CBR 954, ovanlig hoj?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Är i köpartagen nu på en 954, men det kryllar inte av dom direkt :gnissla Hur kommer det sig egentligen? I mina ögon fortfarande en av dom snyggaste hojarna som gjorts hittills och prestanda som räcker och blir över för gatåka.

Såldes det inte så många nya?
Varför finns det så pass få på begagnatmarknaden?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
För att folk har insett hojens kvaliteter som du just drog upp och därmed inte gör sig av med dem i första taget?

Bara en liten fundering :rolleyes:

Solid snake

Guest
Många kallar dem 900, tydligen.

Iaf vad jag såg när jag letade gamla 900 modellen så stod det "Honda CBR 900 -02" osv.

Så mitt tips, sök på 900 också.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Många kallar dem 900, tydligen.

Iaf vad jag såg när jag letade gamla 900 modellen så stod det "Honda CBR 900 -02" osv.

Så mitt tips, sök på 900 också.

Den korrekta benämningen var väl egentligen 900? Men då den hade 954 cc blev den därmed kallad 954? Samma gäller väl 929?

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Allt är till salu till rätt pris :D
1400 mil med mycket kolfiber + styrdämpare:tummenupp

Solid snake

Guest
Den korrekta benämningen var väl egentligen 900? Men då den hade 954 cc blev den därmed kallad 954? Samma gäller väl 929?
Mm det är nog så det ligger till, faktiskt, fast jag kallar den 954 och 929 heter 929 för mig.

Men man bör söka på 900 ändå så har man kollat igenom allt, ju.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Underbar hoj. Jag ska sälja nästa år till förmån för en ducce. Har total snöat in på en sådan helt enkelt. :huvet

Fullservad -03:a (2470mil) stor service gjord för 70 mil sedan. Posöråkt! sprajlans drivpaket + extra kåpset (kör halvförsäkrat) + depåstöd + däck-krängar-kit + bagster/tankväska + handtagsvärme osv osv.. påkostad posörhoj som jag touringkört. Till salu redan iår till rätt pris. Är rädd för att du får sälja crossen dock.. :pannkyss :D

//KaliZ

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Mm det är nog så det ligger till, faktiskt, fast jag kallar den 954 och 929 heter 929 för mig.

Men man bör söka på 900 ändå så har man kollat igenom allt, ju.

Visst har du en poäng där. Har sökt på 900 också, men dom flesta verkar benämna dom just 929 och 954. Tack för input dock :)

Underbar hoj. Jag ska sälja nästa år till förmån för en ducce. Har total snöat in på en sådan helt enkelt. :huvet

Fullservad -03:a (2470mil) stor service gjord för 70 mil sedan. Posöråkt! sprajlans drivpaket + extra kåpset (kör halvförsäkrat) + depåstöd + däck-krängar-kit + bagster/tankväska + handtagsvärme osv osv.. påkostad posörhoj som jag touringkört. Till salu redan iår till rätt pris. Är rädd för att du får sälja crossen dock.. :pannkyss :D

//KaliZ

Ähh, crossen måste jag ha kvar, så att jag kan påstå att jag har någon sorts flås iaf, eller åtminstone tränar på att få upp det :D

Last edited:

Björkner

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
Cbr 1000 -2008
Lika för mig, skulle också köpa 954 men fanns inte många. men fick tillslut tag på en 02 1500mil. Tror som de andra att kvalitén överträffar det mästa. Lycka till i letandet!

Gick med
17 Dec 2007
Hoj
Åranscht kräpp 625-06
Jag har ägt en röd/svart -02. Tycker fortfarande att just den färgsättningen är en av dom snyggaste hojarna som gjorts. Och den la jag i ett dike.....:huvet
Minns jag inte fel så var 954 den mest sålda hojen i europa under 2002 och att den röd/svarta var svår att få tag på. Jag fick vänta ganska länge innan jag fick min, blev erbjuden en gul/blå men väntade hellre lite extra för att få "rätta" färgen.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag har ägt en röd/svart -02. Tycker fortfarande att just den färgsättningen är en av dom snyggaste hojarna som gjorts. Och den la jag i ett dike.....:huvet
Minns jag inte fel så var 954 den mest sålda hojen i europa under 2002 och att den röd/svarta var svår att få tag på. Jag fick vänta ganska länge innan jag fick min, blev erbjuden en gul/blå men väntade hellre lite extra för att få "rätta" färgen.

Jag kunde inte bestämma mig.. så jag köpte en -03:a och köpte -02:ans kåpor till också. Rött och svart är så j-kla läckert och jag kan byta mellan de två läckraste alternativen!!! :yoparty :tummenupp

//KaliZ

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Farsan sålde sin 03:a som han tog ut ny, med 150 mil på mätarn för 73 lök.

HOJEN VAR NY!

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Gjorde en snabb sökning nu på blocket.

11 st mellan 47000 och 70000kr.

Så visst finns det ett ganska bra urval tycker jag.

Hade själv en 02 för nåt år sen, grym hoj. Kan varit den bästa jag haft.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Gjorde en snabb sökning nu på blocket.

11 st mellan 47000 och 70000kr.

Så visst finns det ett ganska bra urval tycker jag.

Hade själv en 02 för nåt år sen, grym hoj. Kan varit den bästa jag haft.

Jag tycker det är rätt klent utbud för att sträcka sig över två årsmodeller... Sök på R1.... :tungan

Låter iaf som att jag inte är helt fel ute vad det gäller modellen, nu ska man bara komma över en fin en också :)

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Är oxo en glad ägare till en 02.a i röd/svart. Väldigt nöjd med den! :)
Till salu för rätt pris såklart ;)

/Martin

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM