Jag heter Lasse
Bara 4 hjul.
- Gick med
- 19 Jun 2003
- Ort
- Västerås
- Hoj
- Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
SMARTSWEDE--> Se det som läropengar. Är huvudet dumt får kroppen lida. Tvärr, men sant lik förbannat.
crashtestdummy skrev:Det här börjar ju bli riktigt intressant.
Smartswede: du som är ekonomiforskare och läshuvud, varför läser du inte på innan du handlar istället för efter? då hade du ju upptäkt problemen själv.
LasseR6 skrev:SMARTSWEDE--> Se det som läropengar. Är huvudet dumt får kroppen lida. Tvärr, men sant lik förbannat.
Smartswede skrev:.................Jag får väl ta mig en funderare på om det är värt det extra besväret att få en oberoende bedömning av detta eller ej (konsumentverket gör detta).
QUOTE]
Vore mycket intressant att följa i så fall! Hur som helst verkar det ju ha stora symboliska och principiella värden för många här, av de heta diskussionerna att döma.
Tycker det låter märkligt om nu firman anser sig ha gjort sitt jobb och det inte finns några fel på hojen som enligt deras bedömning skulle vara skäl till ersättning, samtidigt andra personer (mekanikern?) på firman säger att ex protokollet antagligen inte fyllts i korrekt..... men men, antar att vi ännu inte hört sista ordet i denna diskussion.
Jag tycker inte bara du ska behöva ta på dig skulden för att detta har blivit uppblåst och att Lasse Carlbark känner sig uthängd. Det är även många andra här på forumet som bidragit till det (ingen nämnd och ingen glömd).
Smartswede skrev:Därför att det är småtråkigt att sätta sig in i det och helt enkelt inte lönsamt. Jag kan ägna den tiden istället åt att tjäna pengar att betala en kunnig yrkesman att göra det och ändå få gott om pengar kvar till att göra det jag gillar, dvs. åka motorcykel.
Pejo skrev:=
"Skitar inte ner mig i onödan" ??
NoLimit skrev:Smartswede skrev:.................Jag får väl ta mig en funderare på om det är värt det extra besväret att få en oberoende bedömning av detta eller ej (konsumentverket gör detta).
QUOTE]
Vore mycket intressant att följa i så fall! Hur som helst verkar det ju ha stora symboliska och principiella värden för många här, av de heta diskussionerna att döma.
Tycker det låter märkligt om nu firman anser sig ha gjort sitt jobb och det inte finns några fel på hojen som enligt deras bedömning skulle vara skäl till ersättning, samtidigt andra personer (mekanikern?) på firman säger att ex protokollet antagligen inte fyllts i korrekt..... men men, antar att vi ännu inte hört sista ordet i denna diskussion.
Jag tycker inte bara du ska behöva ta på dig skulden för att detta har blivit uppblåst och att Lasse Carlbark känner sig uthängd. Det är även många andra här på forumet som bidragit till det (ingen nämnd och ingen glömd).
EXAKT, dessutom tycker ja inte han ska sluta åka hoj för att hans mekarkunskaper inte 'r på topp, det var ju därför Carlbarks anlitades ju,
SMARTSWEDE< varför ber DU om förlåtelse till Carlbarks när det är DOM som ska gottgöra dej flerfaldigt egentligen, och ja ser inget fel i att hänga ut en handlare på ett diskussionsforum om man anser att man blivit illa behandlad o det verkar ju denna killen ha blivit minst sagt, stå på dej smartswede, du ska ha kompensation av nåt slag, sånt här stör mej //p
Smartswede skrev:Framdäcket på hojen som är slut ett Bridgestone Battlax BT 56f 120/60/17.
Står inte under racedäck på Bridgestones sida... men kanske är det? Ska vara ett mjukt däck iaf. Nån som vet kanske kan svara på det? (fick tips om att det nog inte är för race. Tack för det)
Någon som kan svara på om det påverkar något på hojen att detta är ett 120/60/17 och inte 120/70/17 som ska vara däcket enligt regpapprena? Bör nästa däck vara 60 eller 70 månntro?
Smartswede skrev:
Således 3 uppenbara fel som ger domen körförbud på hojen.
(jo jag vet... borde själv upptäckt dessa om jag inte hade haft tummen mitt i hand... därför anlitade jag en auktoriserad BMW-verkstad. Jag gillar å köra hoj, inte meka eller putsa)
blom skrev:Årets Kumla företag 2005
Vi vill inte skryta men nu duggar priserna tätt, i Onsdags 6/4 så fick vi Kumla kommuns näringslivspris 2005! Vilket innebär att vi blev årets Kumla företag 2005. Vi har under året fått följande priser: Best Performing Harley-Davidsson Dealer 2004. Årets Suzuki handlare 2004. Lifelong Loyalty Dealer Aword från Yamaha Motor Europa. Så man kan nog säga att vi har tagit grand slam i mc världen.
fazerfun skrev:Vill inte gnugga in något men varför köper du en hoj privat utan att ha en susning?
Vad gäller Carlbarks så hoppas jag att du har ett skriftligt avtal eller någon form av kvitto på vad de påstår sig ha gjort/skulle göra. Om de inte har gjort det pga fusk eller lathet (hur svårt kan det vara att sätta på ett däck) så ska de ju rätta till detta, kostnadsfritt. Det är inget att snacka om.
Att ni som jobbar där är glada över det priset är rätt naturligt.blom skrev:i Onsdags 6/4 så fick vi Kumla kommuns näringslivspris 2005! Vilket innebär att vi blev årets Kumla företag 2005.
blom jobbar väl inte på Carlbarks vad jag vet men jag kan ju ha fel...ulf_lundin skrev:Att ni som jobbar där är glada över det priset är rätt naturligt.
Kommunen är (förstås) glada att ni finns där och har anställda som betalar kommunalskatt.
Men nån hojverkstadscerifierare av dignitet är dom knappast....
Btw. 2005 har ju just börjat.....????
/u
Har ingen aning. Det lät så på inlägget. Men det kanske var nåt insiderskämt.raukroland skrev:blom jobbar väl inte på Carlbarks vad jag vet men jag kan ju ha fel...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |