CBR600rr eller R6?

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Så, istället för att bara skriva några anledningar länkar du till en videotortyr med en av de muppigaste och mest irriterande motovloggarna? :hihi

Precis :) Dessutom visste jag att de flesta här inte gillade honom så därför länkade jag skiten:hihi

Last edited:

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag fullkomligt älskar min 750! Tillräckligt med kräm och liten och smidig!

Ecko

Medlem
Gick med
13 Dec 2015
Hoj
Yamaha R1-16
Har en yamah r6-2006 årsmodell. Betalar 15 000kr hel/hel då kan jag ej ställa av den på Länsförsäkringar.
Avställningsbar va betydligt dyrare i månaden runt 4000kr i månaden.

Alla andra försäkringsbolag va allt från 30 000kr och uppåt.

Från 2008 års modell och framåt på Yamaha r6 va ca 5000kr dyrare om året pga högre kW på pappret.

Jag är 23 år och bor i Halland.

Valde mellan r6,gsxr och cbr i 600 klassen. Vad man kunnat läst sig till så är r6an mer aggressiv,kräver ett högre varvtal och generellt lite mer "race" hoj. Dom andra är lite "lugnare" men fortfarande snabba hojjar, och gemene man kommer ej märka skillnad på gata eller bana. Det handlar garanterat mer om vem
Som sitter på hojjen så små är skillnaderna och vilket chassi samt motorkaraktär man gillar.

Så för dig skulle jag säga gå på utseende och känslan när du sitter på. Du kommer bli nöjd med vilket som.

-------------

Ska vi gå lite OT så tycker jag du bör tänka över ditt tankesätt lite innan du köper dig en sån hoj och fortsätter din mc karriär.

Haha då kanske det blir endast trafikförsäkring för mig om jag skaffar R6 :banana

- - - Updated - - -

Jag fullkomligt älskar min 750! Tillräckligt med kräm och liten och smidig!

Jag kan tänka mig att den är jätte trevlig o köra :)
Men tycker den ser ut som en cyclops på framsidan :rofl

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag betalar 15600 kr per år helförsäkring avställningsbar hos länsförsäkringarna för min Ninja 300, undrar hur det blir med R6an om jag väl köper den haha (jag är 21 år nästa sommar)

Kan du ens ha en sån hoj när du är 21? Ligger inte gränsen för tung vid 24, eller har jag helt fel för mig? För du kan ju inte strypa en sådan hoj så att den går att köra på mellankortet, för hög effekt.

Ecko

Medlem
Gick med
13 Dec 2015
Hoj
Yamaha R1-16
Kan du ens ha en sån hoj när du är 21? Ligger inte gränsen för tung vid 24, eller har jag helt fel för mig? För du kan ju inte strypa en sådan hoj så att den går att köra på mellankortet, för hög effekt.

Jag tog A2 kortet (mellan) när jag var 19, vilket har rätt till hojjar med höst 35 kw, då fixade jag en Ninja 300. Efter 2 år (nästa sommar) så får jag ta tung mc kortet (A) med endast en ny uppkörning.
Annars ligger gränsen på 24 år om man inte har något Mc kort innan.
Vilket har sparat mig 3 år :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...