CBR Tråden

gizmo89

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr 125 -04
Grappy skrev:
2167508 Har inte gjort någonting med den ännu eftersom att jag inte har körkort. Men i sommar blir det troligtvis effektsystem och sen får vi se vad som händer. :)

haha det låter nice :hihi jag har heller inte körkortet ännu :( men har ändå kört 70 mil med den :va haha :lol jag får se vart pengarna går.. men något måste väll ändras på hojen.. så effektsystem skulle ju inte sitta helt fel :banana
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
gizmo89 skrev:
2173003 haha det låter nice :hihi jag har heller inte körkortet ännu :( men har ändå kört 70 mil med den :va haha :lol jag får se vart pengarna går.. men något måste väll ändras på hojen.. så effektsystem skulle ju inte sitta helt fel :banana
Jag har kört ca 65 mil :) längtar efter kortet nu!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
för och nackdelar

nu tar vi tag i det här med för och nackdelar med cbren.

skriv lite +/- så kanske man får reda på något kul om hojen.
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Limez skrev:
2229739 nu tar vi tag i det här med för och nackdelar med cbren.

skriv lite +/- så kanske man får reda på något kul om hojen.
+
Driftsäker
Drar lite bensin
Lång garanti
Fin att köra
Gött ljud

-
Slö om man jämför med 2-takt
Liten
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Grappy skrev:
2230910 +
Driftsäker
Drar lite bensin
Lång garanti
Fin att köra
Gött ljud

-
Slö om man jämför med 2-takt
Liten

Tycker det bör tilläggas att om du bara kört smått/otrimmad moppe innan så är Cbren snabb. Jag förstår att dom som kört 125 eller 250 crossar innan tycker Cbren är seg.
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
RyXze skrev:
2231239 Tycker det bör tilläggas att om du bara kört smått/otrimmad moppe innan så är Cbren snabb. Jag förstår att dom som kört 125 eller 250 crossar innan tycker Cbren är seg.
Jo, den toppar ändå ~130km/h vilket är fullt tillräckligt.
 

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Alltså... finns det 2 versioner på cbren? En 2-takt och en 4-takt?

Anledningen till att jag frågar detta är för att vi har en cbr vid motorcyklesskolan som jag går på. Testade den för första gången idag, trodde det var en 2-takt, var helt övertygad för den for som ett skott jämfört med min CH-Racing. Så jag slog upp detta då jag kom hem dvs nu, eftersom jag frågade läraren efter om det var en 2-takt, och han sa nej, det är en 4-takt. men han e också liite mongo och vet ingenting, så jag var övertygad om att det var en 2-takt. jag höll fan på att trilla av stolen när jag läste 4-STROKE!!! OMG! den som... i 5:an så varvade jag upp den, steg till ca. 90-100. min ch har ju det som toppfart. någon annan som provat cbr och ch? vad tycker ni? för ch:n känns som en moppe jämfört med cbr:en. jag förstår inte hur den kan gå så mycket bättre.. bah, nu vill jag gå ut och hummla lite...
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Grappy skrev:
2231803 Mätarfart, dock så tror jag inte att den visar så jäkla grovt fel då man känner att det går fortare än 110 och man glider förbi de andra bilarna. :)
när min visade 100 prick så visade polarens (cbr) 110-115 och jag var påväg om honom :va
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Sundin skrev:
2231856 Alltså... finns det 2 versioner på cbren? En 2-takt och en 4-takt?

Anledningen till att jag frågar detta är för att vi har en cbr vid motorcyklesskolan som jag går på. Testade den för första gången idag, trodde det var en 2-takt, var helt övertygad för den for som ett skott jämfört med min CH-Racing. Så jag slog upp detta då jag kom hem dvs nu, eftersom jag frågade läraren efter om det var en 2-takt, och han sa nej, det är en 4-takt. men han e också liite mongo och vet ingenting, så jag var övertygad om att det var en 2-takt. jag höll fan på att trilla av stolen när jag läste 4-STROKE!!! OMG! den som... i 5:an så varvade jag upp den, steg till ca. 90-100. min ch har ju det som toppfart. någon annan som provat cbr och ch? vad tycker ni? för ch:n känns som en moppe jämfört med cbr:en. jag förstår inte hur den kan gå så mycket bättre.. bah, nu vill jag gå ut och hummla lite...

Inte testat WSMen men i alla fall jag har fått för mig att WSMen går bättre än Cbren..
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
-Rosen- skrev:
2231870 när min visade 100 prick så visade polarens (cbr) 110-115 och jag var påväg om honom :va
Ok, så du lyckades se det när du drog förbi? Eller skrek du "min visar 100!!!!" och han kollade och berättade vad hans stod på vid samma tidpunkt sen när ni hade stannat? :rolleyes: Nej men allvarligt talat. Mycket möjligt att den visar lite fel, det gör nog de flesta mätare om du inte mäter med GPS :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Grappy skrev:
2233515 Ok, så du lyckades se det när du drog förbi? Eller skrek du "min visar 100!!!!" och han kollade och berättade vad hans stod på vid samma tidpunkt sen när ni hade stannat? :rolleyes: Nej men allvarligt talat. Mycket möjligt att den visar lite fel, det gör nog de flesta mätare om du inte mäter med GPS :)
Inte digital förutsatt att hjulomkretsen är är rättinställd, vilket gör att jag litar mer på Rosens än på en CBR.
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Lundgren skrev:
2233565 Inte digital förutsatt att hjulomkretsen är är rättinställd, vilket gör att jag litar mer på Rosens än på en CBR.
Okaj, då var nog hjulinställningen åt helvete felinställd på polarens Yamaha DT50 -05, Den visade 87km/h när man körde i ~52km/h. Det roligaste var att hans farsa trodde på det när han körde! Han trodde att den gjorde nästan 90km/h original, så min polare (hans son) sa till alla att hans moppe gjorde 90km/h otrimmad. När alla sedan ville se det så gick det skit sakta och när en annan ville köra mot honom med sin original Aerox blev han ifrånåkt :hihi Gissa om folk garvade åt honom sedan?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Grappy skrev:
2230910 -
Liten

stör det att den är liten när man kör? får man plats med 180cm krapp på den eller?



Sundin skrev:
2231856 Alltså... finns det 2 versioner på cbren? En 2-takt och en 4-takt?


cbr är 4-takt, nsr är 2-takt
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Limez skrev:
2233780 stör det att den är liten när man kör? får man plats med 180cm krapp på den eller?
Jag är 180cm och kan köra den utan problem! inget man stör sig på. När vi snackade med en försäljare på Bike i thn så frågade vi om det var några problem att köra den när man var lång. Han var lite över 190cm och tyckte inte att det var några problem sålänge man inte skall köra på bana. :) Men som sagt, du kan köra den utan problem!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
det var snyggt :banana


en fråga också, vilket av helsystemen Arrow, Gianelli och Leovince ger mest effekt och vilket ger bäst ljud? själv tycker jag iallafall att Arrow är snyggast
 
Last edited:

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Limez skrev:
2236272 det var snyggt :banana


en fråga också, vilket av helsystemen Arrow, Gianelli och Leovince ger mest effekt och vilket ger bäst ljud? själv tycker jag iallafall att Arrow är snyggast
1. Arrow
2. Leovince
3. Gianelli

Taget från http://www.cbr125.de, dock är skillnaden på rören inte stor. Du lär inte märka någon skillnad :)
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top