CBR 900RR turbomotor!

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Tja!

En enkel fråga till er som håller på med turbo där ute!

Vad kan man få för en Cbr 900rr 96:a motor som är seriöst byggd av firma med turbokit, riktiga kolvar och allt därtill?

Tack på förhand! :tummenupp

ricky1975

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
Suzuki gsxr 750/1100 slingshot 1988
Haha, 6000 kostar ju en motor utan förgasare, startmotor, osv! Sen är ju tanken att behålla motorn med...... :D

Har tyvärr inte heller nåt svar på den frågan men inte under 15-20 tusen beroende på hur många hk den ger. Hur långt den gått o.s.v.
Vart lämnade du in motorn för turbokonvertering?? och vad tog dom för jobbet??Köpte du in alla delar som behövdes själv och tog med till verkstaden eller fixade dom även den biten? Hur många hk fick du.Kom ifrån din fråga nu men skulle vara jätte tacksam för svar.
Mvh Ricky

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Har tyvärr inte heller nåt svar på den frågan men inte under 15-20 tusen beroende på hur många hk den ger. Hur långt den gått o.s.v.
Vart lämnade du in motorn för turbokonvertering?? och vad tog dom för jobbet??Köpte du in alla delar som behövdes själv och tog med till verkstaden eller fixade dom även den biten? Hur många hk fick du.Kom ifrån din fråga nu men skulle vara jätte tacksam för svar.
Mvh Ricky

Okej, det var typ som jag trodde då. Ja kan tyvärr inte svara på så många av dina frågor!

Jag bytte min cbr 900rr 98 mot en cbr 900rr med turbo monterat. Men vad förra ägaren sa så är det riktiga kolvar i den och allt är gjort på firma. Så vet inte vad det kostade för kitet tyvärr!

Hk sägs vara 220+ på hjulet med 0,5 i ladd som det är nu!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin