DP skrev:Jag åkte en SR172 på Starol III Träffen i höstas och lyckades elda upp ett helt bakdäck.....
Blir det någon starol träff i år så kommer jag garanterat, minns inte varför jag missade förra, måste ha glömt bort den.
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
DP skrev:Jag åkte en SR172 på Starol III Träffen i höstas och lyckades elda upp ett helt bakdäck.....
hoppas du har rättDP skrev:nsrman in da house:
inte skoter, de ska vara växlat trodde du hade lärt dig det vid det här laget?
Finns ingen anledning att sitta med vänsterfoten och vispa om i oljan på en 125'a!!! En SR173 gör med orginal utväxling 140 och med Malossi slutväxel nästan 170 och att hålla framhjulet på gatan är heltidssysselsättning!!! Brutal bushoj.....
NSR_MAN skrev:hoppas du har rättsåg en sån i sommras (125 alltså), i mina ögon såg den inte ut att gå så bra...... han gav fullt
men med 173cc lär de ju vara en annan sak
btw: de e väl typ 8 häst i en sån orginal![]()
När effektutaget blir högre vid ostrypningen (t.ex. från 15hp-30hp) kräver motorn mera bränsle. Har du då ett alldeles för litet munstycke kommer den "dö" vid hårda gaspådrag men har du bara ett litet för litet munstycke är det svårare att märke på det sättet (kolla stift istället). Iaf kommer inte hojjen få tillräckligt med kylning från bensinen vilket i slutändan kommer få tråkiga konsekvenser vilka du nog vet vad...2hjul skrev:på tal om munstycken. min kommpis sa varför man ska bya munstycke vid eventuell ostrypning. för det går ju samma mängd olja till cyllen som förut fast den är ostrypt. blir det nån sorts fetare blandning med större munstycke. har inte tänkt på detta förut har tagit det som förgivet![]()
/ tomas
.....moppe? lite trist att de inte är direkt så svårt att slanga med en sånDP skrev:nsrman in da house:
de e väl typ 8 häst i en sån orginal
Radical Riders ScooterMania: http://radical.actionpics.se/movies/scootermania_II_part1.wmv
DP says: Inte så illa......
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand