Eftersom det ständigt kommer frågor om trimmning och annat angående cbr:en så skapar jag denna tråd för att slippa att se nya trådar varje vecka där folk frågar i princip samma saker, tror jag talar för nästan alla på 125-delen, håll cbr-snacket här.
Några Klargöranden.
¨
Om du funderar på att köpa 125:a och vill ha en snabb en. Köp ingen CBR.
CBR:en är en billig 125:a som håller hög kvalité och drar lite bensin, inte så mycket mer faktiskt, den är inte särskilt bekväm heller. Vill du tex köra kurviga landsvägar i höga farter är CBR:en inte heller något direkt bra alternativ, För den kommer inte för lätt upp i höga farter, och den har smala däck vilket resulterar i hyfsat dåligt grepp, men det greppet som finns i däcken duger till 13 hästarna som cbr:en levererar. Om du ändå vill köpa en CBR och vill köra fort. Då får du trimma den, och det finns inte direkt någon återförsäljare här i Sverige som tar in trim till cbr:en. Att köpa ett effektavgassytem är inte heller någon bra idé då dom flesta på marknaden bara ger 1 hästkraft mer. Det finns 150cc kit i vissa länder, hur man får tag i dom har jag ingen aning om. CBR:en är bensinsnål och vibrationsfri, och den mest prisvärda 125:an i strypt skick.
Men är verkligen acceleration och hög toppfart det ända som är av glädje med att köra hoj? Själv älskar jag min CBR trots det minimala effektutbudet.
Och innan du frågar efter något så sök igenom gamla trådar eller kolla igenom sånt som redan är skrivet i denna tråd.
En Sista sak, Till er som är nya på forumet med en Ny cbr och tycker att den går allt för slött: Kör in den i 100mil, och gör första servicen. Då ökar den lite i fart, räcker det inte, köp en 2-taktare.
Så snacka på om allt som gäller cbr:en nu! och håll så lite som möjligt tack
Några Klargöranden.
¨
Om du funderar på att köpa 125:a och vill ha en snabb en. Köp ingen CBR.
CBR:en är en billig 125:a som håller hög kvalité och drar lite bensin, inte så mycket mer faktiskt, den är inte särskilt bekväm heller. Vill du tex köra kurviga landsvägar i höga farter är CBR:en inte heller något direkt bra alternativ, För den kommer inte för lätt upp i höga farter, och den har smala däck vilket resulterar i hyfsat dåligt grepp, men det greppet som finns i däcken duger till 13 hästarna som cbr:en levererar. Om du ändå vill köpa en CBR och vill köra fort. Då får du trimma den, och det finns inte direkt någon återförsäljare här i Sverige som tar in trim till cbr:en. Att köpa ett effektavgassytem är inte heller någon bra idé då dom flesta på marknaden bara ger 1 hästkraft mer. Det finns 150cc kit i vissa länder, hur man får tag i dom har jag ingen aning om. CBR:en är bensinsnål och vibrationsfri, och den mest prisvärda 125:an i strypt skick.
Men är verkligen acceleration och hög toppfart det ända som är av glädje med att köra hoj? Själv älskar jag min CBR trots det minimala effektutbudet.
Och innan du frågar efter något så sök igenom gamla trådar eller kolla igenom sånt som redan är skrivet i denna tråd.
En Sista sak, Till er som är nya på forumet med en Ny cbr och tycker att den går allt för slött: Kör in den i 100mil, och gör första servicen. Då ökar den lite i fart, räcker det inte, köp en 2-taktare.
Så snacka på om allt som gäller cbr:en nu! och håll så lite som möjligt tack
Last edited: