Cbr 929 ryckig gång vid kallstart? Samt är det katalysator?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har köpte en cbr 929:00, är nöjd! MEN vid kallstart så är den ryckig när man åker iväg udner 2500-3000 rpm, efter det går den rent, skall det vara så? Kan det ha att göra med att tidigare ägaren bytt batteri :va Har hört att det kan vara så att det tar en stund innan den "hittar" tillbaka "värden" till insputet då? Så det blir lite ryck ryck o sen drar det på nästan för hårt. Inga problem när den är varm.

Gamla ägaren pratade om att det är katalysator på hojen :confused: stämmer det? Dt var därför han hade ett Bolt on, istål istället för annat material som annars kunde smälta :va :confused:

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
fireblade-08
sporTlovEr skrev:
2230402 Har köpte en cbr 929:00, är nöjd! MEN vid kallstart så är den ryckig när man åker iväg udner 2500-3000 rpm, efter det går den rent, skall det vara så? Kan det ha att göra med att tidigare ägaren bytt batteri :va Har hört att det kan vara så att det tar en stund innan den "hittar" tillbaka "värden" till insputet då? Så det blir lite ryck ryck o sen drar det på nästan för hårt. Inga problem när den är varm.

Gamla ägaren pratade om att det är katalysator på hojen :confused: stämmer det? Dt var därför han hade ett Bolt on, istål istället för annat material som annars kunde smälta :va :confused:
hmmmmm
bolt on kallas väl bara ljuddämparen det e väl inget specielt material
förlåt läste fel

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Det kan inte vara så att den genom att rycka när den är kall vill säga till dig att låta den stå och vakna innan du kör iväg?
Kall olja och kylvätska är väl ingen hit att dra iväg med direkt, jag följer instruktionsboken och låter hojen stå på tomgång tills tempmätaren har börjat röra på sig och den svarar hyfsat på gasen.

Fraiz

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR929 fireblade
Samma här låter min 929:a komma upp i runt 50-60 grader innan jag drar iväg. Men som sagt vid kall motor kan dom rycka lite.

Mvh Fraiz

Lemmy4God

Beer... Now there's a temporary solution
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Blade -00
Jag brukar också låta tempen komma upp till sisådär 50 grader innan jag åker iväg, då är det inga problem med ryckig gång. Att det skulle vara katalysator på den har jag aldrig hört talas om. Det finns gott om 929:eek:r med kolfiberblås, och jag har inte sett någon där dämparen ser ut att vara på väg att smälta /brinna upp, så att du är "tvungen" att ha en ståldämpare är bara nys!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tack för svar! Man var väl mest nyfiken om det skulle vara så, då inte tidigare hojar betett sig så.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024