hur mkt hör man igentligen om man kör med öronproppar o cirka 150km/h någon som provat?

Jag har ett g9 kit å stängd intergralhjälm med sladdmick och måste säga att jag är imponerad över ljudet, dock använder jag inte proppar men har inte heller ljudet på max. har testat med lite olika hötalarplaceringar, den första grymt ljud men det gorde ont i öronen, sen provade jag försänka dom i stoppningen å då tappade ja bas, nu har jag kilat ut dom lite mer mot örat utan att det gör ont å då tycker jag ljudet blev betydligt bättre..

Går bra att prata i telefon i 200km/h, hur smart nu detta är kan ja väl undra, men var ju tvungen att testa (på avlyst bana så klart ;)!! )

Polaren har crosshjälm och vi hör varandra bra i hastigheter som en motard framförs i, dock så får jag in mycket av hans vindbrus i farter över typ 90, Han kör med bommick och ska nu testa att avskärma den så får vi se om det blir bättre.

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Jag har modat min g4 för bättre ljud, de inbyggda högtalare var inte bra helt enkelt, mycket brus, osv.

Så här ser ut den nu.

2012-04-15 12.41.54.jpg2012-04-15 12.42.07.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Inga problem för mig varesig med motarden eller sporthojen. Kör med proppar. Litet nervöst var det allt att dra ut på en sväng när man har jourtelefon på jobbet. Men det visade sig vara obefogat. Man hör gott ringsignalen och pratet är inga problem.

Ett tips är att se till att volymen på telefonen är på max och sköta volymen på samtal och musik via headsetet. Annars blir hörbarheten dålig. Så är det iaf för mig med en Xperia Active.

Däremot så får polarna mitt ljud från 640n rakt i öronen via min mic vid gaspådrag. Men det är nog bara en inställningsfråga gällande känsligheten på VOXen.

Last edited:

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Hej,

Jag har lite trubbel med min G9, undrar om någon har haft samma problem?
Funkade fint sist jag kopplade upp den mot datorn för några månader sedan men när jag försöker göra det nu så kommer jag inte åt inställningarna på enheten.

Hur jag än bär mig åt så förblir fälten gråa och jag kan alltså inte ändra några inställningar.

Bifogar en bild för att visa vad jag menar.

Namnlös.jpg

Datorn säger att enheten installerades korrekt och Cardo Updater är installerat och körs på datorn. Jag har provat att ta bort mitt konto och göra ett nytt, återställt min enhet till "factory" inställningar genom att trycka vissa knapp kombinationer på enheten.

Men inget av detta har hjälpt mig.

Någon som haft detta problem och löst det?

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Hade samma fel på min så jag reklamerade den. Tydligen ganska vanligt fel

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Se där ja! Hur lång garanti lämnar dom på det felet? Min är inköpt 20121130, 2 år borde dom ha?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år