Castrol POWER1 RS 4T Racing

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Hej,jag undrar om någon använder denna olja i sin maskin,och om det rekommenderas att användas i min R1a.Jag har alltid använt Motul 300v i mina maskiner,eftersom man kan köpa den för under 100kr litern är det kanske värt o börja använda den istället.Tacksam för svar
 

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Landskrona
Hoj
BMW S1000RR
Är det ingen som kör med den oljan här?Hur ligger den till mot Motul 300v Factory line??
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Vart hittar man den för under hundringen??

Tror att det var Castrol GPS som får kopplingen att slira har inte hört att power skulle orsaka någe sådant.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vart hittar man den för under hundringen??

Tror att det var Castrol GPS som får kopplingen att slira har inte hört att power skulle orsaka någe sådant.

Samma här, det är den semisyntetiska GPS jag ibland stött på problem med. Inte RS.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
www.mapodo.de Har oljan för 9,80euro,någon som kan svara om den går och jämföra med motul 300v factory line

Jag har kört några tusen mil på Castrol-oljan med en GSX R1000 -03 sedan den var fabriksny. Inga problem med kopplingsslir på den hojen. Vid något tillfälle har jag även kört med Motul 300V Factory. Det gick inte att uppleva någon skillnad i alla fall. När hojen såldes i somras med ca 3500 mil på mätaren var den fortfarande superfräsch.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Skulle inte tro det...

Näpp. Nån biltemaolja ska man inte hälla i dessa monstermaskiner! Inte heller ska man tjöra med vanlig 95 oktan, utan kort och gott. Det dyraste är det bästa!

I med den dyraste oljan, oavsett märke, alternativt ett märke du sett rossi och de andra stora killarna göra reklam för. Och glöm nu inte för bövelen att tanka V-power också!

:näsblod

Har hört att folksam har en hutlöst dyr försäkring. Någon som är intresserad?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top