CBR/GPR vs RS125 borttagen CDI

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Tycker det är ganska konstigt, är det ingen på hela sporthoj som har haft sin rs 125/tuono 125 strypt, som kan intyga att den INTE är så seg i acc?
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Snubbben skrev:
Tycker det är ganska konstigt, är det ingen på hela sporthoj som har haft sin rs 125/tuono 125 strypt, som kan intyga att den INTE är så seg i acc?

Ja du.. verkar nästan inte som d :p
Du köpte din ostrypt eller?
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
PEPPO! skrev:
Ja du.. verkar nästan inte som d :p
Du köpte din ostrypt eller?
Jag köpte min beggad skuren, men har fått delarna förutom ett sketet nållager så jag vet egentligen Inget alls om hur den går över huve taget. :) Hoppas den går bättre än min moped :D
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Haha jag tror nog rsen vinner på landsväg om den är i ostrypt utfarande :) bromsar och chassi kan pressas till det yttersta trots att hojen är strypt :hihi
Jag ser rsen som vinnar i testet om man inte ska köra strypt då vill säga, men vem gör det? :D
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
PEPPO! skrev:
Tänkte bara ställa en fråga efter att ha läst 125-testet i Bike...
CBR/GPR vs RS med borttagen CDI-strypning... vem vinner i acc? :va

EDIT: Enligt Bike gör GPR och CBR 0-100 på 14 respektive 15... Aprilian strypt på ca 26!!

Är du bäng eller? (Iof. snarare Bike som är bäng jävla skittidning) :kocko

Aldrig i livet att min strypta aprilia tog 26sekunder på sig upp till 100km/h. 10 låter MYCKET mera realistiskt. Inte en sekund över det i så fall är det en jävligt kass förare. :7peta

Edit: Måste få tillbaka min heder för strypta 125:an missade lättkortet tog mellan istället sålde aprilian omgående orkade inte plocka strypningen för att jag skulle sälja så pass tätt inpå. Kör numera runt på en SV650S dynojettad och med effektsystem. Den är inte strypt till 25kw :3freak
 
Last edited:

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
prise skrev:
Är du bäng eller? (Iof. snarare Bike som är bäng jävla skittidning) :kocko

Aldrig i livet att min strypta aprilia tog 26sekunder på sig upp till 100km/h. 10 låter MYCKET mera realistiskt. Inte en sekund över det i så fall är det en jävligt kass förare. :7peta
Har svårt att se hur Bike skulle vara en skittidning bara för dom fick ett väldigt dåligt exemplar utav Aprilia... Om du ser på effektkurvan efter bänkningen utav deras ex så kanske du fattar att den gick kasst.

Och sedan vann CBR125'an på poäng och var (när 2-t'arna är strypta) vettigaste valet. Men ingen i testlaget hade trots detta den som sin favorit, en föredrog Aprilian och två Miton. Och jag tyckte allt att dom fick fram hur det låg till med hojarna..
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
PL0J skrev:
Och sedan vann CBR125'an på poäng och var (när 2-t'arna är strypta) vettigaste valet. Men ingen i testlaget hade trots detta den som sin favorit, en föredrog Aprilian och två Miton. Och jag tyckte allt att dom fick fram hur det låg till med hojarna..

Nu har du allt fel,

1 Valde Aprilia men tyckte Hondan var det förnuftiga valet.
2 valde Cagiva men de nämde possitiva saker om Hondan.
1 Valde Hondan.


EDIT: Kollar man på bänkkurvan så måste Aprilian gått som en påse skit.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Miton har mycket bättre bromsar än aprilian, testat.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hondan verkar jättebra på mycket, men inte bromsarna. Och vill man åka söligt och vill att det ska hålla så väljer man ju hondan.
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Synd att jag inte fick tag på en GPR, de var slut i hela norden när jag skulle köpa den :( ... men känns ändå om om Aprilian är en bättre hoj .. tar man bara bort cdi-n så går den hyffsat jämnt o fint o då hade den nog vunnit testet tror jag.
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
då är bara frågan vad kommer man fram till i testet? Köra stypt rs är ingen hit, men vem gör det? Inte många procent av 125orna är strypta annat än på pappret. Man vill ju ha något att jämföra med om man är intresserad av någon av hojarna. En strypning försvinner ju direkt :hihi
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
SolitudE skrev:
EDIT: Kollar man på bänkkurvan så måste Aprilian gått som en påse skit.

:fakta

Ser ut som värsta jävla berg o dalbanan :3freak


Men asså seriöst.

Aprilian är i grunden byggt enbart för bana, sen har man bara slängt på en massa strypningar för att den ska kunna hålla de lagliga måtten.
Inte konstigt att den går skit strypt då.

Är ju byggd för att köras med full effekt. :fakta
 

oddfellow

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Nacka
Hoj
z750 -09
framstjärtsbike!!!

asså vilken 125a gör 0-100 på 26 sekunder?? de e bara det att på 26 sekunder så hinner cykeln komma drygft en halv kilometer och det tycker jag är en aningens orimligt med tanke på att det finns trimmade moppar som gör 0-100 på mindre än 20 sekunder och dom har definitivt inte 15häst...hmm förstår inte riktigt vad det är för någon nisse som körde med den.....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
oddfellow skrev:
asså vilken 125a gör 0-100 på 26 sekunder?? de e bara det att på 26 sekunder så hinner cykeln komma drygft en halv kilometer och det tycker jag är en aningens orimligt med tanke på att det finns trimmade moppar som gör 0-100 på mindre än 20 sekunder och dom har definitivt inte 15häst...hmm förstår inte riktigt vad det är för någon nisse som körde med den.....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/

vet en killes strypta fd rs125a som gick jämt med en avstrypt aprilia ditech i accelation så nog stämmer det rätt bra. Rsen börjar "blöddra" mellan 5-6tusen varv. Vilket inte är så konstigt med tack vare cdi strypningen. Tar man dock bort den, så får den ett något finare register och kan klara 0-100 betydligt snabbare :)
140 ostrypt och 0-100 på 12-13sekunder? Är det verkligen ostrypt då? :rofl
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
oddfellow skrev:
....
min är ostrypt och gör ca 140, 0-100 på kanske 12-13sec...

palla skriva/



Då är den nog inte ostrypt, jag har mätt min till att göra 0-100 på ca. 7,5-8sek. Då med vanligt tidtagarur och följer hast. mätaren till 105km/h.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top