CBR 900 fighter

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Limez: Tackar :)

EST: Jo har faktiskt haft funderingar på ett luftintag på sidorna, eller luftutsug blir de väl mer eftersom öppningen blir bakåt om de blir nåt :tungan

Bonzo: Tack ska han ha. Är första hojen ja bygger på så har inte så mkt å jämföra med, men den är ju välreprecenterad som streetfighter iaf :rolleyes:

Jezze_: Tror nog bara de blir en utav denna modellen :D
Du har ju dessutom lite manligare motor så de kan bli svårt å få nån vidare precition på passformen :yoparty

Crilljack: De kanske kan bli :)

stefffe87: Ja den var snygg, men nu har ja ju byggt en egen så den får de bli :)

Har fixat lite mer på magkåpan nu iaf.
Orkar inte skriva nu så ja kastar bara in bilderna :hihi

scddzq.jpg

33kw5u0.jpg

hstf8i.jpg

2cx9s2x.jpg

wsnxu0.jpg

De som är kvar å göra på den nu är fixa två till fästen, och ev luftinsug/utsug.
Spackling då så såklart.. :gnissla

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Satan va grym magkåpan vart! blir avis att jag inte har svets :(

quip

[ kwip ]
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR600R, -94; GSXR750, -86, fighterprojekt; ZXR750, -93, ombyggd
Riktigt snyggt. Har du några tankar på färger sedan?
Du verkar ju vara rätt händig med plåt o svets så jag skulle föreslå att du gör bakdelen i plåt också och sedan bara borstar allt.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Riktigt snyggt. Har du några tankar på färger sedan?
Du verkar ju vara rätt händig med plåt o svets så jag skulle föreslå att du gör bakdelen i plåt också och sedan bara borstar allt.

Håller med den blev kanon mer plåt, sen lite klarlack eller vax på så är det klart.

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Tack för alla kommentarer och förslag grappar :tummenupp
Kul att ni gillar den :)

Ang färg på bågen så är tanken att lacka den gråmetallic med svarta fälgar.
Har tänkt att spackla och lacka mågkåpan, även fast borstad plåt är snyggt, men isåfall skulle ja gjort de i rostfritt :D

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Schysst magkåpa!Om jag skulle leka snork-fröken och peta med mitt finger så tycker jag att hörnen nertill skulle "rundas" av inåt för att inte vara så vassa, skulle följa de andra linjerna lite bättre då. Keep up the good work! :tummenupp

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Crilljack och David81 Tacka ska ni ha :tummenupp

SimmPsi Klart du får leka snork-fröken, all kritik är välkommen! Förstår vad du menar, men de är lite krångligt eftersom plåten inte är så sammarbetsvillig att rundas åt två håll. Men tanken har slagit mig med faktiskt, men de är inget ja tänkt å göra jämt nu iaf. Blir lite lättare å se sen när grejerna börjar komma på plats.

Chefen beställde aldrig hem material eftersom de inte blev nåt utav de jobbet han hade räknat med. Fast de kunde han ju berättat för mig som gått å väntat på min lilla rörstump :näsblod

Men i torsdags fick ja tag på fyrkantsrör på annat håll.
Körde på 15x15x1,5 som Jezze tipsade om :tummenupp

Så igår tog ja ett pass i garaget å lyckades få ihop detta :)
2h5ljxc.jpg

Tycker att den blev stadig å bra. Är inte så stor viktskillnad mot orginal heller, men tror ja sparade in stor del av vikten på uteblivna passagerarfotpinnar
20zxvtt.jpg

qx5ufd.jpg

Ungefär sådär kan de bli, ska fixa lite mer med bakkåpan i framkant under sadeln, den var lite för bred där så ja har snittat den för att kunna vika in den, så blir att plasta lite där sen. Kanske bygga på den lite uppåt mot tanken för att bli av med hålet där.

Såg nu på bilden att sadeln sitter lite muppigt, men de är skumgummit som är löst från plasten, men tänkte skära till skummet lite för att inte inte ska se så klumpigt ut, nån som har eftarenehter av att skära i skumgummi? för att få raka fina snitt alltså.
2je1dah.jpg

Såg lite småtight ut med batteriet också, skulle helst vilja ha de under sadeln men iomed att undertailen går upp där så blev de för "lågt" för att batteriet skulle få plats. Finns plats där bak men då blir de lite krångligare att komma åt det sen. Men de löser sig säkert.

Imorn ska ja fixa fäste för tanken, sadeln och bakplasten.

I´ll be back!

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Snyggt!! Kan kanske vara smart att svetsa dit en "tvärslå"
uppifrån sett för att göra det vridstyvare om du har plats.
En triangel är vridstyvare än en fyrkant...

Edit: det är alltså bakramen jag svamlar om.

Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
nån som har eftarenehter av att skära i skumgummi? för att få raka fina snitt alltså.

Såg lite småtight ut med batteriet också, skulle helst vilja ha de under sadeln men iomed att undertailen går upp där så blev de för "lågt" för att batteriet skulle få plats. Finns plats där bak men då blir de lite krångligare att komma åt det sen. Men de löser sig säkert.

Jag använde en vanlig kniv om jag inte minns fel, behöver inte vara så rakt iom att man sträcker till skinnet sedan. vill man så kan man slipa skumgummit med ett grovt sandpapper :tummenupp

Batteriet får plats under tanken :banana

Edit. allt får plats under tanken :)

Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Crilljack och David81 Tacka ska ni ha :tummenupp

I´ll be back!

Ser bra ut! Men hade jag varit dig hade jag köpt en sadel från någon annan båge och passat in. Cbrens sadel är ju inte direkt av senaste snitt. De flesta sadlar från nyare sporthojar borde gå att få dit utan större bekymmer.

Edit, det går kanonbra att slipa sadelgummi med bandslip och liknande.

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
Coolt bygge!
Det är ju nästan så man skäms för att man kör köpefighter :).

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...