CB 600 Hornet 2007-

PetAar

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
2007, Honda Hornet 600
Ny Hornetägare

Tjena
Min senaste hoj var en BMW K1200R. Brutalt snabb, stark och välbyggd men lite dyr, tung o lång.
Horneten är betydligt långsammare, svagare, plastigare och nervös men desto roligare. Efter ett antal stora och snabba hojar har jag nog hittat rätt. Min Hornet kan jag ta med på en bandag, köra till jobbet med eller bara ta en liten söndagstripp.

Kul o fräck!

Bifogat

• IMG_0332.jpg
    IMG_0332.jpg
    157.8 KB · Visningar: 178

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Tjena
Min senaste hoj var en BMW K1200R. Brutalt snabb, stark och välbyggd men lite dyr, tung o lång.
Horneten är betydligt långsammare, svagare, plastigare och nervös men desto roligare. Efter ett antal stora och snabba hojar har jag nog hittat rätt. Min Hornet kan jag ta med på en bandag, köra till jobbet med eller bara ta en liten söndagstripp.

Kul o fräck!

Grymt snygg färg.... Gick i tankarna på att köpa en sån innan jag valde min svarta. Schyst med ABS oxå:yoparty

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
Denna fråga ställer jag enbart av bekvämlighetsskäl.... Vad är det för lampa i hel och halv lysena? Orkar inte skruva bort och kolla:tungan

Last edited:

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Denna fråga ställer jag enbart av bekvämlighetsskäl.... Vad är det för lampa i hel och halv lysena? Orkar inte skruva bort och kolla:tungan

H7 i båda :) Har Xenon över till din om du vill ha, svårt att få plats med ballaster till både hel & halvljus så jag körde i bara halvljuset, superslim ballast Philips lampa. 450 kr + frakt.

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
H7 i båda :) Har Xenon över till din om du vill ha, svårt att få plats med ballaster till både hel & halvljus så jag körde i bara halvljuset, superslim ballast Philips lampa. 450 kr + frakt.

Var faktiskt precis därför jag undrade:tummenupp Hittade Super Slim Xenonkit på Xenonkungen.com för 1295:-. Billigt billigt:yoparty

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -06, Hornet 600 -08 lull-lull edition *såld*, Yamaha XJ550 -83
http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog/hornet2007undertray.jpg

grymt snygg[/QUOTE]

Monterade en sån för några veckor sedan...bilder (något taskiga) finns tidigare i formet. :tummenupp

rpr

....
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda CB600FA-Hornet -09
De var ju dyrt jag gav bara 900 kr för mitt :)

Å fy tusan.... Vart då? Är det ens värt att försöka få plats med två ballaster bakom framlyset?:confused:

http://www.jesterstrickbits.co.uk/acatalog/hornet2007undertray.jpg

grymt snygg[/QUOTE]

Vart köpa? Och vad kosta???? Äckligt snyggt iaf....:yoparty Vad säger dom på Honda när man gör sådana hära förändringar, med tanke på den 5åriga garantin menar jag?:confused:

Last edited:

sleeplezz

Försöker iaf..
Gick med
26 May 2005
Hoj
CB1000RA -09 Hornet -08 Kawa 450-08
Å fy tusan.... Vart då? Är det ens värt att försöka få plats med två ballaster bakom framlyset?:confused:

Jo det kan ev gå om du kortar ner alla kablar osv, men jag nöjde mig med halvljuset.

Vart köpa? Och vad kosta???? Äckligt snyggt iaf....:yoparty Vad säger dom på Honda när man gör sådana hära förändringar, med tanke på den 5åriga garantin menar jag?:confused:

Har köpt ett sådant kit, ser kanon ut - dock inte direkt plug´n play installation dessvärre, har mitt på lack nu, dunkar upp bilder sen!

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Finns det ingen Svensk återförsäljare?

Självklart! Jag köpte min från bikersneed.se - kanonbra respons och trevliga människor. Kolla på länken: http://www.bikersneed.se/ -> klicka sedan på Ermax -> Ermax (igen) -> undertails -> Honda Undertails.
:tummenupp

Tycker personligen att det är snyggare om man väljer med infällda blinkers men tyvärr så syns dessa jä*ligt dåligt och jag funderar på att kasta på ett par separata blinkers också. På bikersneed.se kan man välja om man vill ha med eller utan blinkers, färger på dessa etc etc... (låter farligt mycket som jag gör reklam för dem nu :va )

Hade jag valt idag hade jag sparat in på de infällda och enbart satt på lösa miniblinkers (behöver dock svetsa (el liknande) en liten hållare bakom nummerplåten för att kunna fästa dessa.

Har fortfarande inte fått soffan ur röven och plåtat hojen än men det kommer...

Nån som drevat om sin hoj?

Jajamensan! Drevade om min nu i fredags (15-drev fram). Väldig skillnad på gasrespons och därmed otroligt mycket roligare hoj. Pratade med dom på Honda angående det som alla pratar om med att kugga ner en fram och kedjeslitage etc. Svaret blev, lite som jag trodde, att den radieminskning som en kugge mindre fram minskar påverkar inte nämnvärt slitaget på kedjan (minimalt större) men däremot blir det en helt annan hoj att köra. Kan varmt rekommendera detta! :tummenupp

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Hornet 600, LS650
När du nu drevat om, då visar väl hastighetsmätaren fe???

Någon pejling på hur mycket fel det blir?

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Har för mig att sensorn till hastighetsmätaren sitter nere vid framhjulet ?! Om det är så är det ju inga problem. På tex en Yama XT600 vet jag att sensorn sitter vid framkuggen och då blir det strul vid nedkuggning.

När du nu drevat om, då visar väl hastighetsmätaren fe???

Någon pejling på hur mycket fel det blir?

AVR

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
Har för mig att sensorn till hastighetsmätaren sitter nere vid framhjulet ?! Om det är så är det ju inga problem. På tex en Yama XT600 vet jag att sensorn sitter vid framkuggen och då blir det strul vid nedkuggning.

Vet ej var exakt sensorn sitter men jag betvivlar starkt att den är vid framhjulet - i sådana fall skulle mätaren visa noll om man åker på bakhjulet... :va

Skulle tippa på att min visar ca 6-7% (går att räkna på men jag har inte orkat) för mycket. Mao kör du 100km/h enligt hastighetsräknaren är verklig fart 6-7% lägre - ~93-94km/h. Jag tycker detta är helt OK (jag menar, det är ju inte 40-50% fel) men om man inte trivs med detta så finns ju alltid en "speedohealer" att köpa på de flesta ställen. :hojsmilie

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept