har en cbr 600 F4i -02 som inte vill starta nu efter vintern.
När jag vrider på tändningen så går instrumentet igång men inte soppapumpen och startmotorn reagerar inte på startknappen.
Alla säkringar är kollade och likaså dom 2 reläna som sitter i tailen (fuel pump relay & engine stop relay, testade på kompisens hoj så dom funkade och det gör dom men dom klickar inte till på min hoj)
Har inte gjort något med elen i vinter alls och cykeln startade senaste i december innan jag ställde in den i varmgaraget och började göra massa småjobb som bromsbelägg, olja, filter osv. Ingenting som har med elen att göra.
Iaf så är tippoversensorn byglad men testade även att koppla in den igen.
Stödsensorn är också byglad men testad.
Kopplingskontakten är byglad men testad.
Dödarknappen är på "run"
Alla kontakter är sprayade med kontaktspray.
Har en servicemanual som pdf men till en usa-hoj, dvs dom har ingen immobilizer så jag vet inte riktigt hur jag ska felsöka den.
Iallafall så finns det ingen ström på någon av dom 4 kablar som går ifrån immobilizerantennen som sitter runt tändningslåset.
Det sitter ju ett relä alldeles vid batteriet. Det klickar inte heller men all el går ju genom det och instrumentet och all belysning funkar ju?
Har byglat kontakten i tailen för att få ut någon felkod men får ingenting.
Börjar få slut på ideer nu vad det kan vara för löjligt fel.
När jag vrider på tändningen så går instrumentet igång men inte soppapumpen och startmotorn reagerar inte på startknappen.
Alla säkringar är kollade och likaså dom 2 reläna som sitter i tailen (fuel pump relay & engine stop relay, testade på kompisens hoj så dom funkade och det gör dom men dom klickar inte till på min hoj)
Har inte gjort något med elen i vinter alls och cykeln startade senaste i december innan jag ställde in den i varmgaraget och började göra massa småjobb som bromsbelägg, olja, filter osv. Ingenting som har med elen att göra.
Iaf så är tippoversensorn byglad men testade även att koppla in den igen.
Stödsensorn är också byglad men testad.
Kopplingskontakten är byglad men testad.
Dödarknappen är på "run"
Alla kontakter är sprayade med kontaktspray.
Har en servicemanual som pdf men till en usa-hoj, dvs dom har ingen immobilizer så jag vet inte riktigt hur jag ska felsöka den.
Iallafall så finns det ingen ström på någon av dom 4 kablar som går ifrån immobilizerantennen som sitter runt tändningslåset.
Det sitter ju ett relä alldeles vid batteriet. Det klickar inte heller men all el går ju genom det och instrumentet och all belysning funkar ju?
Har byglat kontakten i tailen för att få ut någon felkod men får ingenting.
Börjar få slut på ideer nu vad det kan vara för löjligt fel.