CBR 600 old school streetfighter(the 88)

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Jag har besiktigat ensitshojar regade för två utan varken dyna eller fotpinnar flera ggr... Har alldrig haft något gnäll om det.
Därimot åt andra hållet är dom stenhårda för du ska det göras ett typgodkännande.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
ja det blir nog sugkoppsdyna på besiktningen då, däremot så håller bakramen att skjutsa på så de kan gott få provsitta på sugkoppsdynan om de e så ;)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Ja en liten update är ju på tiden...

Har tyvärr inga bilder på härket...
Får slänga upp de nån dag :)

Var o mekade lite idag... Är halvfärdig med oljekylaren. Ska bara göra fästen nu i veckan.
Har kopplat in instrumenteringen delvis. Fick tag på en hastighetsmätarwire som var längre än original från vf-1000 84 eller nåt sånt. Funkade klockers!

En bild på en gammal vf är ju på sin plats! Skulle gärna bygga nåt coolt av en sån faktist!

rodsvart-sida-.gif


Nu är nya bakdelen i stort sett på plats :)
Fick en R6 bakdel av som bidrag av Sunkan på forumet, färdigklotad och allt! Tack o bock! Killen kör för övrigt R600, se till o sponsra lite nu va!
R6SEAT.JPG



Hojen är numera utrustad med ett slipon från DEVIL, som låter JÄVLIGT GÖTT! En fröjd för ögat :) Planerna är att kapa ner det och försöka hitta ett kortare mellanrör för att få lite mer ol´skool stuk,
och väger bra mindre än originalet :banana
magnum_carbone.jpg


Som ni sett så har cbr härket en otroligt ful framskärm...
Om någon har en någorlunda smäcker framskärm, gärna repig o jävlig till en någorlunda ny sporthoj till salu eller till skänkes så emottages den gärna.
Skicka då ett PM!
 
Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
En liten påminnelse om hur oooootroooligt vacker en cbr 600f 1988 är i originalutförande :tuttar

Som ni ser så njuter föraren av motorns otroliga styrka och vetskapen av att sitta på en riktig brudmagnet :squid

Klicka nedan för lite nostalgiska specifikationer av hojen
http://www.mcpoolen.se/mc/nya-h-88-cbr600f.html

:rofl

HONDA%20600%201988.jpg
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Hade själv en 89:a som första hojj. Var jävligt nöjd med den tills att jag fick ett sjukt elfel som gjorde att jag blev stående i en månad utan hojj förra sommaren. Då tråka jag ut och bytte. Hade ett blås på som hette F1, hade ett mkt speciellt vrål om sig. När man varva ur påminde det om en F1 racer, kanske antagligen därav namnet :kocko

Lycka till med bygget... ska bli kul att se vad som kan bli av din gamla skönhet
:Rockbanan

Var tvungen att skicka med en bild på min gamla betta...
 

Bifogat

  • 118_1820 (Small).JPG
    118_1820 (Small).JPG
    77.4 KB · Visningar: 244
Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Trevligt o se och höra :tummenupp
Tror att gammelcebeärren är en av de bättre förstahojarna man kan ha, om man är något sånär lagd åt sport och inte vill börja med det värsta...

Kan säga att jag börjar bli riktigt nöjd med hur hojen tar sig...postar fräscha bilder här snart :)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Nu behöver jag hjälp av människor som kan vajrar!
Har lyckats få tag på längre kopplingsvajer som passar...
Nu behöver ajg hjälp med gaswire...

Är ju både drag o retur...behöver en som passar min hoj o e 10-15cm längre

HILFE
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
taaadaaa!!

Måste ju censurera lite :D

Har fixat wirear o fått hjälp med sadelfäste o lite annat puuuul...
Gaswires blev från en salig cb250n, med kortade höljen...
Kopplingswire från blade 1996.
Fixat nytt fäste till oljekylarn har man också hunnit med...
 
Last edited:

KESO

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Sthlm
Hoj
.
Halloj Superbee!

