CBR 125 -05, öka effekten?

grasloken

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
CBR 125 -05
tjena!

Jag har precis köpt en CBR 125 -05, och det är endast 9 kw på den.. Jag har kollat runt lite med folk, och dom säger att den inte finns någon strypning =(

om jag sätter på en effektdämpare, blir det stor skillnad i acc o så, eller är den marginell?

Tjipp!

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Hoj
Kawazaki GPZ 400
ingen aning faktist.. annars plana, porta, annan förgasare? vad har du för toppfart min gör 130 riktiga kilometrar asså:)

Stalk

MEH
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Snart Ktm 125
Nytt rör/dämpare kommer inte ge någon vidare stor effektökning, men det kommer ge ett mycket bättre ljud.

Du kan byta kamaxel, porta insug/ut, större förgasare, komphöjning, större ventiler och/eller skaffa mer cc om det finns.

Jonthe

bigblock
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
R1 -98 & YZ450F -06
eller så köper du dig en riktig hoj! :tungan värt att fixa så jävligt för bara ett par häst extra! :rolleyes:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Byt cdi kan nog vara det biligaste och smidigaste att göra om man är ute efter en markant men kanske inte jätte skilnad på cbr :tummenupp vad jag har förståt så är orginal cdi:n strypt/inte optimal för att få ut den fulla efekten av elsystemet, rätta mig om jag har fel :tungan trimsystem finns ju men de brukar inte ge mer än max 1 hk, men de låter så fan mycket bättre :tuttar bästa du kan nog göra är bigbore kit med nya kammar och fögge troligtvis :yoparty sen kan man ta det till nästa steg igen med portning och turbo om man är tillräkligt kunnig för att få det att funka :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!