DP skrev:Jag åkte en SR172 på Starol III Träffen i höstas och lyckades elda upp ett helt bakdäck.....
Blir det någon starol träff i år så kommer jag garanterat, minns inte varför jag missade förra, måste ha glömt bort den.
DP skrev:Jag åkte en SR172 på Starol III Träffen i höstas och lyckades elda upp ett helt bakdäck.....
hoppas du har rätt såg en sån i sommras (125 alltså), i mina ögon såg den inte ut att gå så bra...... han gav fullt men med 173cc lär de ju vara en annan sakDP skrev:nsrman in da house:
inte skoter, de ska vara växlat trodde du hade lärt dig det vid det här laget?
Finns ingen anledning att sitta med vänsterfoten och vispa om i oljan på en 125'a!!! En SR173 gör med orginal utväxling 140 och med Malossi slutväxel nästan 170 och att hålla framhjulet på gatan är heltidssysselsättning!!! Brutal bushoj.....
NSR_MAN skrev:hoppas du har rätt såg en sån i sommras (125 alltså), i mina ögon såg den inte ut att gå så bra...... han gav fullt men med 173cc lär de ju vara en annan sak
btw: de e väl typ 8 häst i en sån orginal
När effektutaget blir högre vid ostrypningen (t.ex. från 15hp-30hp) kräver motorn mera bränsle. Har du då ett alldeles för litet munstycke kommer den "dö" vid hårda gaspådrag men har du bara ett litet för litet munstycke är det svårare att märke på det sättet (kolla stift istället). Iaf kommer inte hojjen få tillräckligt med kylning från bensinen vilket i slutändan kommer få tråkiga konsekvenser vilka du nog vet vad...2hjul skrev:på tal om munstycken. min kommpis sa varför man ska bya munstycke vid eventuell ostrypning. för det går ju samma mängd olja till cyllen som förut fast den är ostrypt. blir det nån sorts fetare blandning med större munstycke. har inte tänkt på detta förut har tagit det som förgivet
/ tomas
.....moppe? lite trist att de inte är direkt så svårt att slanga med en sånDP skrev:nsrman in da house:
de e väl typ 8 häst i en sån orginal
Radical Riders ScooterMania: http://radical.actionpics.se/movies/scootermania_II_part1.wmv
DP says: Inte så illa......
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |