CB 600 Hornet 2007-

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Lazer utan insats måste ju låta rätt mycket, två rörstumpar bara. Jämfört med Termi slipon, hur låter Lazer utan insats? Mycket lägre?

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Lazer utan insats måste ju låta rätt mycket, två rörstumpar bara. Jämfört med Termi slipon, hur låter Lazer utan insats? Mycket lägre?

Tyvärr så kan jag ej svara på den frågan än. Jag kanske får ett ryck och river ut insatsena och provar, vi får se.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Är det något som har problem med fastbränt smuts på grenröret? Hur tar man bort det smidigast? Testade med en vanlig svamp och tvätt... men det gick inte helt. Autosol har jag hört kan repa grenröret. Några tips?

Jögge

Jörgen
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Honda Hornet 600 FA-08
Är det något som har problem med fastbränt smuts på grenröret? Hur tar man bort det smidigast? Testade med en vanlig svamp och tvätt... men det gick inte helt. Autosol har jag hört kan repa grenröret. Några tips?

Slå till på lazer-pipan du =)

Med insaten borttagen låter den riktigt gott! Har visserligen bara original att relatera till, och då låter väl det mesta gott:va

Någon som vet hur hårt polisen ser på "lite" för liten reg plåt! Har precis satt dit en undertail och med original regskylt ser det inte så kul ut...

Får väl våga chansa lite kanske... Skylten jag bytt till är 15x12 cm, alltså inte så liten iaf!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Någon som känner till ett bra Hornet forum? Vill se lite bilder på andra användares stylade hojar osv för att få lite inspiration :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Slå till på lazer-pipan du =)

Med insaten borttagen låter den riktigt gott! Har visserligen bara original att relatera till, och då låter väl det mesta gott:va

Någon som vet hur hårt polisen ser på "lite" för liten reg plåt! Har precis satt dit en undertail och med original regskylt ser det inte så kul ut...

Får väl våga chansa lite kanske... Skylten jag bytt till är 15x12 cm, alltså inte så liten iaf!

Vad gäller skylten så rent krasst är all annan skylt än just den från VägVerket ej godkänd och klassas som förfalskning... har inte med storleken att göra.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Så där ja, hämtade hojen från 100 mila service. Gick rätt snabbt... man kör ju mycket :näsblod

Strypningen hoppas jag ta bort redan i år för att åtminstone köra den en gång ostrypt i år innan den ställs av, måste vara en sjuk sjuk skillnad kan jag tänka mig. Har aldrig känt på draget innan så jag har verkligen något att se fram emot :)

Lättar framhjulet för er på ettan? Gasres dvs.

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 950 SMR
Hej alla ni som kör en nyare hornet.
Hur trivs ni med den, är ni nöjda eller tycker att man får varva den tok mycket för det ska hända något ? Har varit inne på att köpa en ny hornet hela tiden men var och kolla på en och snackade med en säljare idag.
Fick uppfattningen om att många tröttnar rätt snabbt på den och vill byta upp sig till 1000cc, så hur känner ni som redan har en och vad har ni kört innan ?

R1100S

Radical Riders
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Honda Hornet 600 -08 + Fiddy
Hur trivs ni med den, är ni nöjda eller tycker att man får varva den tok mycket för det ska hända något ? Har varit inne på att köpa en ny hornet hela tiden men var och kolla på en och snackade med en säljare idag.
Fick uppfattningen om att många tröttnar rätt snabbt på den och vill byta upp sig till 1000cc, så hur känner ni som redan har en och vad har ni kört innan ?

Jag körde tidigare en BMW R1100S....kanske inte en kanon jämförelse men det jag märkte mest av var att jag gillade den låga vikten(Vet inte vad CB1000FA väger). Jag känner i allafall att jag bytt upp mig...:yoparty , nog inte så svårt egentligen....hehe. Jag som person känner att jag vill inte ha större maskin...

Hoppas du hittar rätt i jungeln.

MVH Pontan

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!

jah använder borrmaskin med stor borr på och en trasa runt!smeta på med autosol och kör funkar kanon:tummenupp

hojen är en 02:a och inte nytvättad!

Bifogat

• PICT0019 omgord.JPG
    PICT0019 omgord.JPG
    215.2 KB · Visningar: 211
Last edited:

johanax

johanax
Gick med
30 Jan 2008
Hoj
Honda VTR 06

Jag har en 07a som jag e supernöjd med, billig i inköp, billig försäkring, skitskoj och lätt att köra. Det är min första hoj, provade en del andra innan det blev hondan och fick också höra att "du kommer att tröttna, köp en större" men den räcker mer än väl. jag kör ofta till jobbet med den och de 8 milen enkel resa är inga problem, den är också väldigt smidig inne i stan. den går som allra bäst vid 9-12 tusen varv på en kurvig fin landsväg! Det jag inte gillade var ankstjärten men den var ganska lätt att såga av, lite fälgtejp gjorde också susen för utseendet, kolla in bilderna i mitt garage. köp en hornet!

Jögge

Jörgen
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Honda Hornet 600 FA-08
Vad gäller skylten så rent krasst är all annan skylt än just den från VägVerket ej godkänd och klassas som förfalskning... har inte med storleken att göra.

Jaha, kunde nästan tro att fabror polisen inte skulle gilla den, men satte en iaf! :D

Bifogat

• Bild012.JPG
    Bild012.JPG
    165.3 KB · Visningar: 374
  • Bild013.JPG
    Bild013.JPG
    171.1 KB · Visningar: 322

wake_king

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2005,Yamaha,R1
Köp ett FATBAR Rethal styre...det har jag, skitsnyggt och gött som fan!

Tjena.
Jag har en ny Hornet och tänkte sätta på ett annat styre, typ ett crossstyre.
Nån som vet ett bra styre som är 80 cm brett och är 22 mm tjockt.[/QUOTE]

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
NC700X
Reklamerade min hugger veckan innan midsommar då den började släppa i lacken.
Hoppas jag hinner få den nya innan nästa säsong:)

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
NC700X
E de ngn som har en verkstadshandbok till hojen?
Där man kan se hur man gör för att justera ventiler och sånt?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Just därför man beställer en utan! ;)

Jag testade en 08:a igår & blev helt såld, fan vad ROLIG att köra..Trajjan kändes som ett lok efteråt....
Finns bara en vit metallic kvar...vågar man köpa vitt??

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept