Hej! Jag har en CBR 125 R som jag har trimmat och moddat lite. jag är dock inte klar än. Jag postar bilder och filmer med jämna mellanrum, jag kommer även att posta en hel del bänkningar, så att ni får se resultatet.
Posta gärna kommentarer eller om du har frågor!
Det som jag bytt nu:
Baklyse med inbyggda blinkers
Beställt från Thailand
http://www.aseanmoto.com/images/Rear-light-set.jpg
Fick sätta dit lite nya kabelskor på de gamla blinkers sladdarna. Samt en lite annat från en gammal kabelhärva
Bytt blinkers relä för att det var andra lampor i nya baklyset. de bara lös med den gamla relän.
Tankkåpa av kevlar.
Beställt från Thailand
http://www.aseanmoto.com/images/CBR125-Covercbr-tank.jpg
Fixade lätt dit den me orginal skruvarna uppepå, använde gummibricka imellan för att inte skada kevlaren eller göra sprickor. Sedan borrade vi hål på sidorna och satt fast den i tanken med hjälp av nummerplåtsskruvar.
Trottel förgasare typ Keihin Flatslide
Beställt från Thailand
"Motorcycle race only"
Älskar ljudet från den när man rör på gasen. Känns som en riktig sporthoj me denna på.
Har tillverkat en ny gaswire av en ny Honda gaswire som var 2 delad. Troligen till en större maskin Tog säkert 45 minuter att göra gaswiren. Men bra blev det! Gasen är "längre" och reagerar snabbare, i med detta blev det bättre acc! Men resultatet i effektkurvan blev 1.5hk mellan 8000-10000 varv! Vilket jag blev förvånad över, att det skulle göra så mycket på höga varv. Efter en perfekt bestyckning
Vassare Kamaxel.
Beställt från Thailand
Denna var felslipad från början. Tog ett tag innan vi förstog vad som var fel. prövade nästan alla olika kombinationer med luftburken och förgasaren (cylindern uteslöt vi från första början då det omöjligt kunde var den som det var fel på). Den bänkade runt 10 hk när den filslipade kamaxlen satt på och gick skit. både me orginal förgasaren (vacuum) och trottel förgasaren. När vi tog bort trimkammen och satt dit orginal kammen gick det fin fint. Nu är den nya kamaxlen monterad, det gjorde 1 hk och något bättre vrid! Klart den prisvärdaste produkten av "trimmet"
Big Bore Kit 150cc.
Beställt från Thailand
Kolven var större, slaget är den samma. Samt så var ventilerna större. Vridet Blev Jätte mycket bättre! 6an drar ända från start i princip och slipper ligga å varva sönder 5an innan jag ska upp till 6an. Bänkade bara lite mer än vad jag hade innan. Det var MYCKET mer hästar på lågvarv och mellanregistret det var en markant skildnad från innan. 0-100 uppskattar jag att det går på 8 sekunder. 1 hk på toppfart och 3 nm!
Leo Vince helrör+ljuddämpare
Beställt från Allright
hade 11.7hk på bakan med bara detta på (inget annat trim). Ljudet är gött å smattrar över hela kvarteret när man släpper på gasen. Hade micron innan men detta är det mer prestanda i.
Mellan 6000 och 9000 varv vann jag nästan 3 hk på bakhjulet.
Insatsen är självklart borttagen. Fastän det inte blev någon skildnad med eller utan.
Tailguard från Storbrittanien. S-Racing hjälper oss att importera.
Tailguarden är av märket ErmaxUK
Passade utmärkt! har hört att det brukar va krux med att få dit det men båda farsan och jag blev förvånade! Kapade bakskärmen sen skulle man montera tailguarden över den gamla sågade. Man fick borra ett par hål till skylten. nu ska bara miniskylt fixas
Tagit bort avgasrenaren...
Har "kåpblinkers" där framme vill inte ha något onödigt som sticker ut!
Kanske blir ett Double Bubble kåpglas me. men det får ligga på is ett tag.
Lagt ut på styling: 2000:- (baklyse, kevlar, blinkers, tailguard)
Lagt ut på trim: 6000:- (big bore, helrör+ljudd, trimkam, förgasare)
Har lärt mig mycket av allt mekande!
