kj80
Medlem
- Gick med
- 23 Apr 2014
Tjena, ny här på forumet och ska precis börja ta Mc-kort. Ska hämta en Hornet 600F - 01, den har gått ganska precis 3600mil och varit välservad iaf under dom senaste 3-4 åren som finns dokumenterat.
Det sitter ett Hurric-slipon på, funderar på om det är nåt att ha eller om man ska satsa på nåt annat?
Drivpaketet hade gått ca: 100mil och däcken går iaf säsongen ut. Har kikat lite i tråden men använder Tapatalk och jag får bläddra som en tok när jag ska börja läsa där jag slutade:-(.
Denna hoj är reggad som tung därför den passar mig utmärkt att övningsköra på . Har ni några tips på vad jag ska kolla på hojen när jag hämtar den eller lyssna efter så jag inte kommer hem med en helt slut maskin?
Är nybörjare på såna här "riktiga Mc" men har kört mkt cross och motionskör en del Enduro på min Ktm 450 och skruvar med den själv när nåt ska bytas och kikar o justerar ventiler o så jag är inte helt bortkommen på hojar.
Hur krångligt är det att kolla ventilerna på en Hornet?
Har även läst mig till att kamkedjespännaren en svag punkt, finns det några eftermarknads som är bättre än original?
Ska ju fixa lite med den också, tänkte få ut lite mer hk eller iaf lite mer vrid så man kan leka med den ordentligt.
Tacksam för alla tips o råd och jag slänger upp en bild sen när jag fått hojen ;-). Mvh/kj
Det sitter ett Hurric-slipon på, funderar på om det är nåt att ha eller om man ska satsa på nåt annat?
Drivpaketet hade gått ca: 100mil och däcken går iaf säsongen ut. Har kikat lite i tråden men använder Tapatalk och jag får bläddra som en tok när jag ska börja läsa där jag slutade:-(.
Denna hoj är reggad som tung därför den passar mig utmärkt att övningsköra på . Har ni några tips på vad jag ska kolla på hojen när jag hämtar den eller lyssna efter så jag inte kommer hem med en helt slut maskin?
Är nybörjare på såna här "riktiga Mc" men har kört mkt cross och motionskör en del Enduro på min Ktm 450 och skruvar med den själv när nåt ska bytas och kikar o justerar ventiler o så jag är inte helt bortkommen på hojar.
Hur krångligt är det att kolla ventilerna på en Hornet?
Har även läst mig till att kamkedjespännaren en svag punkt, finns det några eftermarknads som är bättre än original?
Ska ju fixa lite med den också, tänkte få ut lite mer hk eller iaf lite mer vrid så man kan leka med den ordentligt.
Tacksam för alla tips o råd och jag slänger upp en bild sen när jag fått hojen ;-). Mvh/kj
Last edited: