CBR 954 ägare!

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Morsning,

Är ägare till en 03' 954, har erfarenhet av R1, den första modellen och den for upp och ner på de 2 första vxlarna vid max på rullen, är det sån stor skillnad mellan bladen och rettan för cbr:en klättrar upp på 1:a men på 2 är det bara ren och skär acceleration, helt odramatiskt. Är det fulleffekt (152 hk) enl. spec eller är dom bara sävliga??? Bör man införskaffa en pc3 eför att få ut rätt vrid eller va är det frågan om?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Kan det vara så enkelt att CBR är mindre nervös än R1:an.

Sen borde den ju utan problem (med rätt teknik) gå upp på 2:an.
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
JB74 skrev:
Morsning,

Är ägare till en 03' 954, har erfarenhet av R1, den första modellen och den for upp och ner på de 2 första vxlarna vid max på rullen, är det sån stor skillnad mellan bladen och rettan för cbr:en klättrar upp på 1:a men på 2 är det bara ren och skär acceleration, helt odramatiskt. Är det fulleffekt (152 hk) enl. spec eller är dom bara sävliga??? Bör man införskaffa en pc3 eför att få ut rätt vrid eller va är det frågan om?

Mnjäe, den är inte lika nervös som R1:an, men det går att ta upp den på 2:an om tekniken är rätt. Vill man ha den mer "lättwheelad" så justera bakdämparen så den blir "trögare", då sätter den sig inte lika lätt. Varför man vill ha en hoj som är mer villig att gå rätt upp, än att utnyttja kraften till acceleration (om man inte skall ha den till enbart stunt), är något som övergår mitt förstånd. Men så är jag en gammal relik också. :huvet
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Njae, jag har inte köpt hojjen för att stunta med, tycker mer att den verkade lite trött, men det är lite falskt att säga så för den accar ju fint på varje växel, men den bjuder ju inte på något dramatiskt om ni förstår. Finns det något att vinna på vridmomentet via pc3 eller är det bortkastade pengar?
Har ett ett devil halvsystem än så länge.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Säg till om du ska ha en PC3r...
 

tstyle

TSTYLE.se
Gick med
5 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
2008, Ducati, 1098
Varför inte prova byta drev fram (Eller ännu hellre bak).
Billigt och effektfullt.
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Har varit ute och åkt med min 954 -02 idag. Akrapovic slip-on på den. Orginal drevning tror jag. Fan vill ha den mer lätt wheelad! Får fan varva den till ca 10 tusen varv på 2an..sen gasa till. 3an är ju bara och glömma! Nån som har nått tips till hur man råder bot på detta? Inte råd med Turbo nå nu. Det får bli sen. Är PC3 och Filter och en Dynojet inställning det som behövs? Tänkte kasta på ett nytt drivpaket samtidigt som 1200a mila servicen. Nått tips på drevning? Tacksam för svar. Vill inte koppla upp. Tycker en 954 ska kunna göra powerwheelies utan större problem.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hondan kanske är mer avstämd och harmonisk i chassiet, byggd för att kunna använda all effekt och inte studsa fram som en jojo, och så.
Men vad vet jag... :)
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Mjo dom ska ju vara det sägs det. Samtidigt sägs det att 954:an är en av dom bästa stunthojarna. Hatar o koppla upp..upp på 2an..sen 3an o 4an..hitills..blir nog mer sen när man kört lite mer..=)
skoteridioten skrev:
Hondan kanske är mer avstämd och harmonisk i chassiet, byggd för att kunna använda all effekt och inte studsa fram som en jojo, och så.
Men vad vet jag... :)
 

Dibben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Solna
Hoj
Kollar efter ny
Nog e 954:an svårare att få upp på slangen än en R1:a på tvåan, men som andra nämnt så går det med lite vilja. Har varit ute och kört 1000RR idag och den är inte heller speciellt slangarvillig. Är grymt stabil när man väl fått upp den o andra sidan.
Men det är väl lite av hondas grej, fint register/bra chassi/ bromsar, men kanske lite tråkiga ibland.

Skjuter på gör det dock med alla de senare modellerna efter 00, trist att det bara är rakt fram och inte upp till väders, för det kan ju vara kul ibland.... :D

Men fan, klart du ska slänga på en PC3:a, lite mer knuff kan det nog bli!!
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Okej hade tankar på en 1000RR som nästa hoj. Men kanske ska välja en ZX10R ist? Om man vill ha nån som går på hjulet? Turbo på 954an hade skrämt upp den på hjulet direkt. =) Nån som vet nått om turbo till 954? McXpress har ju inga till 929/954. Såg en 954 med turbo på annons förut. hempul?
Dibben skrev:
Nog e 954:an svårare att få upp på slangen än en R1:a på tvåan, men som andra nämnt så går det med lite vilja. Har varit ute och kört 1000RR idag och den är inte heller speciellt slangarvillig. Är grymt stabil när man väl fått upp den o andra sidan.
Men det är väl lite av hondas grej, fint register/bra chassi/ bromsar, men kanske lite tråkiga ibland.

Skjuter på gör det dock med alla de senare modellerna efter 00, trist att det bara är rakt fram och inte upp till väders, för det kan ju vara kul ibland.... :D

Men fan, klart du ska slänga på en PC3:a, lite mer knuff kan det nog bli!!
 

Jojo

Medlem
Gick med
23 May 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Hej hopp!

Jag gör ett litet inlä'gg idebatten angående bakhjulsåkning...

Min gammla trötta VTR går på bakhjulet på trean om jag vill.
Är bara att ta uppna på ett och sedan fortsätta på två och sedan på trean...
Powerwhellies ? Mycket roligare att åka och ballansera på bakhjulet!
Mvh Jojo
 

Wheelie84

No Wheelie no ride
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Borlänge
Hoj
CBR 954RR -02 "Såld" ZX10R blir nog nästa hoj.
Mjo på 1an så äre ju baggis med 954an..men 2an ska det gå lätt på också tycker jag. vill inte koppla upp hela tiden..nöter säkert mycket på kopplingen. Aja..ska köra lite mer..och få in snitsen mer..men 3an är iallfall bara och glömma på min 954 om det är planmark.
Jojo skrev:
Hej hopp!

Jag gör ett litet inlä'gg idebatten angående bakhjulsåkning...

Min gammla trötta VTR går på bakhjulet på trean om jag vill.
Är bara att ta uppna på ett och sedan fortsätta på två och sedan på trean...
Powerwhellies ? Mycket roligare att åka och ballansera på bakhjulet!
Mvh Jojo
 

Fridolf

RaD4
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki zx9r -96, CBR 929RR, Ktm 250
Koppla!!!!

Alltså det e ju koppla som gäller.....annars blir det bara skit av det. Bättre att komma upp perfekt i stället för att missa massa effekt genom att gasa upp den.
Koppla upp den e riktig bakhjulsköra, allt annat e bara hitte på!!!!

Ser ju löjligt ut att power-wheela :va
 
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

Top