Tack till farsan som hjälpt mig att meka!
Posta gärna kommentarer eller om du har frågor!
Det som jag bytt nu:
Baklyse med inbyggda blinkers
Beställt från Thailand
http://www.aseanmoto.com/images/Rear-light-set.jpg
Fick sätta dit lite nya kabelskor på de gamla blinkers sladdarna. Samt en lite annat från en gammal kabelhärva
Bytt blinkers relä för att det var andra lampor i nya baklyset. de bara lös med den gamla relän.
Tankkåpa av kevlar.
Beställt från Thailand
http://www.aseanmoto.com/images/CBR125-Covercbr-tank.jpg
Fixade lätt dit den me orginal skruvarna uppepå, använde gummibricka imellan för att inte skada kevlaren eller göra sprickor. Sedan borrade vi hål på sidorna och satt fast den i tanken med hjälp av nummerplåtsskruvar.
Trottel förgasare typ Keihin Flatslide
Beställt från Thailand
"Motorcycle race only"
Älskar ljudet från den när man rör på gasen. Känns som en riktig sporthoj me denna på.
Har tillverkat en ny gaswire av en ny Honda gaswire som var 2 delad. Troligen till en större maskin Tog säkert 45 minuter att göra gaswiren. Men bra blev det! Gasen är "längre" och reagerar snabbare, i med detta blev det bättre acc! Men resultatet i effektkurvan blev 1.5hk mellan 8000-10000 varv! Vilket jag blev förvånad över, att det skulle göra så mycket på höga varv. Efter en perfekt bestyckning
Vassare Kamaxel.
Beställt från Thailand
Denna var felslipad från början. Tog ett tag innan vi förstog vad som var fel. prövade nästan alla olika kombinationer med luftburken och förgasaren (cylindern uteslöt vi från första början då det omöjligt kunde var den som det var fel på). Den bänkade runt 10 hk när den filslipade kamaxlen satt på och gick skit. både me orginal förgasaren (vacuum) och trottel förgasaren. När vi tog bort trimkammen och satt dit orginal kammen gick det fin fint. Nu är den nya kamaxlen monterad, det gjorde 1 hk och något bättre vrid! Klart den prisvärdaste produkten av "trimmet"
Big Bore Kit 150cc.
Beställt från Thailand
Kolven var större, slaget är den samma. Samt så var ventilerna större. Vridet Blev Jätte mycket bättre! 6an drar ända från start i princip och slipper ligga å varva sönder 5an innan jag ska upp till 6an. Bänkade bara lite mer än vad jag hade innan. Det var MYCKET mer hästar på lågvarv och mellanregistret det var en markant skildnad från innan. 0-100 uppskattar jag att det går på 8 sekunder. 1 hk på toppfart och 3 nm!
Leo Vince helrör+ljuddämpare
Beställt från Allright
hade 11.7hk på bakan med bara detta på (inget annat trim). Ljudet är gött å smattrar över hela kvarteret när man släpper på gasen. Hade micron innan men detta är det mer prestanda i.
Mellan 6000 och 9000 varv vann jag nästan 3 hk på bakhjulet.
Insatsen är självklart borttagen. Fastän det inte blev någon skildnad med eller utan.
Tailguard från Storbrittanien. S-Racing hjälper oss att importera.
Tailguarden är av märket ErmaxUK
Passade utmärkt! har hört att det brukar va krux med att få dit det men båda farsan och jag blev förvånade! Kapade bakskärmen sen skulle man montera tailguarden över den gamla sågade. Man fick borra ett par hål till skylten. nu ska bara miniskylt fixas
Tagit bort avgasrenaren...
Har "kåpblinkers" där framme vill inte ha något onödigt som sticker ut!
Kanske blir ett Double Bubble kåpglas me. men det får ligga på is ett tag.
Lagt ut på styling: 2000:- (baklyse, kevlar, blinkers, tailguard)
Lagt ut på trim: 6000:- (big bore, helrör+ljudd, trimkam, förgasare)
Har lärt mig mycket av allt mekande!
Tack till farsan som hjälpt mig att meka!
Last edited: