Cbr 600 Rr Körning,växling Etc.

Flexonline

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
black R6 2006
DÅ har jag kört båge 2 månader totalt i mitt liv :banana Första hojjen vart en CBR 600 RR-04. Har börjat köra i hyffsad fart, och lär mig grunderna snabbt, men man kommer till en punkt då man vill lära sig saker, som inte går utan hjälp! Nu kommer totalt idiotiska rookie frågor:

Finns det kurser, (förutom bankörning) man kan gå, lr privat hos nån, o lära sig saker som tex mellangas, vi nedväxling o dylikt? Just nu kör jag ju som en kratta, med ryckiga växligar, wobbliga hårda inbromsningar osv.

Har en polare som jag kör med, men hos honom sitter allt i ryggmärgen. Han har kört allt på 2 hjul, sen han var tp 5 bast, och han har ingen aning om hur han själv gör allt, "prova dig fram" e hans bästa tips!?

Jag vill lära mig så mkt som möjligt, inte minst av säkerhetsskäl. Jag tror mig ligga på gränsen till övermod vissa dagar på hojjen :huvet

Tacksam för svar!

Bifogat

• bla-sida-hub.gif
    bla-sida-hub.gif
    75.1 KB · Visningar: 95

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hitta en polare som vill hjälpa dig. Sen är det inget fel på att köra nån bandag, det kan vara rätt kul.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
SMC körde Sporthojskurs på Sviestad i juli. 2 jäkligt lärorika dagar - den jursen rekommenderas. Blir nog inget mer förrän nästa säsong dock.

Jag tror bankörning är grejen för att lära sig. Då kan man köra på och vara 100% säker på att man inte har några möten och man behöver inte dö om man skulle gå i backen.

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
B&K

Nu är ju inte SMC's B&K roadracing men jag kan rekommendera ett par pass på Tuvängen eller Rörken. Även om farten är ganska låg så är det lärorikt. Sen nästa år kan du gå vidare med sporthojskurser, bandagar och annat skoj.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...