Carola !?!?!?!?!?!?

Coola Ola

Guest
Chris Ash skrev:
Vad som däremot är verkligt intressant är att du hyllar Håkan Hellström och är oförstående inför att man kan se Carola som en superb sångerska. Ett märkligt fenomen som går igen i kvällspressen. Patetiska musikaliska invalider som HH och Bob Hund höjs till skyarna medan folk av yppersta världselit på det de gör sablas ned jäms med fotknölarna. Inom idrott, politik, vetenskap och hantverk uppskattar man skicklighet och proffessionellt uppträdande medan inom musikvärlden tycks det vara tvärtom, folk vill ha skit verkar det som.

För all del, lyssna på Håkan Hellström och var lycklig om det ger dig något, men att spela idiot inför det faktum att Carola sjunger det mesta av scenen är inget annat än fånigt.

Musik är så mycket mer än teknisk perfektion (ofta är tekniskt perfekt musik bland den tråkigaste). Det handlar om känslor och hur man uttrycker dem. Där faller t.ex. Carola platt som en pannkaka.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Coola Ola skrev:
Musik är så mycket mer än teknisk perfektion (ofta är tekniskt perfekt musik bland den tråkigaste). Det handlar om känslor och hur man uttrycker dem. Där faller t.ex. Carola platt som en pannkaka.

Dessutom föll rösten och sångtekniken platt när hon och Tito Beltran skulle sjunga "Con te partirò/Time to say goodbye"... som Andrea Bocelli (hans internationella genombrott kom med den låten) och Sara Brightman sjunger i orginalutförande.
Varken Titos eller Carolas röst höll för den insatsen... de var dåligt synkade med varandra och inlevelsen och känslan en trist fasad av scenvana med automatik... det var mycket pinsamt att höra.
Två artister som är så fulla av sig själva att de inte fattar sina egna begränsningar. :död

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Carola är ju värsta MILFen ju! Skulle inte tveka!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Coola Ola skrev:

"Känsla" är in the eye of the beer holder, det som lämnar dig iskall kan få någon annan tårögd. Carolas skicklighet är ett absolut faktum, oavsett om man finner det känslolöst eller inte.

The Fighter

Future bitch on bike!!!
Gick med
14 May 2005
Hoj
ducati 900 ssie -00, CBR 900 RR -95
Hmm

Många smygbögar här inne :arsele , sitter o kollar melodifestivalen o e så inne i det så kommentarerna sedan haglar över vad de sett....intressant

Att så många känner henne o vet vem hon e privat visar ju heller inget annat än att ni e dummare än dummast o tror på allt som skrivs i skvaller blaskorna som ni tydligen läser!! Lika otroligt e det att vi alla här inne på sh skulle känna varandra väl bara för att vi läser varandras inlägg....

Last edited:

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Chris Ash skrev:
Vad som däremot är verkligt intressant är att du hyllar Håkan Hellström och är oförstående inför att man kan se Carola som en superb sångerska. Ett märkligt fenomen som går igen i kvällspressen. Patetiska musikaliska invalider som HH och Bob Hund höjs till skyarna medan folk av yppersta världselit på det de gör sablas ned jäms med fotknölarna. Inom idrott, politik, vetenskap och hantverk uppskattar man skicklighet och proffessionellt uppträdande medan inom musikvärlden tycks det vara tvärtom, folk vill ha skit verkar det som.

För all del, lyssna på Håkan Hellström och var lycklig om det ger dig något, men att spela idiot inför det faktum att Carola sjunger det mesta av scenen är inget annat än fånigt.

Man kan ju se på saker på olika vis. Med ditt rigida resonemang är det den som målar tavlor med den mest perfekta tekniken som är den största konstnären, de som målar, låt säga, modern är talanglösa idioter? eller? Carola är en stabil sångerska med en aning för gäll ton för min smak. Hon är inte så jävla bra att sjunga. Jämför ex vis med Eva Cassidy så är det ju rent löjligt. Såna som du som hetsar upp dig för att andra inte FÖRSTÅR är inget annat en praktarslen. Du är så pass ignorant att du tror du är smartare än andra och kan sätta sig över deras smak. Vakna pucko! varför tror du 12-åringar köper Carolaskivor? De har inte hunnit längre då i sin musikaliska utveckling såklart.

Jag gillar Hellström emellanåt men någon husgud är han inte. mina tidigare inlägg uppkom mer utfrån att jag blev så trött på den imbecilla nedsablingen som var i en annan tråd och kände för att kontra. Att man kan ha olika åsikt om musik och dessutom hacka på varandra är bara kul, en del av poängen liksom. men att helt distanslöst och utan humor kritisera är bara korkat. Därför riktar jag mig till Valmers och Chrille i mitt tidigare inlägg av den enkla orsaken att jag uppfattar dem som ganska skarpa killar verbalt och de har en dokumenterad humor. Jag riktade mig inte till dig av självklara skäl. Du är så jävla korkad att du inte förstår skillnaden.

