Cbr 600 f

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej.

Funderar på att köpa en CBR 600 F.
Tog kontakt med Trygg Hans för att se vad de skulle ha i försäkringspremie för den hojen. Fick en smärre chock när de skulle ha 15 lök i halvförsäkring för den. Vad är en skälig premie för en CBR 600 F och var är det billigast att försäkra den?

Mvh
Andreas

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hur långt är ett snöre? ring och hör med andra försäkringsbolag så kommer du få svaret :tummenupp

Varför kan inte jag ta reda på svaret åt dig? eftersom jag kanske inte är lika gammal som dig, jag kör inte samma hoj som dig, jag kanske inte har haft mc-kort lika länge/kort tid som dig, jag bor troligtvis inte på samma ställe som du bor på m.m. För vissa är IF billigast, för andra är Folksam billigast, för den tredje kanske Länsförsäkringar är billigast så ring och hör efter :tummenupp

Vill du dock ha ett säkert kort, köp en hoj som inte har så mycket ursprungseffekt (från fabrik) alternativt en 20 år eller äldre gammal hoj så blir premien konstant hos Bilsport och mc.

Last edited:

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
IF's märksförsäkringar brukar vara billigare än övriga, har jag själv erfarit i alla fall. If's prislista för Honda hittar du här.
Sen kan du ju alltid kontakta insplanet och be dom gräva fram bästa föräkringen åt dig. Adress dit är www.insplanet.com. Lycka till!

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Jag har en CBR600F -97a halvförsäkrad för ca 4300kr/år tror jag det e. Har Folksam som försäkringsbolag.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag har själv ägt en cbr 600 F3. Efter att ha ringt runt till alla försäkringsbolag så kunde jag konstatera att folksam var billigast utan tvekan.
Hel försäkring / helår.

Men det skiljer sig väldigt mycket från var man bor, ålder osv osv.. Går ej att jämföra med någon annan. Bäst att du ringer runt o kollar!

Lycka till!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hur långt är ett snöre? ring och hör med andra försäkringsbolag så kommer du få svaret :tummenupp

Varför kan inte jag ta reda på svaret åt dig? eftersom jag kanske inte är lika gammal som dig, jag kör inte samma hoj som dig, jag kanske inte har haft mc-kort lika länge/kort tid som dig, jag bor troligtvis inte på samma ställe som du bor på m.m. För vissa är IF billigast, för andra är Folksam billigast, för den tredje kanske Länsförsäkringar är billigast så ring och hör efter :tummenupp

Vill du dock ha ett säkert kort, köp en hoj som inte har så mycket ursprungseffekt (från fabrik) alternativt en 20 år eller äldre gammal hoj så blir premien konstant hos Bilsport och mc.

Ja du Probotector. Om du inte tror jag att jag ringer runt och kollar priser så tror du fel. Men det kan vara så att jag inte känner till alla försäkringsbolag och ett svar här kan ju faktiskt peka på ett försäkringsbolag som jag ej kände till. Jag har aldrig bett dig ta reda på vilket bolag som är billigast för mig. Däremot undrar man varför jag ser personer som kan försäkra för betydligt billigare peng än vad jag kan.

Billigaste hittils ligger på ca 9000 kr helår med halvförsäkring. Ska tilläggas att jag då fyller 35 och därmed får den rabatten. Tydligen ska man inte äga en "sporthoj" i Göteborg.

//Andreas

kattis

Snart är det dags igen!!
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Ingen just nu.. :S
Jag har en honda cbr 600 F -96..den har jag försäkrad hos IF, har en hel försäkring på den & betalar 4508kr/år för den. Då är det lite rabatt pga att jag har bilen via samma bolag. Jag har inget hojkort, aldrig varit med i ngn olycka heller.
Vad är det för årsmodell?
Tycker verkligen det är värt att ringa runt till olika bolag för att kolla den billigaste försäkringen.

Lycka till!!

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag gav nåt på 4500:- om året för halvförsäkring på min 97:a. Trygg Hansa är alltid billigast för mig men de andra bolagen var inte många tusen dyrare de heller.

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Ger 5000 hel/hel på min genom Länsförsäkringar

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ja du Probotector. Om du inte tror jag att jag ringer runt och kollar priser så tror du fel. Men det kan vara så att jag inte känner till alla försäkringsbolag och ett svar här kan ju faktiskt peka på ett försäkringsbolag som jag ej kände till. Jag har aldrig bett dig ta reda på vilket bolag som är billigast för mig. Däremot undrar man varför jag ser personer som kan försäkra för betydligt billigare peng än vad jag kan.

Billigaste hittils ligger på ca 9000 kr helår med halvförsäkring. Ska tilläggas att jag då fyller 35 och därmed får den rabatten. Tydligen ska man inte äga en "sporthoj" i Göteborg.

//Andreas

Nu har du fått ett par svar, berätta sedan om du fått liknande summor från samma företag är du snäll. Och nej jag tror faktiskt inte att du har ringt så många försäkringsbolag.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Nu har du fått ett par svar, berätta sedan om du fått liknande summor från samma företag är du snäll. Och nej jag tror faktiskt inte att du har ringt så många försäkringsbolag.

Det är ju en skön inställning du har. Att alla är lata ochinte gör något själva. För det är så jag tolkar det.

Dirtdiver

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
ingen
Cirka 5000:- hel/hel på Länsförsäkringar för en -97.
Det är minsann inte särskilt blodigt :yoparty

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike

//Andreas

För tre år sedan då jag hade en CBR600f -00 så gav jag 4300:- i halv/helår
Då var jag 35år.
Folksam var det man hade då.

Det är ju en skön inställning du har. Att alla är lata ochinte gör något själva. För det är så jag tolkar det.

Med tanke på din start på tråden så tolkar man det som att du enbart ringt Trygg hansa.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...