CB 600 Hornet

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Vart är det ni har köpt era Renthal styren utan fågelpinnen i mitten passande hornet?
Hittar bara 22mm med fågelpinnen men sett att några av er har utan...

Man sätter ditt såna här(passar rak i dom nuvarande hålen) ,Bygger kanske 10mm på höjden. Sen köper du ett Fatbar o bultar dit.Du behöver INTE förlänga några kablar,ev måste du ändra nån kabel/vajer dragning(framför/bakom gaffelben)


har själv en fråga till werner666
din lyktkåpa .. hur gjorde du när du satte dit den ??
kapade du av orginal fästena eller kan man använda dom ??

Så här: A la medföljande gummistroppar..:tummenupp

Jag utgick ju ifrån en hornet med kåpa ,så jag hade ju inga fästen från det gamla lyset att bråka med.
 
Last edited:

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Man sätter ditt såna här(passar rak i dom nuvarande hålen) ,Bygger kanske 10mm på höjden. Sen köper du ett Fatbar o bultar dit.Du behöver INTE förlänga några kablar,ev måste du ändra nån kabel/vajer dragning(framför/bakom gaffelben)

Hmm måste medge att jag inte riktigt hänge med här...men då är jag ju å andra sidan inget tekniskt geni.
Vad är "såna här"? har letat men lyckas inte hitta några, någon som har nåt tips kanske :va

Ses i sommar!
 

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Hmm måste medge att jag inte riktigt hänge med här...men då är jag ju å andra sidan inget tekniskt geni.
Vad är "såna här"? har letat men lyckas inte hitta några, någon som har nåt tips kanske :va

Ses i sommar!

Det är eftermarknads raisers. Var man hittar dom som är på bilden har jag ingen aning om men söker du på raisers så borde du finna det du söker:tummenupp

Edit: eller om det stavas risers....:va
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Här har du dyrare:)

STYRFÄSTE AIR
Taper. Universal 22,2 mm till 28,6 mm.
Artikelnr. 46-4160
Rek. ca pris SEK 549,00

Hittades Här: http://www.garage24.se/commercePortal/default.asp

Finns säker ett helt gäng olika,bara att välja.Bara att knalla in till lokala moppehandlarn o be han ta hem .Men misstänker att Biltemas funkar helt perfekt dom också...

Kommer tyvärr inte ihåg var mina e köpta,köptes till en 426:a sen satt dom på en xt600 o nu har dom slutligen hamnat på horneten...
 

Bifogat

  • större.jpg
    större.jpg
    15 KB · Visningar: 65
Last edited:

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
tackar så mycket för hjälpen, dock lyckas lösa de själv!
sam`s motor har cross styre 22mm utan fågelpinne..

Hur tror ni en hornet hade passat i vitmetallic, tänkte hålla de i originalutseende dvs orig dekaler på tank mm så de ser ut som fabrikslack och röd fälgtejp, guldstyre mm va tror ni???
Nån som vet vart man kan köpa originaldekaler?
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
tackar så mycket för hjälpen, dock lyckas lösa de själv!
sam`s motor har cross styre 22mm utan fågelpinne..

Hur tror ni en hornet hade passat i vitmetallic, tänkte hålla de i originalutseende dvs orig dekaler på tank mm så de ser ut som fabrikslack och röd fälgtejp, guldstyre mm va tror ni???
Nån som vet vart man kan köpa originaldekaler?



Tips från coachen:
Om du undrar hur hojen ser ut med ditten å datten så ska du fråga photoshop killen här på SH.. han är apgrym!! har beställt nya fälgar av honom.. ska bli kul å se hur hojen ser ut med dem på INNAN man köper dem..
 

Eleganten

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 600 -06
Måste säga att jag faktiskt gillar fågelpinnen.
Men det är helt klart fetare med ett 28mm, men går orginal handtagen på det styret eller får man införskaffa nya då?
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Måste säga att jag faktiskt gillar fågelpinnen.
Men det är helt klart fetare med ett 28mm, men går orginal handtagen på det styret eller får man införskaffa nya då?

Jag måste också erkänna att jag gillar 22 med fågelpinne,men gillar inte 22mm utan pinne.Då ser det bara cykelstyre ut...

Angående handtag så e Renthals crosshandtag med kevlar, riktigt sköna...
 

rikard.ohlson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CB 600 Hornet -02
tackar så mycket för hjälpen, dock lyckas lösa de själv!
sam`s motor har cross styre 22mm utan fågelpinne..

Hur tror ni en hornet hade passat i vitmetallic, tänkte hålla de i originalutseende dvs orig dekaler på tank mm så de ser ut som fabrikslack och röd fälgtejp, guldstyre mm va tror ni???
Nån som vet vart man kan köpa originaldekaler?

Jag funderade själv på det och gjorde en liten test i photo shop på min gula! Passar rätt schysst tycker jag, vit är ju lite av en trendfärg nu.. Testade både röda och vita stripes, gillar nog dom vita mest...
 

Bifogat

  • Hornet_vitliten.jpg
    Hornet_vitliten.jpg
    183.9 KB · Visningar: 123
  • Hornet_vitrödliten.jpg
    Hornet_vitrödliten.jpg
    185.2 KB · Visningar: 314

rikard.ohlson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CB 600 Hornet -02
Förresten, är det någon som har nån erfarenhet av biltemas fatbar-styre och risers? Är ju sjukt billiga, men kan det va nåt att ha, med tanke på kvalité och så??
 

robinrobin

Ny medlem
Gick med
22 May 2007
Ort
Vällingby
Hoj
CB 600 White`n Red edition
ser faktiskt riktigt trevligt ut me vitt och röd fälgkant!
ska åka till jobbet idag och skruva ner hojen så ja får de lackat på måndag, skruva tillbax på onsdag:D

De svarta Hornet dekalen e de något som går att köpa?
 

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Förresten, är det någon som har nån erfarenhet av biltemas fatbar-styre och risers? Är ju sjukt billiga, men kan det va nåt att ha, med tanke på kvalité och så??

Det skulle jag också vilja få ett utlåtande om... Med tanke på hur "bra" reklam biltemas takbox de senaste dagarna så vill man ju vara på säkra sidan :confused:

Någon som vet vart på nätet som det går att köpa fatbar styren till ett mer överkomligt pris jämfört med här hemma?
 

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Skövde
Hoj
Mattsvart litertwin
Jag funderade själv på det och gjorde en liten test i photo shop på min gula! Passar rätt schysst tycker jag, vit är ju lite av en trendfärg nu.. Testade både röda och vita stripes, gillar nog dom vita mest...

Mmm, vit hornet med vita stripes var riktigt nice :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top