CB1000RA - Byta/bygga om skylthållare ev lämna bort

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Några tips på annan skylthållare?

Rizoma har en men den kostar från 2000:- för bara delen vilket känns lite saftigt, tror miniblinkers ingår men de är jag inte intresserade av.

Rizoma
attachment.php

Sett en annan variant på en demohoj, dock hitta jag inget märke på den skylthållaren och då var det med originalblinkersena som jag vill ha det men istället utan reflex. Såg dock inte så avancerat ut att få till det med en reflex. De ville ha 1500:- för den reflexhållaren och 2000:- med montering.

Unknown

attachment.php

Hade det "bara" varit att konstruera en plåt för skylten så vore det ju safe men delen som sitter där nu är pappa till kablage, skylt, belysning samt blinkers. Finns det någon duktig plastkonstruktör i länet? Säg att man "bara" (återigen) skulle korta den befintliga så att skiten inte sticker ned så mycket.

Original

attachment.php

Bifogat

• skylt1.jpg
    skylt1.jpg
    14.4 KB · Visningar: 1,791
  • skylt.jpg
    skylt.jpg
    13.9 KB · Visningar: 1,300
  • skylt2.jpg
    skylt2.jpg
    11.7 KB · Visningar: 2,229

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag har köpt ett antal "tail tidy" ifrån Evotech-Performance i UK. Och dom har verkligen en kanonkvalité och snabba leveranser. Deras tidy´s är i aluminium med superb passform. www.evotech-performance.com

Bifogat

• ext_cb1000.jpg
    ext_cb1000.jpg
    55.1 KB · Visningar: 108

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
En jävligt billig och enkel grej är att komma över en bit polycarbonat ( typ plexiglas ) och såga till och värma med varmluftspistol och forma den så som du vill ha den. Då får du den precis så som du önskar. Så har jag gjort på flera hojar.

En spillbit polycarbonat får du för en 20a hos glasmästarn

thrillseeker

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Triumph Speed Four
Säger som i alla andra trådar hittills, ERMAX!
Det blir så jävla snyggt, och färgen är samma som hojens.

Kostar mindre än 2000 och du får så mycket mer för pengarna än med en tailtidy.

http://www.motoevolution.co.uk/catalog/index.php?cPath=2&make_id=1&model_id=618&year=2009 Från Storbritannien, ca 3 veckor om de inte har den inne, ca 2000 INKL FRAKT (frakt var ca 30£)

http://bneed.bikersneed.se/index1.html Från Sverige, ca 4 veckor om de inte har den inne, 2200 kr exkl frakt.

Beställde min från motoevolution, allt funkade perfekt, ska jag klaga på något så är det att killen som svarade i telefon talade cockney :gnissla . Jag ringde eftersom de inte hade min undertail i sortimentet, men de tog snällt in den.

MINIBLINKERS INGÅR EJ I RIZOMAS PAKET! Varken från www.carpimoto.com eller från http://www.motorcycle-store.de

Exempel:

Bifogat

• 737d14d5-f951-4f39-9724-22bfe705c96d.jpg
    737d14d5-f951-4f39-9724-22bfe705c96d.jpg
    56.3 KB · Visningar: 187
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Bara för att låta som en gnällkärring, vilka jefla priser... Iaf i förhållande vad det är :va Var beviserligen inte bara Rizoma som kört rally på tangentbordet vid prissättningen.

Nåväl, denna var iaf trevligast hitills:

ext_cb1000.jpg

Synd bara att de inte förberett för reflex. Någon insatt som vet vanligaste lösningen för kablagen, vart tar dom vägen? Visst fattar jag att de förmodligen flyttar upp dem bara men om någon sett instruktion eller så hur mycket som måste ändras etc¿

Fortfarande nyfiken på att modifiera den befintliga, frågan är bara vart man vänder sig för att få hjälp med dylikt.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Bara för att låta som en gnällkärring, vilka jefla priser... Iaf i förhållande vad det är :va Var beviserligen inte bara Rizoma som kört rally på tangentbordet vid prissättningen.

Nåväl, denna var iaf trevligast hitills:

ext_cb1000.jpg

Synd bara att de inte förberett för reflex. Någon insatt som vet vanligaste lösningen för kablagen, vart tar dom vägen? Visst fattar jag att de förmodligen flyttar upp dem bara men om någon sett instruktion eller så hur mycket som måste ändras etc¿

Fortfarande nyfiken på att modifiera den befintliga, frågan är bara vart man vänder sig för att få hjälp med dylikt.

Här ser du ett exempel på hur jag placerade kablarna vid monteringen av den senaste taidy'n.
Och sedan var du kan placera din reflex:D
Sedan skall du få ett gott tips:tummenupp Låt originalet vara intakt så du du enkelt kan återställa den till original.

Bifogat

• ZX9R 2009-08-09 013.jpg
    ZX9R 2009-08-09 013.jpg
    24.1 KB · Visningar: 122
  • ZX9R 2009-08-09 014.jpg
    ZX9R 2009-08-09 014.jpg
    17.2 KB · Visningar: 105
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras