CBR 900 fighter

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Jezze_: No shit.. Ja spyr nästan på de, därför ja aldrig blir klar med bilen.
Du den frågan har ja också ställt mig.. hur kan man vilja jobba med de? uhhhhh :gnissla

Hur som haver.. pics längre ner.

merciless: Haha, kan bli så ibland ;) Laddade iaf mitt batteri idag, efter vinterdvalan, å de hoppa igång så fint så :tummenupp

Nu tänkte ja kleta in några bilder här..

Här är baken, ihopplastad å spacklad, har den monterad på bakramen för att ja skulle kunna få fast den i skruvstädet för å slippa hålla i den när ja slipar :rolleyes:
2m85spd.jpg

Även fått färg på avgassystemet.
6h10yg.jpg

Å den skulle ju värmas upp till 160 grader för att härda ordentligt, å eftersom de inte fick plats i ugnen här hemma så fick de bli montage å provstart!
1eqt0h.jpg

En annan som är pollenallergiker gråter ju inte om de kommer regn imellanåt, precis som de gjort idag. De sköljer ju bort de gula äckliga som bara framkallar massa snor å nysningar.
Men de här har ja ingen koll på hur de kom in i verkstan..? :va

2rr5lkl.jpg

hmm.. jaja, har iaf fått bort dekalerna på tanken, tyvärr följde lite färg med också under dekalerna.. men har slipat som en stölle så nu är de inga kanter iaf.
w82mja.jpg

Fick hjälp av en polare idag, han har lovat att han ska vaxa fälgarna till hojen, dom har ja ju inte tänkt lacka eftersom ja har en uppsättning svarta.
Så han gick lös på bakfälgen idag, tack Perra :D
3587vr4.jpg

Tror de lr ej, ibland får ja faktiskt "tid över", tex om ja spacklat å vänter på att skiten ska torka, lr om ja målat nåt. Då roar ja mig med att bredda fälgar :)
16x9" blir nog ballt :tummenupp
fxdsti.jpg

Blir ett ryck imorn med!

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Breddade plåtisar e fan Porr. Är på jakt efter det till min golf men hittar fan inget vettigt :p
Kul att se att det går framåt med bajken iaf ;)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jävlar vad perra jobbat på där då:D

Det verkar ta sig med bågen nu:tummenupp

Breddade plåtisar e fan Porr. Är på jakt efter det till min golf men hittar fan inget vettigt :p
Kul att se att det går framåt med bajken iaf ;)

Tror nog manne breddar golffälgar också. Vet då han har många förfrågningar om de, är det inte så?

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
quattrojonas: Ja visst är de :) Har du en äldre golf med 4x100 kan du skicka ett pm.
Ja de är gött att de händer nåt, ja kom på mig själv med världens flin på läpparna när han gick igång efter vinterdvalan i slipdammet :D

Mr Helmut: Ja de blev sjuk skillnad :)
Jepp, de vore ju konstigt annars, har ju blivit två heldagar :rolleyes:

Jo visst är de så!

Nej nu ska ja dra å slipa :yoparty

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
jaaru :p han stog å gnugga ett bra tag :p Bara med nå turtle wax som fanns i garaget, mer vet ja inte :D

Fick ju lite färg från jobbet, massa slattar med silver å lite röd å lite svart.
Så mixade ihop en med silver å svart, så den blev lite gråaktig.
Sen köpte ja bara härdare å klarlack.

