CB 600 Hornet

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Om man byter framdrev till mindre så visar väll hastighetsmätaren för mycket både i hastighet samt miltal? Kan man komma runt det på något sätt? Det blir väll samma fenomen om man byter bakdrev för den mäter väll på utgående axel?

\Masonit

Macckan

Övar på att köra effektivt
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Hojlös
Är det H7 som sitter på halvljuset på en 03:a?

Någon som vet hur man behandlar/skyddar den matta lacken som finns original? Vanligt vax skall visst inte vara speciellt bra.

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Hur ofta har ni justerat ventilerna på era hornets och vid vilka milintervall bör det göras? Nån som gjort detta på verkstad och har en ungefärlig prisuppgift?

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Hur ofta har ni justerat ventilerna på era hornets och vid vilka milintervall bör det göras? Nån som gjort detta på verkstad och har en ungefärlig prisuppgift?

Enligt servicebok skall det göras var 2400:e mil servade min vid 2400 justeringen gick på 1500 då bör dem 2 shims

Last edited:

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
Werner666

riktigt nice hoj du fått till där..
får väll ta o fixa min med någon gång när man har lite kuler över.. hehe
ses kanske på E:22 an

ha det alla

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Werner666

riktigt nice hoj du fått till där..
får väll ta o fixa min med någon gång när man har lite kuler över.. hehe
ses kanske på E:22 an

ha det alla

Hehe Tackar!! Måste erkänna att jag var rätt skeptisk till hornet först,saknade allt vad bottendrag hette o man var tvungen att tokvarva för att det skulle hända nått.(kört stor enstånka i skogen o på bana dom sista 8 åren, så man e mer van att hojen ska dra från botten o sen bara fortsätta vara skoj).Men nu efter ombyggnad så passar körställning mycke bättre(sitter mer upprätt nu) o efter omdrevning(14/47 nu:D ) så e det lite bättre ork i moppen än förut.Måste ifs tokvarva fortfarande men framhjulet e betydligt lättare nu:yoparty . Har också lärt mig att moppen inte mår dåligt av att ligga o tugga på höga varv ,så man har fått ändra sitt körsätt lite. Hade tänkt sälja hojen innan ombyggnaden men nu behåller jag henne en stund till.
Ähh va fan så hemskt dyrt behöver det inte bli. Tailen kostade ca 1650:-o sen lite blinkers(2x3-400:) +styre(Hade redan mitt sen allt cross körande, men biltema har fatbar för 269:- +189:- för styrfästet)+nån hundring för cykeldator+endurolyse (ca 5-600:). Så köper du på dig lite då o då så blir det inte så blodigt:D .
Hmm, försöker undvika E:22an så risken e nog större att vi ses på nån småväg eller i staun om du e i stora byn nån gång:tungan

Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
så nu har man köpt och fått på huggern med!:)

Bifogat

• hugger.JPG
    hugger.JPG
    170.7 KB · Visningar: 146
  • hugger 2.JPG
    hugger 2.JPG
    204.7 KB · Visningar: 182

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Nice!!!!
Vet du om man får plats med ett 47 drev med en sån hugger?? Eller finns det utan kedjeskydd?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Då är man Hornet ägare för andra gången. :) Första var en 600 -98.
Nu blev det en Blå 600 -06:a. Med crosstyre, ombygddbakdel, miniblinkers och Akrapovic slipon. Bilder kommer senare. :tummenupp

\Masonit

Macckan

Övar på att köra effektivt
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Hojlös
Ni som rensat era "bakdelar", har ni sågat av plasten eller finns det något mildare sätt? (mer än att köpa tailguard)

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Plocka bort allt som går att skruva bort. Räcker inte det så e det bara att börja såga eller beställa ny undertail på ex S-Racing...

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Hoj
Honda hornet -98
Tjoho.
jag såg på någon hornet att det finns en liten kåpa att ha över varv mätaren o hastighets mätaren. inte bara ruta.. utan en kåpa med en liten ruta rätt snygg.. undrar bara var man kan köpa sånna

:D

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Tänkte dreva ner 1 kugg fram. Vad är original fram? Vart hittar man 1 kugg mindre fram? Har pratat med en mc meck här i stan som kan beställa lite var som och han har svårt att få tag på ett. Ingen som har i lager.

\Masonit

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
linde: vilka skruvar skruvar man fast huggern i?
Och vart köpte du den? (och vad kostade den?)
På min -00 så finns det typ två skruvar till kedjeskyddet och en till bromsslangen bak, är det dom man använder eller? (skaffat ny dämpare bak o såg att all skit från däcket sputar rakt på den, så jag måste fixa nåt skydd för den.)

Last edited:

linde

who knows if u dont ask!!!
Gick med
13 May 2007
Hoj
LETAR!
linde: vilka skruvar skruvar man fast huggern i?
Och vart köpte du den? (och vad kostade den?)
På min -00 så finns det typ två skruvar till kedjeskyddet och en till bromsslangen bak, är det dom man använder eller? (skaffat ny dämpare bak o såg att all skit från däcket sputar rakt på den, så jag måste fixa nåt skydd för den.)

stämmer bra!två vid kedjeskyddet sedan två på andra sidan 2 som håller fast bromsslangen:tummenupp

köpte min på blocket,den var beställd från en tysk sida tror jag!vet ej vilken!

annars har dom på http://www.s-racing.com/album_cat.php?cat_id=94:tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping