CBR600 stulen på Söder

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Honda CBR600 -96 stulen på Söder

Man blir så trött!!!

Livet är ironiskt. För er som läst min förra tråd här i stuletforumet: Jag har precis köpt en ny flashig hjälm, då går hojen och blir snodd i stället, denna gång tyvärr utan kameraövervakning (vad nu det hjälpte)... :huvet

Jag parkerade den utanför Timmermannsgatan 37 (ett kvarter ifrån Södra station på Södermalm) igår kväll kl 2030, och i morse vid 0730 stod jag snopet där i regnet med min hjälm och funderade på om jag redan blivit senil, fått hjärnsläpp och kanske egentligen parkerat den nån annanstans. :va

Men när jag tittade ner på marken låg delar av min ena blinkers där, och jag drog slutsatsen att nån lastat in den i en bil, och blinkersen gick sönder vid denna lastning. Några låsdelar fanns inte kvar, så de sågade nog inte på plats.

Tipsa gärna om ni ser den där ute, med PM eller på stulnafordon.se/?fordon=276 eller till polisen.

Beskrivning:
Röd/Vit/Svart i princip i originalutseende förutom:
  • Tonat kåpglas
  • Miniblinkers
  • Kromat slip-on
  • Kolfiberfärgad Tankpad och styrkronedekal
  • Jag tog nyligen bort 80-talsblixtarna (dekalerna) som sitter som original bredvid strålkastaren...

Regnr: XXXXXX
 

Bifogat

  • DSC00039_1.JPG
    DSC00039_1.JPG
    126 KB · Visningar: 91
  • DSC00038_1.JPG
    DSC00038_1.JPG
    125 KB · Visningar: 76
Last edited:

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Beklagar sorgen. Jag hade inatt igen en tidningsutdelare som var och vittjade/pillade på min hoj. Men tror att larmet och den tjocka kedjan avskräckte honom. Kom inte tillbaka någon iallafall.
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nu ringde polisen och meddelade att hojen är hittad i Skogås. :Rockbanan

Tyvärr var polisen som ringde inte insatt i fallet, så han visste inte om tjuvarna åkte fast, men jag skulle få mer detaljer i kopian på polisrapporten som ska skickas hem till mig. Väntar med spänning!!

I morgon bitti ska jag få kolla på hojen som tydligen är lite repad efter tjuvarnas behandling, men de har inte ens fått upp skivbromslåset så den är ju inte körd i alla fall.

Skönt att få tillbaks den, men bärgning och reparationer lär ju kosta en del...

Jag återkommer om mer info när jag vet skick på hojen och när jag får polisrapporten... :D
 

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tyvärr inte...
Nu ringde polisen och meddelade att hojen är hittad i Skogås. :Rockbanan

Tyvärr var polisen som ringde inte insatt i fallet, så han visste inte om tjuvarna åkte fast, men jag skulle få mer detaljer i kopian på polisrapporten som ska skickas hem till mig. Väntar med spänning!!

I morgon bitti ska jag få kolla på hojen som tydligen är lite repad efter tjuvarnas behandling, men de har inte ens fått upp skivbromslåset så den är ju inte körd i alla fall.

Skönt att få tillbaks den, men bärgning och reparationer lär ju kosta en del...

Jag återkommer om mer info när jag vet skick på hojen och när jag får polisrapporten... :D

Kul att för en gångs skull höra att en hoj kommer tillbaka till den rätta ägaren. Grattis!
 

njelger

Guest
skönt att något kommer tillbaks. hoppas någon åkte fast.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Åh, det är ju min gamla raket!

När en polis säger "lite repad" så menar han totalkraschad. Förbered dig på det. =/
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
fasen va gött o höra att hojen hittades. Hade stöldförsök på moin hoj nu i söndags, den låg ner när jag kom ut på morgonen. det sköna med mitt fall var att det blev inte en endaste repa.

Men nu jäklar får man vara noga med att ställa in hojen i fortsättningen:gnissla

Hoppas förövarna fick sig nån läxa iaf.

Tolf
 

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Var ju en tjejs hoj som blev stulen på söder för några veckor sen som polisen hittade..var inte det i skogås det me:va Var iafl bort i dom krokarna:näsblod
Bra att du fick tillbaka den...hoppas det inte är så farligt me skadorna:)
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nu har jag hämtat ut hojen, och det var ju skönt att den kom tillbaks så snabbt, men den är ju repig runt om.. :gnissla

Fattar inte vad tjuvarna ville åt, det kommer ju nästan kosta lika mkt som hojen är värd att byta alla kåpor som de repat.. De verkar ha lagt den på nåt flak, och sen har den glidit omkring, sen av nån anledning har de lagt den på andra sidan också så den blivit lika repad där... :dummer

Fast den är fullt körbar, så jag kom överens med verkstan att jag ska lämna in den igen när säsongen är slut. Så det blev bara en dag utan hoj i alla fall...:)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nu har jag hämtat ut hojen, och det var ju skönt att den kom tillbaks så snabbt, men den är ju repig runt om.. :gnissla

Fattar inte vad tjuvarna ville åt, det kommer ju nästan kosta lika mkt som hojen är värd att byta alla kåpor som de repat.. De verkar ha lagt den på nåt flak, och sen har den glidit omkring, sen av nån anledning har de lagt den på andra sidan också så den blivit lika repad där... :dummer

Fast den är fullt körbar, så jag kom överens med verkstan att jag ska lämna in den igen när säsongen är slut. Så det blev bara en dag utan hoj i alla fall...:)
vad säger FB om de hela? för du hade väll åtminstone halvförsäkrat?
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Var ju en tjejs hoj som blev stulen på söder för några veckor sen som polisen hittade..var inte det i skogås det me:va Var iafl bort i dom krokarna:näsblod
Bra att du fick tillbaka den...hoppas det inte är så farligt me skadorna:)

Storvretsvägen i Skogås kanske kan vara ett tips för er andra som får era hojar stulna att hålla utkik på då... :hej


vad säger FB om de hela? för du hade väll åtminstone halvförsäkrat?

Ja, halvförsäkrat med 3000:- i självrisk, och de har inte nämnt några problem.
Om tjuvarna åkt fast känns det som att 3000:- var värt det, men annars trist att behöva betala för att några idioter ska få sitt lilla kul eller vad de nu var ute efter..
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nu har polisrapporten som behandlar återfinnandet kommit.

Kortfattat:
------------------------------
En bil blev beordrad till Storvretsvägen i Skogås med anledning av att de boende på adressen anträffat en misstänkt stulen MC.

På plats konstateras att det är min och att den är anmäld stulen. De bärgar den.

På plats finns även en dam som bor på adressen, som vittnar om att hon ca 3.30 sett en vit skåpbil lämna av den stulna mcn. Vid samma tillfälle ställde även gärningsmännen ut ytterligare en mc med regnr TAT802, vilken ej var anmäld stulen. Damen beskriver gärningsmännen som tre killar i 18-20 års åldern med svenskt utseende. Alla med smal kroppsbyggnad och ljushåriga. Skåpbilen var vit med skjutdörr på höger sida. Hon hann inte uppfatta regnr.
------------------------------

MCn med regnr TAT802 (KTM640 DUKE II -02) är nu anmäld stulen och jag skulle inte vara särskilt lycklig om jag var ägaren till den, och polisen struntade i den bara för ägaren inte hunnit anmäla den stulen än fast det ju var rätt självklart att även den var stulen.. :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top