kjellper
pousseur
Problemet med att ställa frågor på internet är att man kan få vilka svar som helst, från folk som tror att dom vet, men egentligen inte vet vad dom pratar om. Som jag.
Förutsatt att dina förgasare inte är utbytta, finns det inte något membran som lyfter trotteln. Det verkar vara löst på annat sätt i dom här Keihin VB22. Det är en kolv i en cylinder som står för trottelns lyftkraft, istället.
Tack för inputten men det sitter VB31Br på denna europeiska modell och de har inga gummin utan det är mycket riktigt en kolv som ska lyfta. Man kommer åt att lyfta på locken utan att plocka ur förgasarna. Jag gjorde det och såg att själva kolvarna var lite slitna och har googlat mig till att det skulle kunna tyda på att de fastnar i loppen och hänger sig lite vid tillräckligt mycket gaspådrag. Om jag har tur så är det det som är felet och då borde det gå att lösa genom att putsa upp kolvarna med lite superfint slippapper så de löper fritt igen. Vi ska ut och parkeringsputtra lite nu men jag återkommer när jag lyft på förgasarlocken igen, borde bli imorgon.