CBR600RR Flyttad?

koco

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
double RRRrr
Hej, ny!!

Undrar ifall det ar vart att flytta min mc fran usa till sverige. Just nu bor jag har fast ar pa vag hem, eller a ska hem om nagra mander. Sa jag skulle vilja veta lite mer om vad jag behover gora nar mc val ar i sverige? vad behovs andras? vad kan det kosta?

Skulle vara intresant och veta vad forsakringar ar i sverige med? Goteborg omradet. det ar en svart cbr600rr 03.

tack,

chris

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Tjena;

Tror det kostar runt 30,000:- att transportera hojen till sverige, och då ingår försäkring och besiktning osv.
Finns säkert folk här som är mer insatta i det här. Har för mig att jag läste en artikel i Bike för ett tag sen då de hade undersökt just om det skulle vara värt eller inte att köpa hoj i USA och frakta hit den.

Angående försäkringar för en 600RR så beror det ju på ett antal faktorer, bla ålder, vart man bor, hur länge man har haft kort, hur gammal man är osv...
Men räkna med runt 15-30000 kronor per år.

Dessutom ska de höja försäkringarna nu med... :rolleyes:

Good luck mate! :tummenupp

koco

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
double RRRrr
tack.

Va sa dom, va det vart att frakta over en hoj fran usa?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Artikeln handlade egentligen om att köpa hoj i USA och sen se om det lönade sig att frakta hit den till sverige. Hojen i fråga va en Harley som kostade runt 140000:- i sverige om jag minns rätt.
Long story short - enligt Bike så sparade man mellan 30-40000:- om man fraktade hem den.

Kommer inte riktigt ihåg alla siffror tyvärr...

Du kan kanske maila till www.bike.se och få lite mer råd av de.

mvh

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Finns några stycken. Det kostade mig 500 dollar att skicka hem min hoj, sen tillkommer moms och tull, sen ska du besiktiga hojen (bullermätning som görs 1-2 ggr om året på några ställen i sverige). Men i med att du är ägare av hojen så slipper du nog momsa den. Tull slipper du dock inte så vitt jag vet.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Om du kan ta den som flyttgodds finns det en hel del pengar o spara jämfört med att bara importera. Tror inte det handlar om så stora summor som Dioxin nämner, ring en fraktfirma och kolla lite. Sen kan du också läsa på tullen hemsida om flyttgodds.
Försäkringen på min 03´a i stockholm (jag är 27) låg på ~1500:- / månaden för halv, vilket va lönsamt för mig som ställde av försäkringen helt på vinterhalvåret, om du behöver försäkring året runt blir det billigare med en helårsförsäkring.

/N

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...