CBR 600F - laga och snygga till

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Sådärja!

Nu kommer inspirationen tillbaka trots ännu mer datormissbruk än tidigare.
Har varit i verkstan varje dag i nästan 2 veckor, men igår satte jag igång med pluggen till bakskärmen igen och det kändes både kul och skönt.

Fortsätter idag och kan säker bli någon bild.

mvh. Fredrik

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Såå...

Slipade lite och sen limmade lite småbitar för att slippa få så skarpa kanter när formen ska gjutas.
Imorgon bli det att forma småbitarna, spackla springor och sen slipa in de sista måtten innan den kläs med ett tunt lager glasfiber.2014-03-14 16.31.05.jpg

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Justerade kanterna lite och la på lite spackel, efter slipning lägger jag på epoxi och glasfiber, sen justerar jag det sista med finspackel innan lack.

2014-03-15 14.16.55.jpg

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Efter slipning och spackling upptäckte jag att jag inte lagt till uttaget för kedja/kedjeskydd, så det var bara limma på en bit som går att forma imorgon.

IMG_3161.jpg

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Härligt med produktiva dagar, började med att löda ihop en krets jag ska ha till bilen, dels en timer kopplat till ett relä, men även 12->5V samt 12->3.3V.

IMG_3162.jpgIMG_3163.jpg

Iväg till verkstan och slipa lite på pluggen, sen spackla lite, tyvärr tar det bara 20 minuter och sen vänta på spacklet ska torka.

IMG_3165.jpg

Kände mig lite som Pucken, så jag åkte iväg och handlade lite ek, sågade, slipade, fräste och borrade. Imorgon blir det lite olja också.

IMG_3166.jpgIMG_3167.jpgIMG_3168.jpgIMG_3169.jpg

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Äntligen är MotoGP igång igen och med den kommer mer inspiration, så idag kommer jag börja lite parallellt med framskärmen, då det är hämmande för tempot att mäta, slipa spackla, mäta, slipa, spackla, mäta....

- Material till flänsar innan jag gjuter form
- Mjukare lera att täta hål med etc
- Kommer beställa en ny slang som kan underlätta injiceringen lite

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Fina grejer.
Testa tillverka egna kretskort någon dag om du har slut på ideer ;)
Är kul och inte så svårt som man kan tro. Går fint med en laserskrivare och ett strykjärn.

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Ser helt klart bra ut, frågan är hur länge membranet håller.
en dyr historia eller?

Har läst om produkten ganska länge och de som testat är nöjda, ingen som klagat på att det läckt igenom.

De rekommenderar att man sänker vakuumet när infusionen är genomförd, men ingen fara att ha kvar vakuumet hela härd-tiden, så jag antar att de inte är oroliga att det ska läcka.

Köpte 10 meter, med frakt blev det 700kr totalt. Man blir ju härdad (hehe) när man håller på med det här, känns som produkten man tillverkar kostar ca 30-50% av det man lägger ut, förutsatt att man jobbar gratis =)

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Fasen, ibland undrar man hur det står till i skallen, "snål och oekonomisk" är väl det man kan kalla mig.

Har byggt 4 nya datorer sedan december, inte för att jag behövde utan bara att jag ville (senaste hamnade i bilen).
Bytte högtalare i Porschen förra veckan, då de som satt innan inte höll måttet riktigt.
Fick hem nya slangen för kolfibergjutningen i morse.
Beställde en ny vakuumpump idag, då den gamla inte riktigt räcker till när jag ska gjuta framöver.

Tur att jag är snål så jag har råd att vara oekonomisk =)

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Fasen, ibland undrar man hur det står till i skallen, "snål och oekonomisk" är väl det man kan kalla mig.
Har byggt 4 nya datorer sedan december, inte för att jag behövde utan bara att jag ville (senaste hamnade i bilen).
Bytte högtalare i Porschen förra veckan, då de som satt innan inte höll måttet riktigt.
Fick hem nya slangen för kolfibergjutningen i morse.
Beställde en ny vakuumpump idag, då den gamla inte riktigt räcker till när jag ska gjuta framöver.

Tur att jag är snål så jag har råd att vara oekonomisk =)

Tss.. du vet hur man ska prioritera helt enkelt! :D
(säger han som beställde kuts och frontkåpa från japan för den facila summan av 6k)

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
Tss.. du vet hur man ska prioritera helt enkelt! :D
(säger han som beställde kuts och frontkåpa från japan för den facila summan av 6k)

Haha, skönt att höra att man inte är ensam.

Mellanmjölk duger inte, hellre vatten ibland för att ta grädde resten av gångerna =)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år