CBR 125 R trim+mod projekt

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Har tyvärr svårt att tycka att det skulle vara värt att lägga ner sådär mycket på en 4-takt... Vet ju dock inte hur många pållar man får! Börjar det gå förbi 15 strecket så kan det nog definitivt vara värt det.
Har kört en Xr125(Samma motor?), ljudet är riktigt maffigt när man precis har suttit på en zweitaktare! Blev dock lite besviken över den uteblivna effektkicken, satt och gjorde mig redo för den, men den infann sig aldrig...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Nej jag har vaknat på helt rätt sida.

Men att den dära skulle göra 0-100 på 8 sek är helt sjukt hur man kan tro.
:kocko


Nopp alex har kvar den.
Fyller i november så jag väntar tills nästa år o köper en riktig hojj.
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Jag har aldrig mätt upp min. Men med tanke på att den har kanske ca 4-5 hk mer hästar på låga/mellan varv än orginal så skulle det väl vara möjligt?

Bilder å Ljud kommer. Ska se om jag kan fixa lite bilder idag iaf. men mer filmer å bilder på d när projektet e klart. :)

edit: ett stavfel :lol
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
4-5 hk är nästan 50 % effektökning, och det är mycket.

Nåväl, även om ljudet hos CBR:en är bra så låter den mer än vad den går. Själva tjusningen med 2takts ljudet är att man vet att de går bra, på så sätt låter hojen bättre :)
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Men snälla någon du lyckas inte få den dära att göra 0-100 på 8 sek oavsett om du har 4-5 hk mer än orginal villket skulle ge ca 15 hk?

Ja har säkert 25+ i min o lågt drevat o den gör de nog inte ens på 8 sek tror jag.

Du kan gärna få komma till karlstad så kan vi kolla.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Freddola skrev:
Men snälla någon du lyckas inte få den dära att göra 0-100 på 8 sek oavsett om du har 4-5 hk mer än orginal villket skulle ge ca 15 hk?

Ja har säkert 25+ i min o lågt drevat o den gör de nog inte ens på 8 sek tror jag.

Du kan gärna få komma till karlstad så kan vi kolla.


Kan bero lite på föraren också :7peta
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Freddola skrev:
Men snälla någon du lyckas inte få den dära att göra 0-100 på 8 sek oavsett om du har 4-5 hk mer än orginal villket skulle ge ca 15 hk?

Ja har säkert 25+ i min o lågt drevat o den gör de nog inte ens på 8 sek tror jag.

Du kan gärna få komma till karlstad så kan vi kolla.


du e rätt avundsjuk :va
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
men frågan kvarstår fortfarande....


när kommer filmer och bilder, tom ljudklipp skulle sitta fint :D :D
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Inte ens rossi skulle kunna köra 0-100 på 8 sek på den dära.

Avundsjuk?

Skulle ja villja en såndära moped skulle jag köpt en.
Inte direkt så att en dt är billigare än en cbr.
 

cross-e-kul

Rosen
Gick med
12 Jun 2005
Ort
trelleborg
Hoj
KTM 125exc med sm kit
vad var det nu de kom fram till i bike:s reportage, jo att den hade bättre acc än 2-taktarna när det gällde 0-100, och det var otrimmad, så jag skulle tro att det faktiskt går så fort
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Jag hoppas att syrran kommer hem ikväll så hon kan hjälpa mig att ta lite bilder + kanske nån film...

vet nån hur jag lägger upp filmer?
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Freddola skrev:
Inte ens rossi skulle kunna köra 0-100 på 8 sek på den dära.

Avundsjuk?

Skulle ja villja en såndära moped skulle jag köpt en.
Inte direkt så att en dt är billigare än en cbr.

dt50 har samma ram som din "125a" :3freak
Moppefucko :fakta
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
Freddola skrev:
Inte ens rossi skulle kunna köra 0-100 på 8 sek på den dära.

Avundsjuk?

Skulle ja villja en såndära moped skulle jag köpt en.
Inte direkt så att en dt är billigare än en cbr.

cross-e-kul skrev:
vad var det nu de kom fram till i bike:s reportage, jo att den hade bättre acc än 2-taktarna när det gällde 0-100, och det var otrimmad, så jag skulle tro att det faktiskt går så fort

Den körde på 14,8 så det är nästan en halvering av tiden. Men mäter man själv så är det ju lätt det blir en sekund fel också...
Så ja, blir kul att se film/bild!
 

cross-e-kul

Rosen
Gick med
12 Jun 2005
Ort
trelleborg
Hoj
KTM 125exc med sm kit
AndersJohansson skrev:
Den körde på 14,8 så det är nästan en halvering av tiden. Men mäter man själv så är det ju lätt det blir en sekund fel också...
Så ja, blir kul att se film/bild!
okej, förlåt :( . tidningen är hos morsan så jag kunde inte kolla upp det, hade bara för mig att den kom tvåa efter derbi:n
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
har tagit foto å filmat nu... men antingen kommer de upp imorrn eller på torsdag. får se....

som sagt har jag inte sidokåpor. i med att jag inte orkade sätta på dem igen, för att det ska mekas i helgen igen.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Freddola skrev:
Men snälla någon du lyckas inte få den dära att göra 0-100 på 8 sek oavsett om du har 4-5 hk mer än orginal villket skulle ge ca 15 hk?

Ja har säkert 25+ i min o lågt drevat o den gör de nog inte ens på 8 sek tror jag.

Du kan gärna få komma till karlstad så kan vi kolla.

Skulle sagt fel kod 40, men ja tänker inte hedra en dt med det.. Vill du veta en sak? Ja tror nån som syslar med dragracing är bättre på 0-100 än rossi...

Som någon sa innan det är skilnad på 15 4.takts hästar och 15 2-takts hästar. Desutom är vridet mycket bättre i cbren än i en ostrypt dt. plus att utväxlingen är MYCKET tättare i cbren då den är konstruerad för att vara sportig och med en toppfart på 130. det vill säga inte som dt som har ett jätte hopp mellan 3:an och 4:an och en 6:e växel som är ren motorvägs växel. om du tar en tätstegad låda som är till för att axxa bra med 10 häst upp till 110 (resten är att plåga den) och trollar fram en 50% ökning (det motsvarar att du skulle ha 37 häst i din) så kommer den axxa som fan men fortfarande toppa ungefär det samma...

Ett annat bevis för att den mycket väll kan gå så bra. är att den orginal axxar bättre än din dt (strypt) trots 50% mindre kraft. Om du inte hängde med undrar jag vad nu har för matte i 8:an nu mera...

(ber om ursäkt om det blev rörigt skrev som ja tänkte)

//MVH Jimmy k.l. Lundgren
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Hade själv en CBR innan jag smällade med den... Hade gjort lite egen modifiering på den också, men dock aldrig någonting med motorn..

Det jag gjorde var: slimade blinkers fram, miniblinkers bak, tankpad, byggde en egen provisorisk bakskärm eftersom originalet är bra stygg.. sedan så borrade jag upp några hål i slutburken (innanför ringen, alltså, den som sticker ut på slutet) och jag kan lova att det vart riktigt gott ljud.

Kan se om jag hittar någon bild på hojjen som jag kan lägga upp :)

Medans: Keep up with the good work! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top