CBR1000RR - mekande

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Och när jag nu ändå har tanken i luften o öppet (nåja) utrymme framför "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga", så tänkte jag försöka få dit tomgångsskruven igen.
Någon som kan se var den kan tänkas sitta? (tomgångsskruven/axeln vid röda pilen)

tomgångsskruven_LI.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och när jag nu ändå har tanken i luften o öppet (nåja) utrymme framför "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga", så tänkte jag försöka få dit tomgångsskruven igen.
Någon som kan se var den kan tänkas sitta? (tomgångsskruven/axeln vid röda pilen)

View attachment 471285
Det är något poetiskt vackert över en gammal Triumphmotor med en slang till motorn och med totalt tre kablar (utöver tändkablarna) från motorn.

Konstigt nog lyckades dom ha mera elfel med enbart tre kablar...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Det är något poetiskt vackert över en gammal Triumphmotor med en slang till motorn och med totalt tre kablar (utöver tändkablarna) från motorn.
s dom ha mera elfel med enbart tre kablar...
- Plus att likriktardioderna på äldre Trajjor gillar att vibrera loss o dansa ner i vägbrunnar. (åtminstone på min stelbens Bonneville -64)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
- Plus att likriktardioderna på äldre Trajjor gillar att vibrera loss o dansa ner i vägbrunnar. (åtminstone på min stelbens Bonneville -64)
Det är sån't som kallas "charm" och "själ" i blocketannonserna.

Själ är väl närmast sanningen, för det brukar vara ett skäl till att dom säljs...

Själv vill jag ha en, även om lite bitar trillar av ibland (KTM förvaltar ju det arvet bra om man vill ha något modernare)

Enkelheten tilltalar mig, även om en CBR1000rr också skulle vara nice, men mysmeck med den ser komplicerat ut

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Som GuW så prosaiskt kommenterade ovan, så stämmer det olidligt bra att det är komplicerat så fort man ska göra något annat än tanka, rätta till backspeglarna eller fälla ner sidostödet.

Såhär lättillgängligt satt tomgångsskruven fast strax under "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga":
tomgångsfästet.jpg
Den gula pilen pekar på toppen av mitt pekfinger som nuddar sidan av skruven. Ficklampan nedåt till höger i bild, gjorde inte mycket nytta i myllret av kablar o sladdar och ramfästen.
Jag fick känna mig fram, som en pubertetsyngling i första hånglet. Sen kände jag till slut hålet mot fingertoppen..och in med den. Så nu har jag tomgångsjusteringsskruv att leka med också.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fick känna mig fram, som en pubertetsyngling i första hånglet. Sen kände jag till slut hålet mot fingertoppen..och in med den.

Men det var ett fint minne det också...

Jag tror inte du kommer att minnas tomgångsskruven :tummenupp med lika mycket glädje

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Visst är det fint när man även måste ha en IT-avdelning när man renoverar.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
De här två hålen längst fram i tanken verkar inte fylla någon funktion...eller?
1651136484749.png

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...