Cbr 929rr

RikardORMZ

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2013
Ort
Norrköping
Hoj
RMZ 450 2006
Hej, har en cbr 929rr som har precis slagit över till 6k. Har lite bekymmer med att när jag har 1an i och kopplingshandtaget intryckt och gasar lite, så driver den ibland eller iallafall så pass många gånger att jag har uppmärksammat det. Ibland känns det mer än andra gånger. Osäker på om det är just när den är varm eller när den är kall. Hojjen har stått hos föregående ägare en längre tid ska tilläggas. Har ändå åkt på hojjen en hel del och längre sträckor och korta. Kan det hjälpa att slita isär kopplingen och byta olja i motorn?

Tack på förhand

Skickat från min SM-S906B via Tapatalk
 

Raderad medlem 61114

Guest
Det gör dom flesta hojarna, inget att bry sig om så länge den inte driver såpass att den vill rulla iväg om du sitter på den. Justera kopplingen isf.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag brukar justera kopplingen lite då o då för att få den att koppla ur mer eller mindre.
Speciellt när de blir stekheta kan man få skruva på justerskruven för att få den koppla ur helt.
De är inge bra för lådan om de inte kopplar ur helt för de blir en jäkla smäll annars när man trampar i 1an. De gäller justera så den kopplar ur mesta möjliga utan att den slirar på lamellerna.
 

RikardORMZ

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2013
Ort
Norrköping
Hoj
RMZ 450 2006
Ska testa att justera idag, även kolla hur allt är varmt. Bör ja justera kallt eller varmt?

Skickat från min SM-S906B via Tapatalk
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top