CB 600 Hornet

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nej, den går bra, iaf med hondas orginalstryp+ecu, men den går inte fortare än ca 140
 

evve

Guest
Ett par frågor!=)
Hur byter man enklast olja i framgafflarna? För dom måste väl avlastas?
Finns ju ursugare så man slipper ta loss och vända dem upp o ner.
Vilken gaffelolja är att rekomendera bäst? Kan man fylla dem några mm extra för att få det mer stumt,hur man ska säja. Eller byta ut fjädrarna?
 

Johan P.

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
Honda Hornet 2008
Renthal

Hej!

Finns Renthal ultra low styre att köpa i Sverige, eller blir det att beställa från ex England?

Köpte ett crosstyre idag eg till CR250, men vet inte ifall det blir rätt. De flesta verkar byta till ultra low för att få lite bredare och lägre styre..

Tacksam för hjälp
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Är ute efter en db-killer till mitt akrapovic blås. Någon som vet om man hitta något begagnat någonstans eller kanske en universalmodell som passar? Det ska vara sånt rör som man trycker in där bak. =)

\Masonit
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Evve:
När jag bytte packboxar och olja i min hornet-gaffel så var det massor av gunk i botten som nog kommer ut lättare om man häller ut oljan är suger.
Antingen köper du ett depåstöd till framvagnen, eller så hissar du upp den med ett snöre runt styrhuvet och ett block i taket.

Man kan nog öka olje mängden något, du kan även köpa tjockare olja om du vill ha högre dämpning.

Nya fjädrar kan man köpa också, öhlins kostar typ 7-800 för ett par tror jag.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
grabbar grabbar.

håller på att se över syrrans 600 -98 inför besiktningen imorgon, skall även serva den och min fråga då eftersom min klantiga syrra har slarvat bort servicemanualen:

hur mkt olja går det i motorn inkl. filter? snabbt svar önskas:)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Du lär behöva 4 enlitersflaskor eller en 4l dunk iaf, tror det är runt 4l vid filterbyte, kan tom vara 4,1, jag blev förvånad hur mycket den svalde första gången jag bytte iaf.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du lär behöva 4 enlitersflaskor eller en 4l dunk iaf, tror det är runt 4l vid filterbyte, kan tom vara 4,1, jag blev förvånad hur mycket den svalde första gången jag bytte iaf.



lysande, var precis ute å tömde olja, det var fasen va mkt den spotta ur sig, det bara rann å rann å rann, köpte dock bara 4 liter så det får räcka:tungan
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Skuttade iväg och inhandlade mig en -06a idag och undrar vad skillnanden är mellan S och F modellen?
 

Wych

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Where death is most alive...
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Blir troligtvis en liten tältsemester på mc i sommar och frågan lyder: Hur brukar ni göra med packning på horneten, äldre modellen?
Tankväska har jag. Funderar på mjuka packväskor (typ biltemas), erfarenheter nån?.
Passagerarplatsen är paxxad av tjejen, så den möjligheten går inte. Funderar om man kan bocka till en liten hållare för tältet o fästa där toppboxen brukar sitta, dvs bakom passagerarhandtaget. Toppbox, sjösäck...? :va
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Blir troligtvis en liten tältsemester på mc i sommar och frågan lyder: Hur brukar ni göra med packning på horneten, äldre modellen?
Tankväska har jag. Funderar på mjuka packväskor (typ biltemas), erfarenheter nån?.
Passagerarplatsen är paxxad av tjejen, så den möjligheten går inte. Funderar om man kan bocka till en liten hållare för tältet o fästa där toppboxen brukar sitta, dvs bakom passagerarhandtaget. Toppbox, sjösäck...? :va

Du måste ju vara snäll o köpa en gigantisk ryggsäck till :tuttar o då passade det ju utmärkt att hon prova den när ni ska på moppe semester:D
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
snygg hoj!

De där med vindruta och hur bra dom funkar skulle ja gärna oxå vilja veta...

Hade en på min -01:a förra året. Köpte den på www.bikeshop.se

Vart betydligt bekvämare att ligga i 140-150 på motorvägen. Med rutan blåste det ungefär lika mycket i 150 som det gjorde i 130 utan.

Edit: .se ska det ju vara.
 

Bifogat

  • PICT3323 (Medium).JPG
    PICT3323 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 201
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Någon här som är intresserad av ett orginal slipon som passar cb600f 98-02?
 

tigrr

Ny medlem
Gick med
6 May 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
-01 Honda hornet 600
Tjena. Är ny här på forumet. Köpte min första landsvägs hoj för en styv månad sedan så jag är grön i landsvägshoj världen. Valet föll på en Hornet 600 -01 ,Hojen har gått ca 3200 mil och ser (i mina ögon) välskött ut. Enligt förra ägaren så ska den va servad regelbundet, men på frågan om ventiljustering så sade han att det gör man inte förrän det börjar "rassla" lite från motorn. Är detta något man kan lita på eller finns det givna itervall som SKALL följas? och i så fall någon som har koll på kostnaden för ett sådant ingrepp?
Tacksam för svar.
Tar gärna emot andra tips med om denna mc modell!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top