Catman - RVF400

Har under förra veckan börjat göra om instrumenteringen.
Behöver ej h-mätare.
I lådan med delar som följde med, så fanns en trasig mätarpanel.

Har nu börjat arbetet med att omvandla denna till rejs-mätare.


Idag dök detta upp också:


 
Först mina mätare.
Före o efter ¨på samma bilder då jag har dubbel uppsättning.
Fixade oljelampa och neutrallampa på rejsversionen också




Sedan tillverkades ett litet stöd för att hålla upp kutsen:


Provmontering steg för steg.
Snart klart för banpremiär





Kvar att göra:
Fixa nya kablar för termostaten och tempmätaren.
Fixa hållare för instrumenteringen
Nya bromsbelägg
Annan innerskärm bak, som skall kapas ner för att rymma batteri o el
 
Hojen skulle egentligen varit på bana i onsdags men efter en uppstart i söndags, så gick den bara på 3cyllar och misstände.
SÅ nu är det förgasarrenovering samt rengöring av motorn...





Har ingen extra framskärm så en från min 600:a letades fram.
Lite modd så funkar nog den också.



Idag dök det upp en trasig innerskärm som skall kapas ner till batteribox o el-hylla.
Även lite instrumentering dök upp som ev kan gå att användas.
Bromsbeläggen fram levererades av Grevens MC-delar till Gelleråsen i fredags.
 
Hej igen!

jag märkte att hojen inte gick på alla cyllar om jag tog bort säkringen för belysningen. Vet inte varför, men det kanske kan vara en ledtråd.
 
UPDATE.
Fanskapet vill inte gå på alla 4.
nya stift
förgasarna rengjorda och urblåsta med tryckluft 2 ggr.
Alla munstycken kollade o blåsta.

Häller jag lite extra bensin i förgasaren, så vill den hoppa igång på alla 4.
Men inte annars.
 
Hur ser slangarna fram till förknasarna ut? Kan det ha blivit någon bubbla i materialet internt i slangen till 4:ans förgasare som hindrar flödet?
 
... eller sitter det såna "fingerfilter" i rören på förgasarna? Alltså där soppaslangarna trycks på?
 
Är det oavsett varvtal?

Original så är den strypt till max 180km/h via ett bleck i hastighetsmätaren. När den kretsen sluts så fimpar den de två bakre cylindrarna.

Du hittade säkert en avlång vinröd plastlåda inkopplad bakom mätarhuset, den prylen (motståndet) kringkopplar stryptningen.

Det kan vara så att hojen går på nåt slags failsafe-läge när du kopplat ur mätarhuset och att det strular därför?

Prova koppla in originalmätarhuset inkl antistryp-prylen och se om det funkar igen.

EDIT: Hittade följande på Greybikes:
Forget all those stupid derestriction boxes, all you need do connect the orange/blue wire to +12v source. Best to do it behind the clocks and tap it into the +12v igniton feed.

That is of course if it isnt restricted by the carbs, if so just pull the carbs off and remove the thin washers from the inlet rubbers.

Länk - http://www.400greybike.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=24561

...och här hur du permanentmoddar - http://www.400greybike.com/files/NC35 Res Mod.pdf


EDIT 2 - Här får du än mer info - http://www.singaporebikes.com/forum...da-RVF400-NC35?p=477840&viewfull=1#post477840
 
Last edited:
UPDATE.

Har helt glömt av denna tråd i sommar.

Hojen går som den skall.
Det var en vacuumslang mellan tank o förgasare som inte ville vara med. Den var sprucken.
Efter byte och montering av luftbox samt tank, så hoppade den igång så snällt så.

Tyvärr har jag bestämt mig för att sälja av den.
Har sålt min 600:a och letar efter en nyare rejshoj.
Har tyvärr inte stålars att behålla denna också när det skall köpas nytt.

Det som är kvar för att köra bana är:
länkage till fotpinnarna( justerbara)
Nytt fäste till instrumenteringen
Kontakt till tempmätare.
Rejskåporna är olackade men inpassade.

För att köra gata:
Bygga tillbaks till orginalkåporna
Besikta.
 
Skicka gärna ett PM till mig med en priside.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 
Vad bra. Nu kanske man kan få höra den på Bulten igen med sin skönsång.
 
Någon som är sugen på en RVF400 i perfekt skick?

Jag har ännu inte bestämt mig men får jag ett bra bud så säljer jag. Nitron, lith-batteri, rfr Tyga helsystem, SP1 ok med nya belägg och nya tätningar, nyservad, nya däck, tändningsbox, Samco kylslangar, mm. 2500 mil.
 

Bifogat

  • IMG_0274.jpg
    IMG_0274.jpg
    1.7 MB · Visningar: 112
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top