Vi träffades på mc-poolen för ett tag sedan, det var jag som också hade en pc19 och fick se din pärla. Håller också på att bygga om min kära till fighter nu, har inte hänt så mycket ännu, men till våren får man väl fart :D

Schysst att du hittade passande wires, då slipper jag leta ihjäl mig! Kommer pm bomba dig när mitt bygge börjar ta fart då jag inte har tummen mitt i handen.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Jasså va kul :)
Hoppas du fick lite inspiration av mitt projekt!
De går helt klart bra att PM bomba mig med frågor, vet ju själv hur jobbigt de varit o vara "först ut" med ett bygge på en sån här hoj...

Sen ska man kanske inte ropa hej än, vetefan hur de funkar i teorin :p
Som jag babblat om tidigare så är jag klar med fästena till oljekylarn och den blev placerad mellan grenrören och blocket som t.ex. SV650 har det, ska köpa en oljetempmätare som man skruvar i gängan för oljesdtickan, just to be shure. mc-depån i säve har sånna till våra hojar för 395:- *tips!
Tror de e hyfsat ensamma med den produkten?

KESO skrev:
Halloj Superbee!

Vi träffades på mc-poolen för ett tag sedan, det var jag som också hade en pc19 och fick se din pärla. Håller också på att bygga om min kära till fighter nu, har inte hänt så mycket ännu, men till våren får man väl fart :D

Schysst att du hittade passande wires, då slipper jag leta ihjäl mig! Kommer pm bomba dig när mitt bygge börjar ta fart då jag inte har tummen mitt i handen.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Stressmekade ihop skiten :)
Får se hur jag gör med pipans vinkel, känns alltför mainstream att ha högmonterat, funderar på denna vinkel o att korta ner den en bra bit...

Cb250n wirearna är lite förlånga för gasen men de lirade med lite "inspirerad" wiredragning.

så är det :tummenner eller :yoparty eller :bow ?

Tänk på att de är en 1988 års plastanka :lol
 

Bifogat

  • snikpik.JPG
    snikpik.JPG
    40.4 KB · Visningar: 649
Last edited:

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Superbee skrev:
Stressmekade ihop skiten :)
Får se hur jag gör med pipans vinkel, känns alltför mainstream att ha högmonterat, funderar på denna vinkel o att korta ner den en bra bit...

Cb250n wirearna är lite förlånga för gasen men de lirade med lite "inspirerad" wiredragning.

så är det :tummenner eller :yoparty eller :bow ?

Tänk på att de är en 1988 års plastanka :lol

Snyggt! Skulle dock ägna lite energi åt att spackla igen skarvarna på tanken. Sen ny lack och fixad dämpare så blir det riktigt bra!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
det är helt klart en : :yoparty

gillar vinklarna på gaffel, lyse, tank & röv. dom lirade jävligt bra tillsammans :)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Tack för alla de positiva kommentarerna :)
Värmer gott faktist!

Angående skarven så är jag inget riktigt fan av att spackla, kommer ju ramla av o ta lacken me sig i nästa vurpa säkert :p
Men nån lösning för o täcka skarven ska de helt klart bli!

Jo tvätt o lack måste de bli för o få stil på´t! tar gärna photoshopförslag på den bilden jag har uppe om någon orkar?
Tänkte mig nåt som endå följer originalstilen på tanken fast andra färger då kanske...

Att meka på R6 arslet är inget som är busenkelt då det är svetsad bakram, hade det varit bultat så hade de inte vart några större problem alls så som jag ser det. Då hade jag knäckt till en ny att "bara" bulta på. Nu har jag inte fått de o lira med bönpall och sånna deluxegrejjer dock men, de kommer nog vare lider.


Fyll gärna på med info o inspiration från annat som sagt, behövs en hel del vad gäller lacken.
Zator skrev:
Snyggt! Skulle dock ägna lite energi åt att spackla igen skarvarna på tanken. Sen ny lack och fixad dämpare så blir det riktigt bra!

alla andra skrev:
var det svårt me r6 kåpa, lack o tvätt osv[/QUTOE}
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Fulshoping på G.
 

Bifogat

  • snikpik1.jpg
    snikpik1.jpg
    32.4 KB · Visningar: 439
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top