/Hising

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Chris Ash skrev:

Komma här och kalla Hellström för patetisk musikalisk invalid....vilket jävla bullshit. :4skrika Grejen med Hellström är att man måste ha lite musikalhuvud för att kunna uppskatta och förstå sig på hans musik, jämför djupet på Hellströms texter med Carolas så ser du skillanden på musikalitet. Visst, killen sätter inte alla toner men musik handlar om så mycket mer än så. Nä, all ära åt Håkan Hellström... :Bugar

Visst, Carola är en jätteduktig sångerska, tyvärr kommer hon inte hålla måttet i Aten då den här typen av musik inte går hem i sådana sammanhang. Hade svenska folket tänkt ett steg längre hade vi skickat Andreas Johnson eller BWO.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nurse Ratched skrev:
Man kan ju se på saker på olika vis. Med ditt rigida resonemang är det den som målar tavlor med den mest perfekta tekniken som är den största konstnären, de som målar, låt säga, modern är talanglösa idioter? eller? Carola är en stabil sångerska med en aning för gäll ton för min smak. Hon är inte så jävla bra att sjunga. Jämför ex vis med Eva Cassidy så är det ju rent löjligt. Såna som du som hetsar upp dig för att andra inte FÖRSTÅR är inget annat en praktarslen. Du är så pass ignorant att du tror du är smartare än andra och kan sätta sig över deras smak. Vakna pucko! varför tror du 12-åringar köper Carolaskivor? De har inte hunnit längre då i sin musikaliska utveckling såklart.

Jag gillar Hellström emellanåt men någon husgud är han inte. mina tidigare inlägg uppkom mer utfrån att jag blev så trött på den imbecilla nedsablingen som var i en annan tråd och kände för att kontra. Att man kan ha olika åsikt om musik och dessutom hacka på varandra är bara kul, en del av poängen liksom. men att helt distanslöst och utan humor kritisera är bara korkat. Därför riktar jag mig till Valmers och Chrille i mitt tidigare inlägg av den enkla orsaken att jag uppfattar dem som ganska skarpa killar verbalt och de har en dokumenterad humor. Jag riktade mig inte till dig av självklara skäl. Du är så jävla korkad att du inte förstår skillnaden.

/Hising

Iofs är din reaktion av den typen jag vanligen uppskattar, jag gillar när man kan höja blodtrycket på något dumhuvud, däremot var det inte riktigt min avsikt denna gången.

För det första missar du min poäng helt.....
Jag kunde inte bry mig mindre om Carolas endimensionella schlagerhits eller svulstiga covers, däremot är det sorgligt att man inte kan skilja på musiken och musikern bakom utan måste komma med kommentarer som att "hon bara skriker" eller "inte kan sjunga", det är rena förolämpningar och inget annat.

För övrigt är jag både smartare än alla andra samt har en smak som är norm för det "rätta". :hihi

Kerplunk skrev:
jämför djupet på Hellströms texter med Carolas så ser du skillanden på musikalitet. Visst, killen sätter inte alla toner men musik handlar om så mycket mer än så. Nä, all ära åt Håkan Hellström... :Bugar

Tja, sen när blev lyrik ett tecken på musikalitet? Att sätta alla toner inom röstregistret klarar vem som helst som inte är helt eller delvis tondöv.

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Chris Ash skrev:
Iofs är din reaktion av den typen jag vanligen uppskattar, jag gillar när man kan höja blodtrycket på något dumhuvud, däremot var det inte riktigt min avsikt denna gången.

För det första missar du min poäng helt.....
Jag kunde inte bry mig mindre om Carolas endimensionella schlagerhits eller svulstiga covers, däremot är det sorgligt att man inte kan skilja på musiken och musikern bakom utan måste komma med kommentarer som att "hon bara skriker" eller "inte kan sjunga", det är rena förolämpningar och inget annat.

För övrigt är jag både smartare än alla andra samt har en smak som är norm för det "rätta". :hihi

Tja, sen när blev lyrik ett tecken på musikalitet? Att sätta alla toner inom röstregistret klarar vem som helst som inte är helt eller delvis tondöv.

Jag gillar inte sättet som Carola använder sin pipa på och inte heller hennes avskyvärda bombastiska pekoral Genom Eld, eller vad fan den heter, men att hon inte kan sjunga har jag inte påstått.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man måste ju skilja på sakerna här.
Det sångmässiga är ju en sak och det upplevelsemässiga är en annnan.

Carola sjunger väldigt bra. Håkan sjunger betydligt sämre och i jämförelse med Carola direkt dåligt. Rent sångmässigt alltså.

Att folk upplever det på annat vis är en helt annan femma och det är där man aldrig kan diskutera om rätt eller fel eftersom det är min upplevelse som är rätt för mig och din som är rätt för dig. Det är här saker som känsla, lyrik, framträdande etc kommer in.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Carola i hårdträning för att charma publiken i Aten:

5a5bd393.jpg

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM