CBR 954, ovanlig hoj?

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Dbs 21 vxl
Om du ska ha en röd/svart ska du ha en -03:a. Då den har svart tank istället för röd.
MYCKET SNYGGARE!!!!!

Gick med
17 Dec 2007
Hoj
Åranscht kräpp 625-06
Om du ska ha en röd/svart ska du ha en -03:a. Då den har svart tank istället för röd.
MYCKET SNYGGARE!!!!!

Håller fullständigt med! men de är sällsynta...

Personligen tycker jag dock att 03:ans svart/gula (som är just svart och inte blå som 02:an) är den snyggaste :yoparty

Säger bara 03:a med svart tank :D :) :D :) :tungan :tungan
Nej,nej ni har så klart fel.:rolleyes: Röd/svart från -02 är den snyggaste. sådetså:mattias

Feffe_Roni

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Honda CBR 954 RR-02
Hej alla..
Min 954-02 är till salu här på Sporthoj...
Kika bland säljes-anonnserna.

MVH// Stefan

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hoho, vilket liv det vart i lådan :D

Hade faktiskt inte ens tänkt på att tankfärgen skiljer 02 och 03 åt... :rodnar

Tycker i ärlighetens namn att den rödsvarta, blåsvarta och gulsvarta är snygga allihopa. Enda som inte riktigt fallit mig i smaken är den "blåvita" eller vad man ska kalla den.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jepp folk verkar gilla cbr-skiten:va trots att jag själv haft massa småstrul som mest är tidigare ägarrelaterade problem vid ex slarvig service, så är Hondan den jag haft längst, kört mest med och trivts med den alldeles förträffligt och har inte ens haft funderingar på byte, visst finns det hojar man vill ha, men för nya o dyra så då får Hondan duga några tusen mil till:tummenupp Har ju bara en 929:a då då...

PAJSEN

pajsen
Gick med
17 May 2006
Hoj
R1 -07.crf450-09
Är i köpartagen nu på en 954, men det kryllar inte av dom direkt Hur kommer det sig egentligen? I mina ögon fortfarande en av dom snyggaste hojarna som gjorts hittills och prestanda som räcker och blir över för gatåka.

Såldes det inte så många nya?
Varför finns det så pass få på begagnatmarknaden?

Tycker den är mycke snygg men tror den är "ganska ovanlig"
Har testat en sån men kändes lite tam och lam faktiskt men det beror väl
på vad man rattar i vanliga fall.Det kanske därför den inte är så vanlig.
Men fin e den!!!

Va nere och testa nya zx10r och tyvärr känns min cbr som en trött buss på valium:huvet sataan va den väcker en till liv den hojen.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jepp folk verkar gilla cbr-skiten:va trots att jag själv haft massa småstrul som mest är tidigare ägarrelaterade problem vid ex slarvig service, så är Hondan den jag haft längst, kört mest med och trivts med den alldeles förträffligt och har inte ens haft funderingar på byte, visst finns det hojar man vill ha, men för nya o dyra så då får Hondan duga några tusen mil till:tummenupp Har ju bara en 929:a då då...

:D Tror det är fina modeller både 929 och 954. Skapliga premier ifall man kör på IF´s märkesförsäkring och halvförsäkring. Tur att man fått eget varmgarage så man inte behöver gnissla tänder över självrisken på 15K vid stöld... :3freak

Tycker den är mycke snygg men tror den är "ganska ovanlig"
Har testat en sån men kändes lite tam och lam faktiskt men det beror väl
på vad man rattar i vanliga fall.Det kanske därför den inte är så vanlig.
Men fin e den!!!

Va nere och testa nya zx10r och tyvärr känns min cbr som en trött buss på valium:huvet sataan va den väcker en till liv den hojen.

Jo, det är ju ingen dussinhoj direkt.
Jag rattar en 250cc tvåtaktscross till vardags :)va ) just nu (dom rör på sig skapligt, men går ju givetvis inte att jämföra med en landsvägare) och behöver komplettera med en landsvägshoj.

Skulle ju kunna köpa en 04-05 retta eller gixxer 1000 för pengarna jag har, men det är försäkringen som sätter stopp för det. Kan vara kul att äta något annat än nudlar ibland också ;)

Last edited:

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hur står sig en 954 mot en R1:a eller typ en GSXR 1000 av samma årsmodell? Är det ungfär samma vikt/effekt förhållande?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
på tal om ovanlig hoj, min hoj är väldigt ovanlig här i norden. :p
såldes bara i ChiingChoong land .. :)

Last edited:

RedPower

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 1000RR
Dragit med R1:eek:r och dom går precis lika, legat jämsides genom alla växlar men aldrig riktigt fått chansen att jämföra toppfarten då vägarna tar slut .
Har PC3 + dubbla devil slipon.
Men vilken hoj är snyggast mellan en CBR 954 vs R1................................

Däremot tycker jag att motor karaktären är kanske lite tråkig, men den drar fint från 3000rpm till rött, ingen svacka men inte heller någon kick, men jag är ju en gubbe.......................................

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kass tråd utan bilder...tycker jag. Så jag bjuder på två på min gumma. :tummenupp.

Org -03 kåpor
2ps36uq.jpg

och kraschisar org -02
2qnzf4o.jpg

Psst.. kolla putsen på den guldiga DID-kedjan :tuttar

//KaliZ

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dragit med R1:eek:r och dom går precis lika, legat jämsides genom alla växlar men aldrig riktigt fått chansen att jämföra toppfarten då vägarna tar slut .
Har PC3 + dubbla devil slipon.
Men vilken hoj är snyggast mellan en CBR 954 vs R1................................

Däremot tycker jag att motor karaktären är kanske lite tråkig, men den drar fint från 3000rpm till rött, ingen svacka men inte heller någon kick, men jag är ju en gubbe.......................................

Många klagar på tråkig karaktär, men går det sämre än andra hojar? nepp...

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
954:an är en fin hoj, otroligt lätthanterlig och känns nästan som en 600:a chassimässigt.

Hade en röd/svart nolltvåa en gång i tiden som jag trivdes kanon med. SKulle gladeligen köpt en igen om budgeten hade tillåtit det.

Notera de sviiiindyra tillbehörsdekalerna på bakkåpan (svarta "nummerfält") som jag tyckte gjorde sig bra där.

Bifogat

• 120799.jpg
    120799.jpg
    91 KB · Visningar: 96
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha