F4i lämpar sig mycket bättre för bankörning. Om skillanden är stor mellan 00-01 så är den gigantisk mellan 02-03... Inte förräns detta år kom alltså en CBR som i orginalskick har på en bana att göra.. De gamla går att köra ruskigt fort med, men konstruktion andas inte direkt racing. Körställningen är allt annat än racing och tyvärr växer inte begagnade delar på träd som de gör till R6'an. Jag är nöjd med min (F4i) och tvivlar på att jag hade kört fortare med en annan hoj, men vem vet...(köp min så jag får testa då!)
/joakim
Edit: jag ägde en 99'a i 10 dagar innan jag köpte min 01'a. Skillnaden i race-feeling är stor(det känns faktisk töntigt med analog hastighetsmätare även om den är övertejpad..) 01'an kunde jag montera lägre clip-on på utan att halva hojen fick byggas om och den är faktiskt bra mycket snyggare...
Båda mina hyndor vart preppade med Öhlins mm. när jag köpte dem. 01'an har jag bara bytt olja på. Allt har fungerat klockrent men som sagt har jag inte mycket erfarenhet av hur de är när de inte fungerar som de ska.
FS modellen har 46drev bak(mot 45 på vanliga F4i) och förstärkt koppling. Kan vara fler grejor som skiljer de åt, men FS'n är att rekomendera för banpreppning...