Smartswede
med skrapade cylindrar
Vad gör man åt en Mc-firma, i detta fallet CARLBARKS MOTOR i Kumla, som INTE TAR ANSVAR FÖR DE TESTER ELLER DEN SERVICE DE UTFÖR?!
De har testat min nya hoj (BMW R1100S) innan jag köpte den av en privatperson (som jag anser gjort vad han kunnat så han har jag inget otalt med).
Felen som min mc-verkstad (Kenneth´s MC service) direkt hittade på den veckan efter vid byte av bromsbelägg bak ( helt slut dock ingen överraskning) Alltså, Kenneth´s har inte utfört något test av den utan "bara" bytt bromsbelägg.
1. Framdäcket helt slut (delar av däcket på sidorna utan mönster alls, dock inte mitt på) Kollar man bara snabbt mitt på ser det ut å vara ok (vad jag gjorde vid köpet... visste juh att den var genomgången....beundra skönheten istället..så läcker gulsvart ... såg det dagen efter när jag kollade däcket lite mer när jag tar av låset)
2. Bakdäcket som monterats av Carlbarks är felmonterat (för mkt vikter och felbalanserat). Måste tas av igen. I lite högre farter ger det instabilitet som kan sluta i vurpa. (tur att jag mest gasat omkring under 100km/h än så länge).
3. En motor som är helt feljusterad och går därefter (vilket jag som amatör inte hör då jag aldrig hört en R1100S in action innan). Räcker med att mekanikern startar den för att säga att jag inte får köra hem med den(misstänkte motorskador). Han gjorde istället en "brandkårsutryckning" och la en timme på den. Nu var det som tur va "bara" alla inställningar som var helt åt pipan och en nödjustering gjordes så jag kan köra med den till inbokade 2.000milaservicen iaf. om ett par veckor.
Således 3 uppenbara fel som ger domen körförbud på hojen.
(jo jag vet... borde själv upptäckt dessa om jag inte hade haft tummen mitt i hand... därför anlitade jag en auktoriserad BMW-verkstad. Jag gillar å köra hoj, inte meka eller putsa)
Carlbarks tyckte att dessa missar får man räkna med och att däcket de själva monterat var felmonterat var väl synd men inget de har lust att ge kompensation för.
Tips och förslag vad mitt motdrag bör bli mottages tacksamt! Eller ska jag bara acceptera att så är det. Känner att jag behöver lite å stöd.
/Anders - arg som en geting (gulsvart) ;-)
Last edited: