Har en cbr100rr 04 som helt plötsligt inte vill gå över 5k varv eller alternativt över 10-20% gaspådrag, lite svårt att avgöra vilket. Vrider man på så lite till så hackar maskinen något alldeles väldigt och vrider man på fult så tvärdör den.
Detta uppstod helt plötsligt efter att jag i går åkt 10 mil, stannat och tankat, fikat, därefter iväg igen och hojen började smygande bete sig som ovan. Har iofs tidigare märkt lite ryckig gång men då vid fullt pådrag och över 10k varv och då tänkt att mappningen inte är 100 på topp.
Jag vet att det kan vara i princip vad fan som helst och skall börja riva i skiten men slänger ändå ut en chansning ifall någon känner igen symptomen och kan peka på var jag skall börja leta?
Det första och uppenbara är väl att jag fick in något skit i tanken när jag tankade så jag skall börja med att tömma och rengöra den men jag har känt små tendenser tidigare på symptomen så det kan vara något annat.
Hojen har arrow helsystem och PCIII som är mappad efter hojen, flappermodden (som jag inte riktigt vet hur den utförs) skall också vara gjord. För övrigt skall den vara original.
Några tips? Någon sensor eller bränslepump kanske? Hur märker man när en bränslepump blir sliten eller lägger de bara av?
/R
Detta uppstod helt plötsligt efter att jag i går åkt 10 mil, stannat och tankat, fikat, därefter iväg igen och hojen började smygande bete sig som ovan. Har iofs tidigare märkt lite ryckig gång men då vid fullt pådrag och över 10k varv och då tänkt att mappningen inte är 100 på topp.
Jag vet att det kan vara i princip vad fan som helst och skall börja riva i skiten men slänger ändå ut en chansning ifall någon känner igen symptomen och kan peka på var jag skall börja leta?
Det första och uppenbara är väl att jag fick in något skit i tanken när jag tankade så jag skall börja med att tömma och rengöra den men jag har känt små tendenser tidigare på symptomen så det kan vara något annat.
Hojen har arrow helsystem och PCIII som är mappad efter hojen, flappermodden (som jag inte riktigt vet hur den utförs) skall också vara gjord. För övrigt skall den vara original.
Några tips? Någon sensor eller bränslepump kanske? Hur märker man när en bränslepump blir sliten eller lägger de bara av?
/R