CBR 1000 FIREBLADE "snabbast på test"

usling

WROOOOOOOOOOM
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ystad omr,,,staden i vinden
Hoj
R1-2004...blå med TWR-Performance kolfiber system.
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!
 

KIRE

Guest
usling skrev:
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!


:yoparty :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
säger inte mycket om de hojar vi kan tävla med här sverige, inte många skruv som är samma.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Och en vecka gammalt.

Saken var den att det var bara Honda av dom tre nya som hade en hoj i superbike-trim. De andra koerde superstock. Men visst aer den vass, nya bladen!
 

usling

WROOOOOOOOOOM
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Ystad omr,,,staden i vinden
Hoj
R1-2004...blå med TWR-Performance kolfiber system.
Fel fel...

Don Quixote skrev:
Och en vecka gammalt.

Saken var den att det var bara Honda av dom tre nya som hade en hoj i superbike-trim. De andra koerde superstock. Men visst aer den vass, nya bladen!


Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....
Men Mat Vladin på Suzukin hängde ej tempot som Ben körde på med Hondan de sista test dagarna!!
Hondan är just nu snabbast...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
usling skrev:
Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....
Men Mat Vladin på Suzukin hängde ej tempot som Ben körde på med Hondan de sista test dagarna!!
Hondan är just nu snabbast...

Det är bara tester, Mladin kommer att bli svårslagen 04 också....
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
usling skrev:
Du har fel!
Suzuki var där med sin AMA vinnande Superbike hoj....

Jag har raett! Jag skrev "av dom tre nya" och syftade pa Kawa, Yamma och Honda. Sukkan var som sagt med redan 2003.

'nough haarklyveri ;)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
usling skrev:
Ben Boström körde fortast på test med sin Superbike HRC preppade CBR1000Fireblade!!
Hans kommentar var:
Det finns mkt mer att ge...
Se alla för nya KUNGEN!!

Det vore mer förvånande om Honda USA´s fabriksförare No. 1 hade sagt något neutralt om Hondas viktigaste lansering på flera år. Ta det därför lite piano med det där om "nya kungen".
 

KIRE

Guest
Nyteknik skrev:
Det vore mer förvånande om Honda USA´s fabriksförare No. 1 hade sagt något neutralt om Hondas viktigaste lansering på flera år. Ta det därför lite piano med det där om "nya kungen".


Den som lever får se
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Chris Ash skrev:
Nån som vet om det blir något Hondateam med Vermuelen i VM 2004?
Det vill jag också veta, hur blir det med däcksmonopol och prylar? Typ alla märken hade ju lämnat in protester?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Inte Ducati väl?

Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?

Det kommer nog ska du se....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
Nej, inte först. De ansåg sig väl tillräckligt säkra på att försvara titeln oavsett vilka däck man skulle tvingas köra på.

Med samma regelverk som AMA använder skulle WSB - varför kallas det WSBK i USA? - kunna bli lika kul som MotoGP. Fabriksteam med vråltrimmade R1, CBR 1000, ZX-10, GSX-R, 999 (innan man kastar in handduken eller lanserar en Desmosedici för gata), Benelli, MVAgusta etc. är precis vad alla vill se. Varför är det så svårt att förstå?
det är ju italienare som håller i det, dom skiter i vad folk tycker, ser bara om sitt eget hus.
serien kommer förhoppningsvis att dö nu och återuppstå i en form som har nått med dagen sporthojar att göra, inte en jävla fusk serie för ducati glorifiering.
:mad:
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
R2 skrev:
det är ju italienare som håller i det, dom skiter i vad folk tycker, ser bara om sitt eget hus.
serien kommer förhoppningsvis att dö nu och återuppstå i en form som har nått med dagen sporthojar att göra, inte en jävla fusk serie för ducati glorifiering.
:mad:

De japanska tillverkarna saknar ju knappast inflytande eller ekonomiska intressen. Det troliga verkar ju därför att ett riktigt och intressant internationellt Superbike mästerskap återuppstår om ett par år.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
De japanska tillverkarna saknar ju knappast inflytande eller ekonomiska intressen. Det troliga verkar ju därför att ett riktigt och intressant internationellt Superbike mästerskap återuppstår om ett par år.

Precis, det är snarare det att japanerna inte har brytt sig som har gjort att reglerna är som de är. Om de hade kraftsamlat mot detta då de fortfarande satsade istället för att bara dra sig ur en efter en så hade det sett annorlunda ut.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Chris Ash skrev:
Precis, det är snarare det att japanerna inte har brytt sig som har gjort att reglerna är som de är. Om de hade kraftsamlat mot detta då de fortfarande satsade istället för att bara dra sig ur en efter en så hade det sett annorlunda ut.
så sant som det va sagt.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top