Har lackat lite på provbitar för å se, testade även å grunda några plåtbitar med olika grundfärg ja hade i garaget, å två av tre gick använda, den tredje reste sig :p
Å så har ja lackat framskärmen å lyktan på prov bara för å se hur de blev, ja tycker de blev riktigt bra, de enda var att de kom lite damm å blev som prickar.. men vafan de är ingen lackbox ja har utan ett garage :yoparty

Men har inte slipat färdigt allt inför lack än tyvärr.. förra veckan hamna ja å borås på jobb, å under helgen va ja i sthlm på kalas. Denna veckan har ja fullt upp med att få till nå bra system i garaget, polaren ska va med å dela å han hade ju också massa grejer som ska dit :p

Idag röjde vi på loftet, där har de inte vart plockat på typ 2 år, bara för att nämna nåt så ska vi köra bort 17st däck på fälg som ja hade liggnas, till bil då givetvis :D

Men ska försöka komma ihåg å ta nån bild så ni får se hur färgen blir iaf :)

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Här kommer en bild som utlovat!
Tror färgen blir rätt så bra ihop med dom svarta fälgarna å polerad ram.

25rfe5j.jpg

mathias_viva

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -98, Yamaha YZ 125
nice. kommer matcha bra till svart och polerat!

väntar ivrigt på hur det kommer se ut på hojen.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
tja.. jag igen .. som hade cykeln innan han som förstörde den..

jag vet inte om han sa det till dig när du köpte den . men det är 98:ans motor i den där. det är ju alltid rolig fakta att veta tänkte jag =)

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Snyggt jobbat, dethär tror ja blir kalas!:tummenupp

Hurudant var ljudet från dämpparen?:D

Är dämparen alltså färdig som så, eller kommer det ännu någotslutdämp?

ZtiffMensken

Buwzaberget :) En berg kul att bestiga.
Gick med
31 May 2009
Hoj
Husaberg 650:: Husqvarna 250 06 Saknaden är stor efter duccen :(
bilder mer bilder

Manne_

Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
mathias_viva: Jo ja tycker de ser riktigt fint ut :)

negliance: Nej det var inget han nämnde.. är de någon skillnad på motorerna i allmänhet eller bara årmodellerna?

DerClown:
Den smattrar rätt bra :) hehe. Nej de är klart så!

Startgas: Jorå, har semester nu så har hunnit med lite mer nu iaf.

thezeroxthing: Ja här kommer bilder :tummenupp

Sen sist har ja lackat tanken å magkåpan (ej klarlack på bilden)
24eu7mo.jpg

Sen va ja sugen på å se hur de blev så ja monterade de ja kunde.
Ska ev sänka framlampan lite, de beror på hur de ser ut når ja får på baken sen.
1078fv6.jpg

Igår slipade ja färdigt bakdelen å lackade den (ej klarlack på bilden)
rant69.jpg

dcu4cj.jpg

Roade mig även med att klä in sadeln. Det var fan inte lätt alltså :p
nnmaoi.jpg

Nån dag under veckan tänkte ja montera baken, har lite el att pilla med också. :gnissla

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Ser ju mycket bra ut!
Dock så kan jag ärligt säga att jag hatar framlyktan. Inte riktigt lika mycket som Ailen varianten, men iaf.. Med bakdelen på kanske helheten blir en annan :D

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ser ju mycket bra ut!
Dock så kan jag ärligt säga att jag hatar framlyktan. Inte riktigt lika mycket som Ailen varianten, men iaf.. Med bakdelen på kanske helheten blir en annan :D

Vanligtvis skulle jag hålla med dig högljutt men det här är faktiskt den första fighter som det där lyset passar bra på. Jag brukar annars hata det men här är det något som får det att lira bra ihop. :tummenupp

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
var ett tag sen jag satt här på sporthoj & byggnöjet hade svalnat, men med en nyligen inhandlad 900rr -98 & efter att gått igenom den här tråden så kan jag bara säga att :

jag hoppas du förstår att jag helt fullhjärtat både hatar & älskar dig nu..

tänkte att jag för en gång skull att jag bara skulle bygga om den till en "busfighter", kort & gott som din var när du hämtade den, men efter att ha läst igenom den här tråden kliar det som fan i byggfingrarna :gnissla

faktiskt ett av dom läckrare byggen jag gått igenom, såg att nån annan nämnde det, men jag älskar när man bygger om & leker själv & inte bara köper färdigt :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...