CBR 600 eller ZX6R?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
CBRen från den tiden tyckte jag var synnerligen trevlig men den fick inte blodet att koka av upphetsning direkt. Snäll och bekväm... Kawan är råare. Kvalitetsmässigt tror jag inte du behöver oroa dig för några större ras på nån av dom, men t.ex den 96a CBR jag körde kändes som en ny hoj. Mycket bra finnish på allting.
 

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sverige
Hoj
semla
Hojen ska ändå strypas så varför bry sig om hk, vägegenskaper osv?
Utseendet är ju allt i detta fallet.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
En hojs driftstillförlitlighet är inte större än dess ägares benägenhet att serva den. Köper du en hoj som servicen är gjord på enligt boken och välskött f ö har du inget att oroa dig för. Även om Honda generellt håller en hög kvalitet så kvittar detta om tidigare ägare har underlåtit att göra service och misshandlat hojen i övrigt med wheelande etc. Då kan hojen vara skrot trots Honda-emblemet.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Hm, är det verkligen den samma på kawan, alltså årsmodell 95-97 ?

Grejen är den att jag knappast kommer få köra "på riktigt" eftersom jag har körkort för lätt mc just nu. Jag tar med mig en kompis som provar och ser till att dom går som dom ska. Har verkligen beslutsångest =/
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag kom på en positiv grej!
Nån eller några skrev att skit samma vilket märke bara det är skött bra, kawan har bara haft 1 ägare. Hondan vet jag inte än.
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Jag tycker kawan låter som det bättre köpet.

Snyggare! och snabbare :)

Och det där med kvalitén har jag inte hört något negativt om ZX-6R -97.

Men kolla på båda först!
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
WAAAAAAH!!! :banana

Det blir nog kawa ! Den var SVINAJÄVLASATANA FIN! :tuttar

CBRen var importerad till och med, så den vill jag inte ens åka och titta på (har import hoj nu som ska bort).

Ni fattar inte glädjen, jag håller på att kissa på mig, ska åka och provköra + antagligen köpa imorgon söndag. Det enda tråkiga är att jag knappt har råd med soppa eller uppkörning.. eller framdäcket som måste bytas snart.. men, det går gå med hjälp av mammsen eller nåt.

Har någon ett jobb i sthlms-området som man kan pula med på helger så vore det gött! :Bugar

*glaaaad* :hoppa
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR_FREDDA skrev:
Eller GSXR600??? :banana
Nänä, gixxrar är inget för nybörjare. De är helt enkelt FÖR grymma i sammanhanget :7peta :D
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Fy fasen vad sugen man blir på landsvägshoj när man läser sådant här. Jag var i ungefär samma sits innan jag köpte ktm:en. Då var jag helt inne på att köpa en cbr 600:a för att det verkade vara ett säkrare köp. Men visst var kawan snyggare och tuffare.

Men jag vill inte köra ostrypt och än mindre strypt så jag väntar två år. Sedan får det bli en cbr 600:a, tror jag.

Lycka till med köpet! :tummenupp
 

Ninjagirl

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Norrland...
Hoj
*SÅLD* Letar ny Ninja
Hej! Måste bara på dementera snacket med att växellådan går paj på kawan,,,pratade med en verkstad för kawa och dom berättde att dom stolta inte fått in nån kawa med paj växellåda på 19 år..det tycker jag säger en del. Men du ska ju naturligtvis känna dig för och välja den hojj som du ditter bäst på, många sköna mil ska det väl bli?! Lycka till i ditt köp!! :tungan
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
BlueNote skrev:
WAAAAAAH!!! :banana

Det blir nog kawa ! Den var SVINAJÄVLASATANA FIN! :tuttar

CBRen var importerad till och med, så den vill jag inte ens åka och titta på (har import hoj nu som ska bort).

:7peta

va ere för fel på importerade fordon nu då? är tyskarna sämre på att sköta motorcyklar än svenskar?


tillagt senare:

förresten så ska du såklart köpa en cbr. man kör arslet av alla gixxertöntar och allt vad dom nu är med såna.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
anja skrev:
förresten så ska du såklart köpa en cbr. man kör arslet av alla gixxertöntar och allt vad dom nu är med såna.

Jasså, är det så det är? Det var väldans. Tråkigt att ingen berättade det för mig...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top