CBR600RR -03 startar inte

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Om du läser lite nogrannare kanske du ser att jag har laddat batteriet hela vintern med min ctekladdare, jag har rätt spänning ut från batteriet och startmotorn går runt så snällt och fint.

Sista år hade jeg samme problem med min Triumph. Den var 3/4 år gammel. Jag ladde mit batteri, 13V och min startmotor gick rundt... Men, den kunne inte starte. Jeg måtte köpe et nytt batteri och den sprang igang igen. Mitt batteri var dödt, även om det hade blivat upladdet hela vinteren.
Jag vet inte om du har samme fel, men om du kan hitta ett annat batteri, så ville jeg forsöke dette innan allt möjligt annat.

PS.. Jag byttat tändstift oxå... Innan jag köpte nytt batteri. Det var inte nödvendigt.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Om du läser lite nogrannare kanske du ser att jag har laddat batteriet hela vintern med min ctekladdare, jag har rätt spänning ut från batteriet och startmotorn går runt så snällt och fint. Med andra ord verkar batteriet vara OK. Kanske skulle tänka dig för innan du skriver i trådar där du uppenbarligen inte har att göra?

Detta försökte jag med nästan omgående. Jag får testa med tipsen jag har fått här i forumet och servicemanualen. Tackar alla (utom en utböling som tydligen inte har i tråden att göra) för hjälp och engagemang!

MVH Niclas

Läste igenom dina inlägg 2 gånger, hittade inte ett ord om att startmotorn går runt förutom det du nyss postade.

Haru fått igång hojen förresten ?

"Tyvärr inte. Den har alltid suttit på sin plats. Kan det ha något med batteriet att göra tro?"

Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Läste igenom dina inlägg 2 gånger, hittade inte ett ord om att startmotorn går runt förutom det du nyss postade.

"Tyvärr inte. Den har alltid suttit på sin plats. Kan det ha något med batteriet att göra tro?"

Har inte kikat på hojen idag då jag är på jobbet. tänkte kika mer när jag kommer hem.

Det där om starmotorn postade jag nyss. Kan tillägga att i höstas fungerade hiss'en trots att batteriet var dåligt. Enda var att startmotorn inte orkade runt och att varvräknaren knappt orkade upp till 15k när man vred om nyckeln.

OT: Men jag störde mig på ditt andra inlägg där du helt struntade i detaljer som att batteriet stått på laddning och mer eller mindre idiotförklarade mig. Om du håller en snäll och fin ton i denna tråd där jag ödmjukt ber om hjälp. Då känns det lättare för mig att vara snäll och trevlig tillbaka. Back to topic...

Sista år hade jeg samme problem med min Triumph. Den var 3/4 år gammel. Jag ladde mit batteri, 13V och min startmotor gick rundt... Men, den kunne inte starte. Jeg måtte köpe et nytt batteri och den sprang igang igen. Mitt batteri var dödt, även om det hade blivat upladdet hela vinteren.
Jag vet inte om du har samme fel, men om du kan hitta ett annat batteri, så ville jeg forsöke dette innan allt möjligt annat.

PS.. Jag byttat tändstift oxå... Innan jag köpte nytt batteri. Det var inte nödvendigt.

Som sagt så fungerade hiss'en i höstas trots att batteriet var mer eller mindre dött... Men jag kan prova att flytta batteriet jag har i yamahan och se vad som händer...

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster

nej det har ingenting med batteriet att göra. bränslepumpen går inte igång, och det skulle den göra om batteriet var näst intill dött. bränslepumpen går ej igång, troligtvis för att ett relä har pajjat. är det inte det har någon kontakt anknytande tilt-sensorn hoppat ut, eller sitter den uppochner. i annat fall är det HISSEN som krånglar eller i värsta fall datorn, men det är ganska osannolikt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...